• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Wymiana termostatu o niższej temperaturze otwarcia

slawek7

SuperMechanior
Dołączył
26.06.2013
Postów
471
Punktów
5
Miasto
Szczecin
Cześć
Tak się zastanawiam, czy można ot tak sobie wymienić termostat w benzyniaku na taki, którego temperatura otwarcia wynosi 83stC zamiast takiego , który ma 95st?
Wg mnie silnik oryginalnie ma lekko za wysoką temperaturę bo utrzymuje sie w okolicach 100-105 st i chciałbym trochę ją obniżyć o nie wiem jak sterowniki silnika reagują na taką zmianą? Nie wiem czy przypadkiem nie jest tak że jak widzi niższą to stara się ją podbijać i wymiana termostatu może wręcz zaszkodzić? Co Wy na to
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4603
Porady
5
Punktów
1415
Wymienić możesz, nikt ci nie zabroni :)
Tylko pytanie po co? Są jakieś problemy?
 

slawek7

SuperMechanior
Dołączył
26.06.2013
Postów
471
Punktów
5
Miasto
Szczecin
W summie dla własnego uspokojenia. Temp silnika przekracza 105 st a fajnie byłoby utrzymać w okolicach 90
Wiem ze Euro5 ma wyższe te temperatury w porównaniu do EU4 ale fizycznie są to te same częsci
A jak sterowniki reagują na niższe temperatury, wie ktoś coś na ten temat?
 

wdwiesiek

SuperMechanior
Dołączył
21.08.2011
Postów
236
Punktów
38
Może typ silnika,rok produkcji,moc, bo 1,4 to jest kilka typów
 

gtszudi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.08.2017
Postów
3265
Porady
1
Punktów
971
Wiek
38
Miasto
Pruszcz Gdański
opel lubi swiezy olej silnikowy , wysokie temperatury mu nie straszne , jest tak od momentu jak przejal go GM
 

wdwiesiek

SuperMechanior
Dołączył
21.08.2011
Postów
236
Punktów
38
"opel lubi swieży olej silnikowy" Astry G to już prawie na złomie -jest rok 2024 -pobudka.
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1577
Punktów
309
Miasto
Piaseczno
Do roverów 75 dokładałem termiwłącznik chyba z poloneza, wkrecany w nakrętke półosi, montaz odrazu za termostatem, pierwszy bieg wentylatora podłączony pod ten termowlacznik. Po tej modyfikacji już przegrzane nie wracały :)
 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
1033
Porady
2
Punktów
250
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
Jak zwykły termostat, bez dodatkowego sterowania, to co ma nie chodzić. Nawet chyba ludzie tak robią w Oplach właśnie, bo je trochę za mocno grzeje.
Do roverów 75 dokładałem termiwłącznik chyba z poloneza, wkrecany w nakrętke półosi, montaz odrazu za termostatem, pierwszy bieg wentylatora podłączony pod ten termowlacznik. Po tej modyfikacji już przegrzane nie wracały :)
Ja z kolei o Polonezach z roverowskim 1.4 słyszałem, że wymiana chłodnicy na tę z diesla załatwiała temat UPG. A jak ktoś jeszcze termostat zamienił na polonezowski (otwierał się przy bodaj 81 stopniach, a fabryczny przy 89), to już w ogóle baja.
 

slawek7

SuperMechanior
Dołączył
26.06.2013
Postów
471
Punktów
5
Miasto
Szczecin
Wymieniłem ten termostat. o 10 stopni mniejszą ma temperaturę otwarcia. Co mnie zaskoczyło to że nic to nie pomogło. Silnik trzymał wcześniej 100st i teraz po wymianie tez trzyma 100stopni.
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2187
Punktów
551
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
Już na tym 95 nie powinien dobijać do 105. Albo zabita chłodnica albo wiesz co.
 

szary1977

SuperMechanior
Dołączył
25.01.2012
Postów
433
Punktów
46
Wiek
47
Miasto
Krupski Młyn
Wymieniłem ten termostat. o 10 stopni mniejszą ma temperaturę otwarcia
A sprawdziłeś osobiście przed montażem temperaturę jego otwarcia? Czy uwierzyłeś to co jest napisane? Raz założyłem taki termostat który otwierał zbyt wcześnie i teraz już sprawdzam przed założeniem
 

slawek7

SuperMechanior
Dołączył
26.06.2013
Postów
471
Punktów
5
Miasto
Szczecin
Tak sprawdziłem temp otwarcia. Moze trudno uwierzyć ale pomyślałem o tym.
Chodnica poszła nowa układ był czysty, nagrzewnica tez OK
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4603
Porady
5
Punktów
1415
Wymieniłem ten termostat. o 10 stopni mniejszą ma temperaturę otwarcia. Co mnie zaskoczyło to że nic to nie pomogło. Silnik trzymał wcześniej 100st i teraz po wymianie tez trzyma 100stopni.

jak mierzysz temperaturę?
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4603
Porady
5
Punktów
1415
poprzez OBD, wartości rzeczywiste
Czyli nie mierzysz realnej temperatury,
a odczytujesz wartość jaką widzi sterownik przez czujnik.
Fajnie by było, gdybyś potwierdził to sprawdzając termometrem temperaturę płynu.
 
Do góry Bottom