1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wymiana ojeju w skrzyni biegow opel vectra

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika mariuszmariusz, 10-08 16.

  1. mariuszmariusz

    mariuszmariusz Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-04 16
    Postów:
    14
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    lublin
    Witam .Jestem posiadaczem opla vectry combi silnik 1.9 z automatyczna skrzynia biegow.Auto jest z 2007 r,kupione w niemczech.Moje pytanie to czy powinienem wymienic olej w skrzyni biegow bo niemam wiadomosci o jego wymianie.Auto ma przejechane 220 tys.Skrzynia pracuje bez zarzutu nie szarpie jest cicha.Prosze o wasze opinie.Dziekuje.
     
  2. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    3 099
    Docenione treści:
    708
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    zostawić,nie wymieniać
     
  3. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 773
    Docenione treści:
    294
    A czemu zostawic, ona i tak walnie jak ma walnac. Niech zrobi dymamiczna wymiane, tylko nie lej tam super magic extra dextron 10 tylko olej ktory spelnia norme producenta skrzyni (aisin aw50 chyba), Nic ponad to co zaleca producent.
     
  4. Giemza

    Giemza Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    23-12 12
    Postów:
    724
    Docenione treści:
    105
    Miasto:
    Lublin
    Orientuje się ktoś czy w Vectrze C 3.2 w skrzyni automatycznej AF33 jest filtr pod miską czy w trzeba skrzynkę rozbierać głębiej?
     
  5. Romuald-f

    Romuald-f Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    236
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Olsztyn - Dywity
    Vectra C ma zamontowaną japońską skrzynkę AW TF-80SC (w Oplu ma oznaczenie AF40). Do skrzyń AW (Aisin Warner) proszę stosować olej ATF JWS. Może być Texaco, Mannol itp. (ja stosuję Mannol). W skrzyni tej nie wymienisz filtra oleju, jest w środku zabudowany (wymiana przy naprawie).
     
    Ostatnio edytowano: 6-10 17
    Giemza lubi to.
  6. Giemza

    Giemza Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    23-12 12
    Postów:
    724
    Docenione treści:
    105
    Miasto:
    Lublin
    Okej, dziękuję za odpowiedź. Akurat w moim aucie z silnikiem 3.2 z 2003roku występuję AF33 ale z tego co zdążyłem się zoorientować to są bardzo podobne skrzynie. No własnie chcę zrobić wymianę statyczną oleju. Tylko nie wiem jaki olej zalać, w carsie mają ravenola,comma,motul,febi i castrol. Coś z tego się nadaje czy szukać mannola?
     
  7. Romuald-f

    Romuald-f Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    236
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Olsztyn - Dywity
    Odpisywałem na zapytanie założyciela tematu -mariuszmariusz-. W Twoim przypadku (masz skrzynkę AW 55-50SN) wystarczy ATF WS, a jakiego producenta kupisz to nie istotne. Ps. ATF JWS jest troszkę droższy od ATF WS. Skrzynia AW 55-50SN jest pięciobiegowa a kolegi AW TF-80SC jest sześciobiegowa, są to bardzo różniące się konstrukcje.
     
    Giemza lubi to.
  8. Giemza

    Giemza Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    23-12 12
    Postów:
    724
    Docenione treści:
    105
    Miasto:
    Lublin
    Wracam do tematu z problemem. Otóż w mojej skrzynce AF33 (Opel Vectra C 3.2) jest problem po rozgrzaniu. Gdy odpalę zimne auto wszystko jest okej, skrzynia ładnie przerzuca biegi i po wrzucaniu na D lub R nie ma problemu z uderzeniami. Dopiero gdy się skrzynia rozgrzeje to zaczynają się cyrki tj. uderzenie po wrzuceniu na D lub R (na R mocniejsze) lub podczas jazdy skrzynia przerzuca biegi do góry ale problem jest z redukcją z 4-3 lub 3-2 i 2-1. W internetach gdzieś tam ludzie mieli identyczne objawy i okazywał się uszkodzony sterownik wraz z elektrozaworami i tutaj pada moje pytanie czy to bardzo zbliżony lub typowy objaw do uszkodzonego sterownika i elektrozaworów? Szkoda że kolega Romuald-f mieszka tak daleko bo bym do niego podjechał by rzucił swoim okiem bo widać że ma duże pojęcie w tym temacie.
     
  9. Romuald-f

    Romuald-f Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    236
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Olsztyn - Dywity
    Sterowniki (płyty zaworowe) rzadko ulegają uszkodzeniu. "Wypracowują" się elektrozawory modulujące, które można zregenerować (ja tego nie robię) lub wymienić. Cena ich w granicach 1000 zł. (dlatego nie bawię się w regenerację).
     

    Załączone pliki:

    • s-l1600.jpg
      s-l1600.jpg
      Rozmiar pliku:
      77,9 KB
      Wyświetleń:
      31
    • 510.jpg
      510.jpg
      Rozmiar pliku:
      27,4 KB
      Wyświetleń:
      32
    Giemza lubi to.
  10. baton180

    baton180 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-06 12
    Postów:
    922
    Docenione treści:
    133
    Witam i od razu pRepraszam ze nie na temat ;) ale z jakiegoś powodu nie mogę nawiązać z Romuald-f prywatnej rozmowy bo wyskakuje jakiś blad

    Widzę ze masz dość spora wiedzę w zakresie skrzyń, chciał bym zapytać kilka zeczy Odnośnie KIA SPORTAGE


    Mianowicie jaki olej do transferboxu bo serwis mówił ze 75/90 a hurtownia ze atf


    20171202_084746.jpg
     
  11. Romuald-f

    Romuald-f Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    236
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Olsztyn - Dywity
  12. baton180

    baton180 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-06 12
    Postów:
    922
    Docenione treści:
    133
    A jeszcze zapytam ... z jakich pomocy kozystasz typu auto data chodzi mi o schematy momenty i numery części
    Byłbym wdzięczny jeśli to nie tajemnica
     
  13. Romuald-f

    Romuald-f Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    236
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Olsztyn - Dywity
    W 50% dokumentacje ATSG (Automatic Transmission Service Group), 10% fabryczne a 40% z praktyki. W Auto Dacie nic nie ma na temat automatycznych skrzyń. Numery części są w katalogach on line, dla przykładu BMW tu: http://www.realoem.com/bmw/select.do
     
    eltechsam lubi to.
  14. Giemza

    Giemza Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    23-12 12
    Postów:
    724
    Docenione treści:
    105
    Miasto:
    Lublin
    1.Zawory modulujące wymienia się wszystkie 3? Idzie sprawdzić który jest uszkodzony? Z tego co się zoorientowałem gdzieś czytając to można je chyba sprawdzić na rezystancję?
    2.Czy w tej skrzynce poprzez brak wstecznego oraz 4 biegu będzie odpowiadała płyta elektrozaworowa czy raczej koszyk pęknięty w skrzyni?
    3. Nowe elektrozawory trzeba adaptować lub przypisywać do sterownika czy mogę założyć do płyty i będzie okej?
     
  15. Romuald-f

    Romuald-f Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    236
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Olsztyn - Dywity
    1. W zasadzie zmienia się 3 . Gdyby rezystencja, któregokolwiek elektrozaworu przekraczała dopuszczalną, komputer skrzyni biegów zareagowałby i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.
    2. Brak wstecznego i 4tego biegu - usterka mechaniczna. Skrzynka do wymontowania z pojazdu i rozbiórki.
    3. Jeżeli kupisz elektrozawory skalibrowane (są w hermetycznych woreczkach w czerwonej oliwce) to nie trzeba nic robić tylko zamontować.
    Ps. możesz jeszcze sprawdzić elektrozawór S3 (odpowiedzialny za 3-4 i wsteczny) ale nie miałem jeszcze przypadku jego uszkodzenia.
     

    Załączone pliki:

    • 510.jpg
      510.jpg
      Rozmiar pliku:
      68,1 KB
      Wyświetleń:
      11
    Ostatnio edytowano: 11-12 17
    Giemza lubi to.
  16. Giemza

    Giemza Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    23-12 12
    Postów:
    724
    Docenione treści:
    105
    Miasto:
    Lublin
    Rozumiem,ale jednak bedzie trzeba chyba nowe zawory w mojej skrzynce ktora wariuje po rozgrzaniu a teraz nie chce redukować bardzo biegow podczas jazdy.
    Uszkodzona skrzynka bez wstecznego oraz 4 biegu jest do kupienia,ale chyba trzeba bedzie kupic nowe elektrozawory do swojej i założyć,ciezko o dobrego fachowca od automatow w lubelskim dlatego szukam we wlasnym zakresie czegoś. Chyba ze wyslalbym plyte elektrozaworowa do Romualda i rzucilby swoim okiem jak to wyglada.
    Regeneracja elektrozaworow na czym polega i jakie to koszta? Jest w stanir pojeździć 0,5 roku?
    Ale sie wkopalem na mine z samochodem....
     
  17. Romuald-f

    Romuald-f Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    236
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Olsztyn - Dywity
    Tu masz stronę: https://forum-mechanika.pl/threads/skrzynia-aisin-tf80-sc.31580/ . W podobny sposób regeneruje się elektrozawory do Twojej skrzyni (nie baw się w to, po regeneracji trzeba na specjalnym "urządzeniu" skalibrować). Nowe kupisz ok. 1000 zł. skalibrowane. Najczęściej występują do Volvo, ale wystarczy obrócić korpus i pasują do Opla. Tu masz różnicę, inne umiejscowienie konektorów (z elektrozaworem z czarnym konektorem nie trzeba nic robić, tylko zamontować).
     

    Załączone pliki:

    • GM_Opel.png
      GM_Opel.png
      Rozmiar pliku:
      93,4 KB
      Wyświetleń:
      9
    • Volvo.jpg
      Volvo.jpg
      Rozmiar pliku:
      103,3 KB
      Wyświetleń:
      8
    Giemza lubi to.
  18. Giemza

    Giemza Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    23-12 12
    Postów:
    724
    Docenione treści:
    105
    Miasto:
    Lublin
    Nie no jasne, tylko dalej nie wiem czy przyczyną uderzeń po rozgrzaniu oleju są elektrozawory a także tego że skrzynka nie chce redukować biegów po rozgrzaniu. Kupię elektrozawory a okażę się że to nie to i pieniądze będą niepotrzebnie wydane. Problem jest tego typu że kupiłem uszkodzone auto w którym skrzynka miała chodzić a okazuję się że jest lipa i koszty się zwiększają. Jestem mechanikiem i pracuję w warsztacie i chciałem sobie zmienić auto w którym jest silnik do roboty co było mi na ręke bo bym ogarnął sobie sam w domu, ale gdy dochodzi uszkodzona skrzynka to koszty robią się naprawdę duże które mnie przerastają....
     
  19. Romuald-f

    Romuald-f Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    236
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Olsztyn - Dywity
    Pisałem w poście wyżej że płyty zaworowe rzadko ulegają uszkodzeniu, wina leży po stronie elektrozaworów.
     
  20. Giemza

    Giemza Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    23-12 12
    Postów:
    724
    Docenione treści:
    105
    Miasto:
    Lublin
    Czyli na 90% to objaw elektrozaworów. Okej, gdzie mogę je zamówić? Czy mógłbym prosić o jakąś stronkę? Bo w carsie nie mają, chyba że jakieś Autoeuro,niedziałek,gordon czy jakaś hurtownia, ewentualnie wysyłka gotowych takich jak mówisz.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. uderzenia w skrzyni biegów vectra c