1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wymiana pompy wtryskowej Antara/Captiva 2.0CDTI

Dyskusja w 'Układ paliwowy' rozpoczęta przez użytkownika PiotrFi, 1-02 18.

  1. PiotrFi

    PiotrFi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-02 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Niepołomice
    Moi Drodzy. Próbuję wymienić pompę wtryskową w Antarze 2.0CDTI z 2008go roku. Zdemontowałem rozrząd, jakimś cudem wykręciłem wszystkie 3 śruby mocujące pompę ale nadal niema szans żeby ją wyrwać. Wygląda jakby już miała wyjść ale za każdym razem opiera się o jakiś element i blokuje. Czy możecie mi poradzić w jakim kierunku powinienem iść? Demontować alternator i próbować odkęcić całą konstrukcję wsporczą pompy?

    Dziękuję za każdą podpowiedź.
    Pozdrawiam,
    Piotr
     
  2. hiwat

    hiwat Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    298
    Docenione treści:
    53
    Miasto:
    Tarnów
    może ruszyć silnikiem góra dół ?

    jak pomogłem klikni lubię :)
     
  3. PiotrFi

    PiotrFi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-02 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Niepołomice
    I to by było na tyle. Nie wiem, czy nie założę jednak nowego wątku. Mianowicie, pompę wymieniłem ale nadal nie mam paliwa na wtryskach. Dla potencjalnie zainteresowanych; zdejmujemy prawe koło, osłonę, pasek wieloklinowy z napinaczem i rolką, rozrząd, koło z pompy i idziemy na górę. Tu przewody powody powietrza, przewody paliwowe i odkręcamy kolektor dolotowy. 3 śrubki pompy i już. Prawdopodobnie dałoby się wyjąc pompę po zdjęciu akumulatora odkręcając cały wspornik ale do tego raczej trzeba by zdjąć przedni pas. Operacja jest niełatwa, gównie przez makabryczny dostęp do śrub.
    Liczę, że opis komuś się przyda. Pozdrawiam, powodzenia.
     
  4. hiwat

    hiwat Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    298
    Docenione treści:
    53
    Miasto:
    Tarnów
    tam masz pompę niskiego ciśnienia (z tego co jeszcze pamiętam) ciśnienie na tej pompie
    powinno być 4,2 - 5,4 (bar) sprawdź ... jak pompa dobra i rozrząd dobrze złożony to musi palić
     
    Ostatnio edytowano: 9-02 18
  5. PiotrFi

    PiotrFi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-02 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Niepołomice
    No i lipa! Pompa wymieniona. Swoją drogą nie lada wyzwanie. Po zrzuceniu rozrządu trzeba zdjąć kolektor dolotowy. Jest trochę zabawy, choć wydaje mi się, że po zrzuceniu przedniego pasa można odkręcić alternator i dobrać się do podpory pompy. Tak, czy inaczej auto nie odpala. Pompa niskiego daje około 8bar. Czujnik obrotów wału i wałka rozrządu ok. Sygnał do regulatora ciśnienia w pompie 35%. Ciśnienie na listwie CR 8-10bar. Zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia w szynie PWM 0%. Dodatkowo urwany jest dolny czujnik w filtrze paliwa. Ale nie wiem, czy to ma wpływ, bo wyczytałem, że jest to czujnik wody w paliwie, a kontrolka filtra gaśnie. Macie jakieś pomysły?
     
  6. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    1 870
    Docenione treści:
    332
    Miasto:
    Kaczory
    Czy założona pompa była sprawdzana na stole u pompiarzy?
     
  7. hiwat

    hiwat Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-07 15
    Postów:
    298
    Docenione treści:
    53
    Miasto:
    Tarnów
    tak z ciekawości to dlaczego wymieniałeś pompę ? jakie błędy ? czy sprawdzałeś przed wymianą ciśnienia ? ciśnienie na szynie powinno być max 1600 bar
     
    Ostatnio edytowano: 13-02 18
  8. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    2 023
    Docenione treści:
    323
    Miasto:
    WLKP
    Uzywka mogła polezec na regale i juz nie odpalisz na niej.Tak sie dzieje jak jest nie zalana paliwem.
     
  9. PiotrFi

    PiotrFi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-02 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Niepołomice
    Niestety nie. Nie sprawdzałem pompy przed włożeniem.
    Wymieniałem, ponieważ taka była diagnoza przy sprzedaży.
     
  10. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 077
    Docenione treści:
    537
    Miasto:
    europolonia
    I tak na pałę wymieniać pompę?
     
  11. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    1 870
    Docenione treści:
    332
    Miasto:
    Kaczory
  12. PiotrFi

    PiotrFi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-02 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Niepołomice
    Uszkodzeniu uległy dwa wtryskiwacze. Lały paliwem. Z tego względu pompa nie mogła nabić ciśnienia przy rozruchu. Wtryski wymienione. Auto odpala.
     
  13. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 077
    Docenione treści:
    537
    Miasto:
    europolonia
    Widzisz teraz jak się leci w maliny polegając na cudzej diagnozie.
     
  14. Maly 123

    Maly 123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Xmeria
    Czy na rozruchu powinno byc przynajmniej 30 barow?
     
  15. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    1 870
    Docenione treści:
    332
    Miasto:
    Kaczory
    W cylindrach czy na układzie paliwowym?
     
  16. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 077
    Docenione treści:
    537
    Miasto:
    europolonia
    30 to pewnie popaprał z cylindrami, lub miał jednistki ×10
     
  17. Maly 123

    Maly 123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Xmeria
    A ile cisnienia jest na jalowych obrotach?
     
  18. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    1 870
    Docenione treści:
    332
    Miasto:
    Kaczory
    pewnie około 300
     
  19. PiotrFi

    PiotrFi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-02 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Niepołomice
    Czekajcie, Mały ma trochę racji. Nie patrzyłem na wskazanie teraz, po usunięciu awarii ale jak miałem strzelony 1 wtryskiwacz, to w momencie, gdy ciśnienie na listwie dochodziło do 20bar, to jakby próbował łapać. Możliwe, że do samego odpalenia wystarczy około 30bar. Oczywiście jak silnik załapie i wejdzie na wolne obroty to ciśnienie wzrośnie bardzo.
    Będę kasował błędy, zakręcę rozrusznikiem i zobaczę ile wskaże jak odpali.
     
  20. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    1 870
    Docenione treści:
    332
    Miasto:
    Kaczory
    Jakie 30 bar przy CR. Nosz ku..wa.
     
    toomii76 lubi to.