1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wypadanie zapłonów Passat 2.0TSI

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika xiofarii, 26-11 15.

  1. xiofarii

    xiofarii Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-11 15
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Zabrze
    Witam, niedawno kupiłem Passka 3C z 2.0 TSI CAWB (już na łańcuszku) i problem z wypadaniem zapłonów 3 cyl był już przed zakupem, po zakupie zrobiony został pakiet starowy - wszystkie cewki NGK, zimniejsze świece, DV i tłoczek na pompie wys. ciś. Po tym zabiegu samochód jest żwawszy ale problem z wypadającym zapłonem pozostał, a na domiar złego samochód od kupna po dzisiaj dużo pali (cykl mieszany normalnie jeżdąc od 11.5L-nawet 14 nie pałując). Tydzień później wymieniłem wszystkie wtryski na nowe ori, nic się nie zmieniło, wypadanie 3 cyl, pali identyczne wartości, zmierzona została kompresja na zimnym, na wszystkich garach równo 11bar. Przeszperałem internet i znalazłem podobny objaw i problemem była membrana odmy, jednak w tamtym przypadku wypadały wszystkie zapłony. Dodam także, że samochód jak jest zimny to ewidentnie słychać to wypadanie (takie przerywania które idą w wydech + lekkie telepotanie budą i czasem zaświeci się a czasem pomruga kontrolka z wydechu). Poza tym silnik na ciepłym pracuje równo, równo się zbiera itp. Na logach nic niepokojącego nie ma, sonda idzie równo, przepływka ok, nie bierze oleju, ani płynu, żadnych stuków/klekotania nie słychać przy pracy silnika, jedynie to wypadanie... Jakieś pomysły?

    Dodam również, że przy wymianie wtrysków zauważyłem jak zawory na 1 2 i 4 cyl. były mocno zabrudzone (jak to w FSI) ale były suche, a 3 cyl. z którym mam problem też był zabrudzony ale mokry. Na zdjęciu porównanie cyl.2 i 3ci. Dzisiaj sprawdzona również kompresja na ciepłym silniku, 12 bar na każdym cylindrze równo.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 079
    Docenione treści:
    1 840
    Miasto:
    Sląsk
    zawory juz miałem takie cudaki , kolor swiec sie rozni ?
     
  3. xiofarii

    xiofarii Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-11 15
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Zabrze
    Świece wszystkie jednakowy kolor, na starych świecach jedna na 3 cyl była mokra, po wymianie i przejechaniu około 1200 km wszystkie wyglądają identycznie (dzisiaj sprawdzone)
     
  4. fructon

    fructon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 12
    Postów:
    1 666
    Docenione treści:
    556
    Miasto:
    Kraków
    Adres strony:
    Nie szukaj cudów trzeba zrzucić głowice i ją zrobić,zawalona nagarem i pewnie prowadnice zużyte.
     
    arni_poznań i old1977 lubią to.
  5. xiofarii

    xiofarii Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-11 15
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Zabrze
    Tylko metodą prób i błędów w końcu wymienię 99% rzeczy, wyremontuje głowice i uszczelnienia tłoków ( bo też mi jeden mechanik mówił żeby to zrobić... ) wydam kupę kapuchy, a okaże się, że wina leży zupełnie gdzie indziej. Już na tym etapie utopione jest trochę kasy a problem jak był tak i jest dalej...
     
  6. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 079
    Docenione treści:
    1 840
    Miasto:
    Sląsk
    Bo żle szukasz ... fuka do dolotu ? a cały czarny
     
  7. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    3 052
    Docenione treści:
    682
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    mysle ze jak wymienisz 99% to auto bedzie dzialac poprawnie
     
  8. xiofarii

    xiofarii Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-11 15
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Zabrze
    w przyszlym tygodniu sprawdzam zawory kompresorem, a co wiecej to nie wiem...
    @Autoelektronika owszem, masz racje, bystre spostrzeżenia...
     
  9. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 079
    Docenione treści:
    1 840
    Miasto:
    Sląsk
    Jak pisałeś masz czarne doloty więc dmuchają ssacze . Mozna poznać po drgajacym podcisnieniu jeszcze
     
    arni_poznań lubi to.
  10. xiofarii

    xiofarii Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-11 15
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Zabrze
    Tak też myślę, sprawdzę je i będzie wiadomo, ma ktoś jakieś doświadczenie przy głowicach w tym silniku?
     
  11. Ben i Amin

    Ben i Amin Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-01 14
    Postów:
    40
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Braniewo
    Zdejmowałem taką niedawno, a zawór odmy sprawdzałeś?
     
    xiofarii lubi to.
  12. xiofarii

    xiofarii Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-11 15
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Zabrze
    Nie zaglądałem tam, w jaki sposób sprawdzić?można zaślepić i powinno pomóc? (w sensie na próbę)
     
  13. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 603
    Docenione treści:
    1 582
    Miasto:
    PZ
    moje pierwsze skojarzenie ? - nieszczelne zawory :cool:
     
  14. Ben i Amin

    Ben i Amin Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-01 14
    Postów:
    40
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Braniewo
    Na próbę możesz odpiąć odmę i zaślepić tymczasowo kolektor.
     
    xiofarii lubi to.
  15. old1977

    old1977 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    20-01 13
    Postów:
    2 340
    Docenione treści:
    492
    fructon trafił w dychę głowica do roboty
     
  16. xiofarii

    xiofarii Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-11 15
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Zabrze
    Też tak sądzę, komu najlepiej oddać na śląsku? Myślałem o Autotechn w Mikołowie...

    co do zaworów, czyste to one nigdy nie będą bo to bezpośredni wtrysk niestety, ale taka smoła faktycznie może świadczyć o zaworach
     
  17. xiofarii

    xiofarii Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-11 15
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Zabrze
    Kupiłem wczoraj w końcu kabelek pod CANa i sam osobiście posprawdzałem to i owo, wypadanie pojawia się na wszystkich cylindrach sporadycznie, na 3cim cylindrze wypada częściej, podejrzewam także odmę, zaślepię ją i sprawdzę jeszcze raz, pojawia się błąd klap powietrza w kolektorze, może tutaj szukać przyczyny?
     
  18. bennek

    bennek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-04 13
    Postów:
    542
    Docenione treści:
    120
    Ja robiłem ostatnio u nich 16-stke z Opla (http://jurgal.com.pl/) też w Mikołowie i muszę powiedzieć że dobrze wykonana robota... Można śmiało ich polecić
    Pozdrooooo...
     
  19. xiofarii

    xiofarii Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-11 15
    Postów:
    42
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Zabrze
    Dziura w membranie odmy, szukam nowej i powinno załatwić sprawę, jak nie to wtedy będę podejrzewał głowicę...
     
  20. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 079
    Docenione treści:
    1 840
    Miasto:
    Sląsk
    bezposredni wtrysk tez jest czysty
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. audi a3 2.0 fsi bvy wypadanie zaplonu

    ,
  2. 2.0 tfsi wodorowanie wypadanie zapłonu

    ,
  3. membrana olejowa 2 l tsi

    ,
  4. pasat wypadanie zaplonu,
  5. 2.0 FSI wypadanie zaplonu,
  6. 2.0 fsi wypadanie zapłonów,
  7. wypadanie zaplonu fsi,
  8. rowno po 11 bar