1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wymiana uszczelki glowicy

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika jez04, 12-02 20.

  1. jez04

    jez04 Nowy

    Online
    Dołączył:
    17-06 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    1
    Witam Forumowiczów
    Podjąłem się samodzielnej wymiany uszczekki glowicy w samochodzie ford mondeo mk II z silnikiem 2.0 16v.Glowica zostala profesjonalnie naprawiona, splanowana etc. W trakcie jej dokręconia użyłem zbyt mocnego jej dokręcenia (slabo widoczna podzialka na kluczu dynamometrycznym). Zamiast dokrecic ja siłą 40Nm użyłem sily 50Nm. Kiedy sie zorientowalem po 4 dniach - przez ten czas glowica byla z ta siłą dokręcona, silnik oczywiscie nie byl odpalany, poluzowałem śruby glowicy i zaopatrzywszy sie już we właściwy klucz, postanowilem ją dokręcić z poprawna siłą. Poluzowalem śruby i wówczas zastanowiłem się, czy w związku ze zbyt silnym dokreceniem glowicy nie powinienem zmienić uszczelki pod nią. Ta bowiem spłaszczona ze zbyt dużą siłą, po poluzowaniu glowicy, może już nie zachować poprawnej szczelności. Stąd moje pytanie, czy w opisanym przypadku, powinienem przed ponownym dokreceniem glowicy, założyć pod nia nową uszczelkę?Z góry dziękuję za odpowiedź.
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    9 977
    Docenione treści:
    5 427
    Miasto:
    turek
    ale jak 40 nm głowicę?


    jak byś zostawił i nie ruszał nic by sie nie stało.
     
    Vicia i komar200 lubią to.
  3. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 433
    Docenione treści:
    1 795
    Miasto:
    WWA
    Gość nie wie co pisze, a tym bardziej co robi...:facepalm:
     
  4. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Wasilków
    Odpali i się zdziwi ile oleju bierze po remoncie głowicy :D Rób dół od razu, ja się na takim swego czasu wyłożyłem bo zrobiłem tylko górę
     
  5. jez04

    jez04 Nowy

    Online
    Dołączył:
    17-06 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    1
    Silnik przed zdjeciem glowicy nie brał oleju. Chciałbym jeszcze zapytać o powstaly na samej gorze tulei nagar (silnik z lpg). Jak go usunąć? Silnik rozgrzebany to czemu i nie zerknac na dół, jasne. Czy warto wymienic tez na zapas same pierscienie tłoków?
     
  6. wojtis94

    wojtis94 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-08 14
    Postów:
    180
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Warminsko maz.
    Niech sam lepiej dołu już nie tyka... znajdz sobie jak dokrecic głowice chociaż
     
  7. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 572
    Docenione treści:
    842
    Miasto:
    Lubliniec
    jak masz rozbebeszony to czemu nie. Ino pierścienie też trzeba odpowiednio zamontowac
     
  8. chudson

    chudson Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-02 17
    Postów:
    576
    Docenione treści:
    128
    Miasto:
    Gorzów Wlkp
    założył głowice a teraz pyta jak usunąć nagar z cylindra. Coś mi tu śmierdzi
     
  9. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 741
    Docenione treści:
    1 172
    Miasto:
    grudziadz
    Jak cykną głowicę na 40 niutów ,to się sam z wszystkiego wyczyści.
     
  10. Auto.Klinika

    Auto.Klinika Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 566
    Docenione treści:
    724
    Ale jesteście koledzy. Od czego jest to forum? Może któryś się bujnie i cyknie tą głowice po koleżeńsku ? :D
     
    WOODOO lubi to.
  11. Radmor

    Radmor Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    918
    Docenione treści:
    272
    Jaką ma wartość ta poprawna siła z którą dokręciłeś głowicę ?!
     
  12. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    3 433
    Docenione treści:
    1 795
    Miasto:
    WWA
    Na łoko...pindziesiont bedzie...tak godoł somsiat...:rolleyes::D
     
    Radmor lubi to.
  13. Vicia

    Vicia Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    26-12 18
    Postów:
    1 456
    Docenione treści:
    326
    Miasto:
    Centrum Kraju
    ja jeszcze bym fojebom z drugie tyle..ake tylko na nowych śrubach ...ciekawe czy dane były.
     
  14. jez04

    jez04 Nowy

    Online
    Dołączył:
    17-06 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    1
    No widzę, że sobie Panowie używacie i dobrze , bo grunt to poczucie humoru. Otóż w instrukcji napraw jest: 1 stopień dokręcenia 20Nm, 2 stopień czy krok jak to woli 40 Nm, 3 krok, to każda ze śrub winna być dokręcona o 90 stopni, dopowiadam także, że śruby głowicy zastosowałem nowe. I dalej, pytałem o nagar , który tworzy się w miejscu zwanym progiem ogniowym tłoka , bo jak mówiłem zdjąć głowicę, gdy już została poluzowana to żaden trud.
     
    Ostatnio edytowano: 13-02 20
  15. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 458
    Docenione treści:
    458
    Miasto:
    Manchester
    Bogaty jesteś.

    Głowice drugi raz ściągałes ??

    Ogólnie to nowe śruby i uszczelka. Plus wszystko od nowa z robota ..
     
  16. jez04

    jez04 Nowy

    Online
    Dołączył:
    17-06 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    1
    Chcesz mi Kolego Pawcar powiedzieć, że jak dokręciłem głowicę złym momentem i nie odpaliłem silnika, to teraz oprócz nowej uszczelki, bo o to czy muszę ją zakładać po takiej pomyłce pytałem - czytaj początek wątku, czeka mnie jeszcze jaka robota, bo nie rozumiem.
     
  17. Radmor

    Radmor Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    918
    Docenione treści:
    272
    Nagar >> możesz zeskrobać ..posługując się umiejętnie ostrym narzędziem ..skalpelem ale tak aby nie uszkodzić gładzi cylindra ...dobra jest włóknina ścierna o odpowiedniej granulacji .Możesz również próbować zmyć (przynajmniej częściowo) czymś co ten nagar rozpuści . P.S. Kolega Pawcar napisał Tobie że w takim przypadku należy założyć nową uszczelkę ... !
     
  18. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 458
    Docenione treści:
    458
    Miasto:
    Manchester
    Na logikę ... dokręciłeś mocniej ... a późnej poluzowałeś - uszczelka już jest odprężona. Dziękuję dobranoc.


    I właśnie o to chodzi, że nie rozumiesz :D, ale spokojnie za którymś razem dasz radę.
     
  19. jez04

    jez04 Nowy

    Online
    Dołączył:
    17-06 19
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    1
    I to mi chodziło, teraz mam jasność co do swoich podejrzeń, że uszczelka raz dokręcona uległa odprężeniu i konieczna jest jej wymiana. Myślałem, że jeszcze pozostaje coś innego do zrobienia. Dziękuję za informacje w tej kwestii i za cierpliwość do moich pytań. Pozwolę sobie jeszcze dopytać w kwestii owych pierścieni tłoków i dołu silnika czyli panewek tychże tłoków. Czy warto, czy należy wymieniać te elementy przy okazji zdjętej głowicy. Jak podałem wyżej, samochód nie brał oleju, ani płynu chłodzącego, nie dymił, osiągi miał przyzwoite, a głowica była zdejmowana ze względu na konieczność regulacji zaworów, bo ich luzy po 190kkm (z tego 45kkm na lpg) były już mocno niezgodne z tymi jakie powinny być . Po zdjęciu głowicy spece od ich jej naprawy orzekli, że zawory wydechowe wymagają wymiany, co zostało zrobione, ssące zaś odpowiednio oczyszczono, zregenerowano. Ponadto głowica została sprawdzona pod kątem szczelności i splanowana.
     
    Ostatnio edytowano: 13-02 20
  20. Radmor

    Radmor Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    918
    Docenione treści:
    272
    Nie ma takiej konieczności .Zrobisz to co uważasz za słuszne ...bo masz silnik przed sobą i widzisz w jakim stanie się znajduje ...natomiast sugeruję Tobie zalanie nowego oleju i wymianę filtra .