1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wymiana silnika

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Mały golf IV, 9-06 19.

  1. Mały golf IV

    Mały golf IV Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-06 19
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Witam tutaj znawców tematu chcę zmienić silnik AKQ 1,4 16V Golf IV 1998 na silnik 2.0 115 KM AQY czy to jest możliwe to wykonać bez większych przeróbek
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 255
    Docenione treści:
    4 063
    Miasto:
    turek
    silnik, skrzynia, zawieszenie, półosie, hamulce, wydech i elektryka. tylko te kilka rzeczy trzeba zmienić. a potem tylko kosmetyka.
     
    winetoo i dejot43 lubią to.
  3. Mały golf IV

    Mały golf IV Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-06 19
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    To tyle trzeba zabiegów wykonać
     
  4. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    124
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    Podkarpacie
    Jeśli zlecisz to mechanikowi to licz ze operacja przekroczy 2-3 krotnie wartość golfa . Jeśli buda nie jest ideałem zabawa nie warta świeczki . Lepiej sprzedać tego i kupić to co chcesz mieć . Czasy przekładek silnika , doposażania samochodów się skończyły , za dużo kabli i elektroniki .
     
    toomii76 i jankas9886 lubią to.
  5. Mały golf IV

    Mały golf IV Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-06 19
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Dzięki za podpowiedź wyleczyliscie mnie z tego pomysłu pozostanę przy tym co jest chociaż buda jak dzwon i wszystkie inne rzeczy działają bez żadnego problemu że było by grzechem to sprzedawać tylko ten silnik to raczej do spokojnej jazdy ale jak piszecie że gra jest nie warta świeczki to pozostanę przy tym dzięki
     
  6. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 078
    Docenione treści:
    822
    Miasto:
    Kaczory
    I nagle okazuje się że tuning nie taki fajny jak w NFSU2 :)
     
    pawel2406 i toomii76 lubią to.
  7. Mały golf IV

    Mały golf IV Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-06 19
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    No właśnie myślałem że to prostsza sprawa tylko silnik i finał ale nie pomyślałem o reszcie że to też będzie konieczne
     
  8. Strawek

    Strawek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-05 15
    Postów:
    112
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Wałcz
    Kolego, wsadzaj 1,8T i nie jest to wcale aż takie skomplikowane..nie taki diabeł straszny
    1,8T wsadzają do Trabantów, Polonezów czy Lupo a Ty masz golfa w którym ten silnik istniał i gratów od cholery.

    Na 2,0 szkoda czasu
     
  9. Mały golf IV

    Mały golf IV Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-06 19
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Witam to jest jakiś konkretny model silnika

    Czy myślisz o takim silniku
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 12-06 19 o 21:01
  10. Strawek

    Strawek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-05 15
    Postów:
    112
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Wałcz
  11. Mały golf IV

    Mały golf IV Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-06 19
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Bardzo dziękuję za podpowiedzi bardzo pomocne
     
  12. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    124
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    Podkarpacie
    Moja rada . Wycen swój samochód . Zorientuj się ile kosztuje samochód z takim silnikiem jaki chcesz . Później poszukaj silnika z wszystkimi bebechami lub najlepiej rozbitego dawcy(samochód z takim silnikiem jak potrzebujesz) . Teraz porównaj kwotę z odejmowania z kwota dawcy . Jak dawca jest tańszy to rob tego swap'a . Jak dawca jest droższy to sobie odpuść bo szkoda czasu , pieniędzy i nerwów . Chyba ze jesteś z zawodu mechanikiem i po pracy w ramach hobby zrobisz przekładkę gratów .
    Oczywiście będzie wiele głosów byś robił robił i opisywał na forum , ale najpierw odpowiedz sobie na pytanie czy chęci nie przerastają twoich możliwości no i najważniejsze na ile chcesz się wiązać z tym samochodem . Bo jak na 10 lat i więcej to śmiało rób zmianę silnika , hamulców zawieszenia elektryki . Ale jak za 2-3 lata będziesz myślał o wymianie na cos młodszego a gwarantuje ci ze będziesz to będziesz sobie pluł w brodę ze masz mniejszy budżet bo chciałeś sobie spełnić mrzonkowe zachcianki .
    A na następny raz jak będziesz kupował samochód - kup odrazu taki jak naprawdę potrzebujesz , może będziesz musiał dłużej szukać ale warto .