1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wyje tylne koło, ciepła felga.

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika _Zlosnik6, 20-01 18.

  1. _Zlosnik6

    _Zlosnik6 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    4-12 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Sosnowiec
    Witam Pacjent to hyundai Elantra 2001. 1.6 16V 107KM
    Podczas jazdy, po około 2-3km zaczyna coś huczeć w tylnym lewym kole.
    Na 100% zostało to zlokalizowane, że to to koło. Gdy skręcę lekko w prawo podczas jazdy pow. 60km/h to nasila się, w drugą stronę - zanika. Tak samo zaciągnięcie ręcznego na 2 ząbki powoduje żę dźwięk znika całkowicie.
    Wymieniłem całą lewą piastę na nową z łożyskiem.
    Profilaktycznie także prawą i nic to nie zmieniło. Pojawiło się od jakiegoś czasu i tak już zostało. Gdy zacznie wyć to można zmniejszyć prędkość do kilku km/h i słychać wycie z tyłu ale takie jakby nierówno chodziła z tyłu tarcza/piasta. Ale piasta jest nowa. Nowe są też klocki i tarcze z tyłu. W lato tego nie było.
    Podczas normalnej jazdy z hamowaniem itd. przy wyższych prędkościach najcieplejsza jest właśnie felga tego koła skąd dochodzi ten dźwięk. Nie jest to raczej łożysko bo wymienione, to raz, a dwa - to dźwięk pojawia się dopiero po jakimś czasie.
    Co to może być? Luźny klocek?
     
  2. mondeo

    mondeo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-05 17
    Postów:
    65
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Chojnice, Tuchola
    Przełóż koła tył na przód
    Dołóż towotu do łożyska w piaście
    Sprawdź jak się cofa tłoczek w zacisku
     
  3. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 964
    Docenione treści:
    553
    Miasto:
    Szczecin
    Zajedź do warsztatu zanim w czasie jazdy wyprzedzi Cię tylne koło.
     
  4. hiwat

    hiwat Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    298
    Docenione treści:
    53
    Miasto:
    Tarnów
    a sam to robiłeś czy warsztat ?
     
  5. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    1 666
    Docenione treści:
    502
    Miasto:
    WWA
    Forum mechaników...a autor na bank mechanik...
    1bea60b662fae5ab2cf69d147a7aa3e6.jpg
     
  6. _Zlosnik6

    _Zlosnik6 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    4-12 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Sosnowiec
    Koła przekładałem i dalej to samo. W lato robiłem kompletnie cały układ hamulcowy. Nowe tarcze, klocki,sprawdzałem, smarowałem. Wszystkie pięknie z kluczem dynamo itd.
    Piasty są nowe.
    Byłem u 3 specmanów i każdy kiwał głową mówiąc - piasta. I gówno niestety bo nowe piasty są a dźwięk jaki był taki jest - identyczny.
    Na letnich oponach to się nie działo i w lato. Ale opony przekładałem na kołach i to samo.
    Dodam, ze zaciski to Mando ale są specyficzne gdyż jedynymi prowadnicami dla klocków są blaszki montażowe ale same zaciski nie są wyposażone w żadne sprężynki cofające klocki. Z przodu tak samo ale z przodem nei było nigdy żadnych problemów.
    Auto sam doglądam zawsze i robię całą mechanikę. Tzn. prawie całą bo nie mam ani szlifierni ani prasy ani wulkanizacji ani też stacji diagnostycznej.
     
  7. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 247
    Docenione treści:
    352
    Miasto:
    Lubliniec
    Jak pojawia sie po jakimś czasie jazdy to układ hamulcowy w tym kole
     
  8. toomii76

    toomii76 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    2 141
    Docenione treści:
    595
    Miasto:
    turek
     
  9. hiwat

    hiwat Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    298
    Docenione treści:
    53
    Miasto:
    Tarnów
    W sumie to już ci dużo do wymiany całego tylnego zawieszenia nie zostało ;)
    radzę jednak wpierw dokładna kontrola następnie diagnoza a potem wymiana,
    on line to może tarcze, może zacisk, może tłoczek, może ugięcie osi ...
     
    Ostatnio edytowano: 21-01 18
  10. Piotr_skc

    Piotr_skc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-06 17
    Postów:
    120
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Skierniewice
    Proponował bym się przejechać na letnich i sprawdzić czy to nie wyzabkowana opona.
     
  11. _Zlosnik6

    _Zlosnik6 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    4-12 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Sosnowiec
    Ale zamieniałem wszystkie miejscami. Wszystkie byłyby wyząbkowane?
     
  12. Piotr_skc

    Piotr_skc Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-06 17
    Postów:
    120
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Skierniewice
    Kosztuje Cię to najmniej więc najpierw diagnoza później naprawa i wymiana gratow a nie na odwrót.
     
  13. Arnie67

    Arnie67 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-01 17
    Postów:
    321
    Docenione treści:
    50
    Miasto:
    Świdnica
    Czujnik zegarowy na tarcze i mierzymy ewentualne bicie. I jesteśmy mądrzejsi.
     
  14. leeroy15

    leeroy15 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-07 17
    Postów:
    571
    Docenione treści:
    150
    Miasto:
    Ostrowiec
    W prawo skręcając dociążasz lewą stronę - zazwyczaj tak zachowuje się uszkodzone łożysko...
    Nie wyklucza to wady nowej części lub nieodpowiedniego montażu. Wymieniając klocki oczywiście sprawdziłeś zacisk czy odbija i czy prowadnice są ok?? Jak cylinderki - chodzą lekko czy musiałeś wciskać na prasie 20T?? ;)

    Uszkodzona tarcza (miałem 2 przypadki w E34 i E39 z tarczami firmy Bre...o - od początku bicie na kierownicy - reklamacja uwzględniona). Zobacz kolor tarczy - czy nie ma fioletowych odbarwień i obejrzyj klocki czy nie są przypalone. Sprawdź osłonę termiczną hamulca - czy przypadkiem jej nie przygiąłeś do tarczy i czy nie trze o nią... Opony odpuść - nawet wybulone i wyząbkowane nie powodowałyby nagrzewania felgi...
     
  15. _Zlosnik6

    _Zlosnik6 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    4-12 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Sosnowiec
    No tak ale sprawa dotyczy tyłu a już nawet zamieniałem stronami tarcze. Tarcze są ładne bez przebarwień. Klocki również.
    Jutro biorę na warsztat zacisk. Sprawdzę, zrobię reperaturkę - tłoczek, uszczelnienia i tzw. łożysko igiełkowe dźwigni hamulca ręcznego może tam jest gruz i przez to nie odbija do tyłu tłoka.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. wyje tylne kolo