1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wymiana UPG Fabia 1.4 MPI '02.

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Ems, 16-04 18.

  1. Ems

    Ems Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-09 14
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    1
    Witam.
    Chcialbym samodzielnie wymienić uszczelkę pod głowicą w 1.4 MPI 2002 rok.
    Nie wiem jeszcze na 100% czy się za to wezmę, bo jeszcze tego nie robiłem, póki co zbieram informacje co i jak.

    Zastanawia mnie kilka rzeczy, a nie mam tego dokładnie jak teraz podejrzeć:
    -rozrząd jest na łańcuchu, dobrze widzę, że jest on na dole bloku i nie trzeba go rozpinać do zdjęcia głowicy?
    -może idiotyczne pytanie dla wtajemniczonych ale czy do zdjęcia głowicy wystarczy odkręcić śruby mocujące ją do bloku, czy trzeba też zdejmować wałek/zawory? To że trzeba odkręcić kolektor/nowe uszczelki potem to wiem.
    -czy śruby trzeba dać nowe?
    -czy planowanie robić musowo? Dla mnie to dodatkowy problem, a przebieg silnika jest mały - 120 tys. i wolałbym założyć to z powrotem bez planowania - w razie jakby ciekło to przy samodzielnej wymianie zrobić to drugi raz to żaden problem.
     
  2. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    770
    Docenione treści:
    138
    Miasto:
    PLE
    Planowanie raczej nie jest przymusowe jeśli płaszczyzna jest ok. Śruby obowiązkowo nowe.

    Dodam że głowica przy odkręcaniu może się wypaczyć.
     
  3. Ems

    Ems Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-09 14
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    1
    A jeżeli odkręca się śruby w odpowiedniej kolejności to minimalizuje się deformacje?
     
  4. Grzegorz.Józefów

    Grzegorz.Józefów Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    31-08 14
    Postów:
    222
    Docenione treści:
    75
    Miasto:
    Józefów
    Po każdorazowym zdjęciu głowicy należy ją splanować !!!!
    I wymiana UPG to nie wymiana koła lub żarówki , te operacje też mogą czasem nie być proste .
     
    gtszudi lubi to.
  5. Zbyszek500

    Zbyszek500 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-12 12
    Postów:
    43
    Docenione treści:
    1
    Wymiana samej uszczelki bez sprawdzenia prawidłowego osadzenia tulei raczej nie przyniesie efektu na długo.
     
  6. Ems

    Ems Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-09 14
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    1
    Ok Grzesiu, ale za wiele nie pomogłeś.

    Jakieś uzasadnienie?
    Skoro uszczelka leży, bo fabrycznie byly w tych rocznikach montowane za cienkie i dopiero poźniej dawali grubsze, to czemu wymiana samej uszczelki na dłużej ma być nieskuteczna?
     
    Ostatnio edytowano: 16-04 18
  7. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 556
    Docenione treści:
    1 533
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
  8. Ems

    Ems Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-09 14
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    1
    Dzieki!

    Przejrzałem na szybko.
    Szkoda, że nie działają tam odnośniki np. dla tightening order and torque, bo to mnie bardzo ciekawi.

    Z tego co widzę, to chyba nie trzeba wyciągać zaworów i wystarczyłoby odkręcenie śrub mocujących głowicę do jej zdjęcia, ale zastanawia mnie jedna rzecz... czy jak to podniosę to mi się coś nie rozjedzie...

    Głupie pytanie, czy ten bolec który jest na grafice na dole - MP 1-173 nie służy właśnie do blokowania?
     
    Ostatnio edytowano: 16-04 18
  9. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 556
    Docenione treści:
    1 533
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:

    I TO JEST WŁAŚNIE MECHANIKA
    Pomyśleć ,zrozumieć plus narzędzia.
    Ja daję wędkę nie ryby
     
  10. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 557
    Docenione treści:
    343
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Bo są mokre tuleje i jak jedna jest nizej to wymiana uszczelki nic nie zmienia.
     
  11. Grzegorz.Józefów

    Grzegorz.Józefów Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    31-08 14
    Postów:
    222
    Docenione treści:
    75
    Miasto:
    Józefów
    Żem napisał UPG to nie wymiana żarówki. Masz manuala i niestety bez doświadczenia to loteria w twoim wykonaniu, chyba że masz dużo kasy i czasu.
     
  12. Ems

    Ems Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-09 14
    Postów:
    31
    Docenione treści:
    1
    Jaki są metody sprawdzania poprawności osadzenia tulei? Czy jak któraś będzie niżej to można ją po prostu wyciągnąć lub wypchnąć od dołu do prawidłowej pozycji czy wiąże się to z wymianą?
     
  13. pawcar

    pawcar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    541
    Docenione treści:
    118
    Miasto:
    Bristol
    I w tym momencie właśnie poległeś. Nie masz zapewne ani liniału żeby sprawdzić osadzenie tulei ... ani klucza dynamometrycznego, nie wspominając o innych narzędziach. Tanio jest drogo !

    I tak sam nie sprawdzisz szczelności zaworów, gumek na zaworach też nie wymienisz sam, bo do tego trzeba mieć sprzęt.

    Już widzę jak ktoś inwestuje strzelam ? 1500 zł ? w PODSTAWOWE narzędzia żeby sobie wymienić w prywatnym samochodzie uszczelkę.

    Nie myśl, że piszę to złośliwie. Takie są realia.


    Pomijam już sam fakt zdiagnozowania i potwierdzenia, że to faktycznie upg :D Bo nie raz, nie dwa :

    - Panie, uszczelkę mi Pan wymień, bo się gotuje, a w zetorze jak się gotował to uszczelka była, to i teraz pewnie jest.

    - OK, 1 k cebulionów dalej...


    - Panie, "piniondze" pan wziął , a dalej się gotuje


    :D
     
  14. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 582
    Docenione treści:
    418
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Wymieniaj. Nauczysz sie. Lepiej popelnic blad na swojej dupie niz na czyjeś. Taka sprawa ze do planowania raczej wywalac zawory. To i przy okazji gumki wymienisz na trzonkach.
     
    komar200 lubi to.
  15. pawcar

    pawcar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    541
    Docenione treści:
    118
    Miasto:
    Bristol
    Te kolega z posta z góry, masz bo widzę, że "dobrze" gadasz.


    [​IMG]


    :D
     
  16. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 582
    Docenione treści:
    418
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Ktory kolega
     
  17. pawcar

    pawcar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    541
    Docenione treści:
    118
    Miasto:
    Bristol
    Taki jeden z Polski C.
     
  18. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 582
    Docenione treści:
    418
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Nie znam
     
  19. pawcar

    pawcar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    541
    Docenione treści:
    118
    Miasto:
    Bristol
    Bo cienki bolo jesteś. Jego zna każdy ! Jak Polska C długa i szeroka.

    :D
     
  20. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 582
    Docenione treści:
    418
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Mnie wszyscy znaja?