1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wypadanie zaplonow jednej glowicy

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika henex1980, 11-01 20.

  1. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Jasło
    Witam. Mam do Was pytanie. Czy cewka zaplonowa moze byc przyczyna wypadania zaplonow tylko na jednej glowicy? Bledy sa na banku 1 (od grodzi) cyl. 1-3-5. Generalnie zaczelo sie od lpg. Reduktor nie trzymal cisnienia. Odeslany na gwarancje. Dzien po auto przy dochamowywaniu ( gdy schodzi w obroty ponizej 2tys) wpadalo w szarpanie jakby poduszki silnika. Objaw na lpg jak i na benzynie. Blad jaki sie pokazywal P1166 i wedlug mnie mial zwiazek z sonda lambda tej podejzanej glowicy ( bank 1) Dzis przeciscilem przepustnice i przeplywomierz. Szukalem lewego powietrza ale wszystko wyglada dobrze. Poskladalem graty i poki co bledu p1166 nie zgłasza ale po probie kiluset metrow auto sieczkarnia. Silnik szarpie,nie pracuje na wszystkie cylindry, przygasal. Pokazuje nowe bledy. Wypadanie zaplonow na 1-3-5 cyl.tj. glowicy od grodzi. O ile stawialem na swiece to je narazie wykluczam ( platyna ngk 25tys przejechane) bo czemu akuart padly by 3 swiece na tej samej glowicy.Kable też 2 lata temu zmienione. Czy może to sprawka sondy lambda na tej głowicy? Nie wiem czy jest mozliwe aby padla cewka akurat na nieparzyste numery? Cewka wygląda tak:
    https://allegro.pl/oferta/cewka-zap...6852?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
    Auto to Hyundai sonata 2001r 2.7
     
  2. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 358
    Docenione treści:
    1 869
    Miasto:
    Olsztyn
    Miałem kiedyś taki przypadk i gazownik zamienił banki na wtryskiwaczach.
     
  3. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Jasło
    Dzieki za odp. Problem jest na benzynie. Chyba sie nie zrozumielismym
     
  4. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 358
    Docenione treści:
    1 869
    Miasto:
    Olsztyn
    właśnie benzynowe wtryski były zamienione bankami.
     
  5. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Jasło
    Dotychczas autko smigało bez problemów. Nie wiem czy moje obawy są uzasadnione ale myślę że to uszczelka głowicy. Dzis nie miałem wypadania zapłonów na 1-3-5 cyl a jedynie na 5 oraz jeden dodatkowy błąd P0603: Internal Control Module Keep Alive Memory (KAM) Error
    Silnik pracował w miarę stabilnie, delikatnie zafalował na obrotach, nawet udało mi się kawałek przejechać bez szarpnięć ale jak jestem w srodku słyszę delikatne przelewanie się ,jakby bulgotanie płynu. Nie mam zbiorniczka wyrównawczego, korek jest na chłodnicy i pewnie muszę dolać płynu bo może brakować bo ulałem trochę przy demontazu reduktora lpg. Mało tego zauważyłem na bagnecie kilka pęcherzy powietrza. Olej elf 5w/40 przeciagnięta wymiana z 10-12tys na 15tys a auto jeżdzone na małych odcinkach wiec może to wilgoć w oleju ale mam najgorszy scenariusz w głowie że to jednak problem z uszczelka lub głowica.
     
  6. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Jasło
    Blad P0603: Internal Control Module Keep Alive Memory (KAM) Error jest nieaktualny. Banalna sprawa. Obluzowala sie klema minusowa.
     
  7. henex1980

    henex1980 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-08 16
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Jasło
    Temat rozwiazany. Uszkodzona ceramika swiec zaplonowych i zagiety przewod zaplonowy.