1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wybór samochodu segmentu D

Dyskusja w 'Zakup samochodu' rozpoczęta przez użytkownika dawid810909, 26-09 20.

  1. dawid810909

    dawid810909 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-01 14
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Wejherowo
    Dzień dobry.

    Stoję obecnie przed dylematem zmiany samochodu na inny. Obecnie posiadam kupioną w 2014r Octavię I 2007 r. 1,6 BFQ, która co prawda nigdy jeszcze mnie nie zawiodła ale zaczynają doskwierać minusy typowe dla aut kompaktowych starszych konstrukcji, do których zaliczyć można: mało miejsca w kabinie, słabe wyciszenie, nudne wnętrze, słabe wyposażenie (min. brak elektryki tylnych szyb, brak nawiewów na tył) oraz za słaby silnik. W związku z powyższym, oraz z tym, że obecnie mam w rodzinie jedną osobę więcej niż przed zakupem Skody, zbieram fundusze i rozglądam się za autem segmentu D, a zakupu zamierzam dokonać za kilka miesięcy, góra rok. Na zakup zamierzam wydać ok 25000 zł, a auto powinno posiadać następujące cechy główne:
    1. Pojemność maksymalnie 2.0 l
    2. Silnik benzynowy nadający się do gazu
    3. W miarę trwałe i relatywnie niedrogie w naprawach
    4. Manualna skrzynia, chyba że automat w nieskomplikowanej wersji zapewniającej bezawaryjność
    Cechy opcjonalne:
    5. Wykluczam silniki "downsizingowe", chyba że ktoś mnie przekona, że ich mniejsza trwałość to mit
    6. Ciekawe stylistycznie wnętrze
    7. Najlepiej liftback, gdyż łączy preferowaną przeze mnie linie nadwozia sedan z praktycznością bagażnika wersji kombi, choć nie jest to warunek konieczny (raczej wykluczam minivany i suvy)
    8. Wyposażenie takie jak: nawiew na tył, elektryka szyb, lusterek i foteli, czujniki parkowania


    Na razie moje opcje to:
    1. Mazda 6 GH 1,8 120 KM (czy nie za słaby?) lub 2,0 147 KM
    2. Ford Mondeo MkIV 2,0 145 KM
    3. Citroen C5 II 1,8 125 KM lub 2,0 140 KM
    4. Renault Laguna III 2,0 140 KM (czy prawdą jest że nie nadaje się do gazu?) lub 2,0T
    5. Opel Insignia 1,8 140 KM
    6. Seat Exeo 1,8T 150 KM (ewentualnie, gdyż auta grupy VAG niezbyt leżą mi stylistyką wnętrza, w szczególności kokpitu)

    Z góry dziękuję za pomoc i ewentualnie inne interesujące propozycje.
     
  2. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    1 498
    Docenione treści:
    334
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Jeśli chcesz dużo miejsca w kabinie, to chyba nic nie pobije Skody Superb II - tylko Twój budżet może być za mały.
     
  3. dawid810909

    dawid810909 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-01 14
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Wejherowo
    Nie no, aż takiej przestrzeni nie potrzebuję :rolleyes:. Zależy mi głównie na tym aby po odsunięciu przednich foteli do pozycji umożliwiającej wygodne podróżowanie, dzieci siedzące z tyłu w fotelikach nie miały zgniatanych nóg :) .
     
  4. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    2 453
    Docenione treści:
    680
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Fajne wymagania, tylko ten gaz wszystko psuje. C5 i Seat nadają się do gazu. Laguna nie wiem. Mondeo zajebiste, pod warunkiem braku luzu na klapach w kolektorze i regulacji luzów zaworowych po instalacji gazu co jest kosztowne.
     
  5. W140

    W140 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-03 18
    Postów:
    95
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Wyszków
    Mazda benzynowa pancerna tylko korozja,bierz Lagune lub Citroena
     
  6. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    2 453
    Docenione treści:
    680
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Mazda ma silnik Forda z tego co wiem...
     
  7. 21golfista21

    21golfista21 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    156
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Strzelin
    Z tych co napisałeś zdecydowanie pod względem miejsca Mondeo. Natomiast exeo ciasny tak jak audi a4 ta sama konstrukcja. I tak jak kolega pisał, superb 2 ogromne auto. Rozważ jeszcze s-maxa
     
  8. dawid810909

    dawid810909 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-01 14
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Wejherowo
    Zaiste mi również gaz wszystko psuje ale o ile na początku eksploatacji mojego auta, jak i poprzednich przebiegi były niewielkie i gaz nie był mi potrzebny (dość powiedzieć, że w ciągu ok 6 lat użytkowania Skody przejechaliśmy ok 42000 km), to obecnie zaczęło się to zwiększać, gdyż żona do pracy musi autem dojeżdżać, więc wychodzić teraz będzie jakieś kilkanaście tysięcy rocznie zamiast kilku tysięcy dotychczas.
    Co do regulacji luzów zaworowych w Mondeo to nie przeraża mnie to z uwagi na fakt, że takową operację zlecałbym raz na 3-4 lata (raz na 40-50 tyś. o ile się nie mylę)
    Co do Renault to "podobno" wersja 2,0T (autorski silnik Renault) świetnie znosi gaz, a wersja bez turbo (chyba od Nissana) nie za bardzo polecany do gazu z uwagi na słabe gniazda zaworowe. Niby pod koniec produkcji to poprawili ale ostatnie wypusty modelu już będą raczej przekraczać założony budżet.
    Dodatkowo dopytam: ile wynosi przeciętny koszt (oczywiście fachowa usługa zgodna ze sztuką, a nie u szwagra w garażu) regulacji luzów zaworowych oraz ewentualnej wymiany zużytych klapek w kolektorze w takich autach jak wspomniane Mondeo czy Mazda 6?
     
    Ostatnio edytowano: 27-09 20
  9. mazi0000

    mazi0000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-04 11
    Postów:
    568
    Docenione treści:
    92
    Miasto:
    Katowice
    Bierz mondeo bez rdzy.
     
  10. dawid810909

    dawid810909 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-01 14
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Wejherowo
    Co do miejsca to praktycznie każde auto segmentu D będzie dla mnie wystarczające biorąc pod uwagę że przesiadam się z kompaktu. Co do Exeo to i tak jest to dla mnie taka opcja awaryjna (wiadomo, nie wiesz co wybrać to bierzesz VAGa ;)), podoba się z zewnątrz ale wnętrze typowo VAGowskie, które jak wspomniałem nie do końca mi leży. S-Max to minivan, a tu już z kolei musiałyby być jakieś elementy niesamowitości abym minivana wybrał :cool:
     
    Ostatnio edytowano: 27-09 20
  11. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    2 453
    Docenione treści:
    680
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Klapy w kolektorze są wymieniane razem z kolektorem. Brak zamienników. Cena w ASO jakieś 5 tys. Co do regulacji luzów to jedna szklanka kosztuje około 40zl. Jest ich 16 co daje ponad 600zl plus uszczelka około 100. Szklanki można pozamieniać miejscami wtedy koszty maleją. Robocizna między 400 a 800zl. Takie zabiegi wykonuje się w benzynowych fordach które mają powyżej 250 tys km bez lpg.
     
  12. blayders

    blayders Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    805
    Docenione treści:
    173
    Miasto:
    Podkarpacie
    Laguna III 2.0T - nie do zajechania . Po wpadce z II potężny progres jakościowy .
     
    paawwel i GSS-Daniel lubią to.
  13. dawid810909

    dawid810909 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-01 14
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Wejherowo
    Znalazłem kilka sklepów oferujących kompletny kolektor w cenie do 2000 zł. To już byłoby do przyjęcia, pod warunkiem, że problem z klapami to kwestia nieczęsta. Nie wiem czy dotknie to każde Mondeo prędzej czy później czy tylko losowo, czy często czy może po bardzo długich przebiegach, czy może tylko przy nieodpowiedniej eksploatacji, to już dla mnie zagadka. Co do luzów zaworowych, to jak pisałem wcześniej jeśli byłaby taka konieczność co 40-50tyś km na gazie to w moim przypadku ok.

    Też tak słyszałem dlatego znalazła się na mojej liście. Nie ukrywam że francuskie auta zawsze podobały mi się wizualnie, szczególnie wewnątrz, ale odstraszały problemy z elektryką i elektroniką. Parę lat temu pisałem na tym forum w sprawie takiej jak dziś, czyli kwestii wyboru auta i skupiałem się min. na Nissanie Primera P12, który wtedy szalenie mi się podobał ale mariaż z Renault i wynikające z tego ówczesne opinie skutecznie mnie odstraszyły. Ogólnie wybór zakończył się wtedy na wyborze z rozsądku czyli Octavii I, którą eksploatuję do dziś. Tak więc poprawa w tej kwestii u Francuzów byłaby dla mnie miłą niespodzianką, bo nie ukrywam że z podanych przeze mnie na liście aut właśnie Renault i Citroen wizualnie w mojej opinii wygrywają.
     
  14. Psikuta1994

    Psikuta1994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    300
    Docenione treści:
    44
    Szwagier ma lagunę 2.0 T, kompletny laik co do mechaniki, wie gdzie jaki płyn się wlewa, ale ma książkę w aucie i co 10tys km robi olej i wszystkie filtry +świece i kable, co roku serwis klimy i zmiana kół lato zima, jak zmienia koła to zawsze sprawdzają klocki i tarcze i tyle, leje paliwo i jedzie, nic nie padło od 5 lat w nim. Tylko eksploatacyjne sprawy.
     
    dawid810909 lubi to.
  15. dawid810909

    dawid810909 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-01 14
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Wejherowo
    A czy szwagier jeździ na gazie czy na benzynie?
     
  16. Psikuta1994

    Psikuta1994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    300
    Docenione treści:
    44
    Bęnzyna chodź gazownik mu doradzał naprawdę dobra instalacje do tego auta, ponoć dobrze tolerują gaz, wiem że za instalacje zapłaciłby 3.5k.
     
  17. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    3 988
    Docenione treści:
    1 121
    Robiłem niedawno coś w megane 3 z tym silnikiem 2.0T i zadziwiło mnie spalanie.
    Uważam że rewelacja i nie zakładałbym gazu. Auto też fajowe. Generalnie modele Renault 3 generacji uważam że są dość udanymi, bardzo rzadko odwiedzaja mój warsztat a jeździ tego masę. Mowa tu o L3, M3 i SC3. Ogólnie fajne auta i nie zawahałbym się na moment jakbym miał coś kupować.
     
    adam89 i Psikuta1994 lubią to.
  18. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 232
    Docenione treści:
    1 419
    Miasto:
    Kaczory
    Jak tak sie zastanowie to u mnie tez malo tych modeli do naprawy trafia.
     
  19. adik33

    adik33 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-08 19
    Postów:
    105
    Docenione treści:
    23
    Miałem kiedyś tą megane 3 2.0T i jedyne co wymienilem w niej kiedykolwiek oprócz oleju i filtrów to sprzęgło i rozrząd po porzednim włascicielu... Przez 6 lat jeżdziła bez żadnej usterki. Teraz żałuje, że ją sprzedałem.
     
  20. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    3 988
    Docenione treści:
    1 121
    bo nie sa to złe auta,tylko ludzie sie ich w dalszym ciagu boja bo renówka