1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Wypadanie zaplonu Corsa 1.2 2006r

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Kwako86, 22-05 15.

  1. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Witam ponownie wszystkich pomocnych, mam na warsztacie Corse 1.2 (xep) ma problem z wypadaniem zaplonu najczesciej na cylindrze 1 i 4, po dluzszej jezdzie takze 2 i 3. Auto bylo juz w 5 warsztatach i dalej to samo, nawet serwis Vauxala nie podolal problemu. Wymienione swiece, cewka, przeplywka(zamiennik) cisnienie sprezania ok na wszystkich, wymieniony ECU, wymieniony EGR (zamiennik)

    Wypadanie jest podczas jazdy, wystarczy przejechac kilka metrow, po odpieciu EGR jest ok.

    Mial juz ktos taki przypadek?
     
  2. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 082
    Docenione treści:
    1 843
    Miasto:
    Sląsk
    elektrycznym odpieciu ?
     
  3. me cha nior

    me cha nior Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-05 15
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    jeśli wyrzuca wypadanie zaplonow pod obciazeniem a na postoju nie to ja widze dwie opcje przytkany wydech lub wyciagniety lancuch rozrzadu
     
  4. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 081
    Docenione treści:
    544
    Miasto:
    europolonia
    Przy wydechu zazwyczaj i na postoju i powinno coś o sprawności kata wywalić .
     
  5. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Wiem ze w tych corsach wyciagaja sie lancuchy, wtedy po nagrzaniu chodza jak diesle, tutaj nie daje takich objawow. Nie wiemy co mamy z nia zrobic, a klijent uparty:) myslelismy o wymianie silnika, ale z rym tez moze byc wtopa jak wina lezy po stronie osprzetu. Panowie podpowiwdzcie, od czego byscie zaczeli?
     
  6. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Marek S tak po wypieciu kostki
     
  7. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 082
    Docenione treści:
    1 843
    Miasto:
    Sląsk
    Czy tam sterownik jest na silniku ? całkiem możliwe te tranzystory płyną miałem kilkanaście takich przypadków we fiatach w sterownikach tzw. hybrydach . Jeszcze może płynać + na cewke czyli przekażnik . Myśle ze oscyloskop i ogladać przebiegi jeśli się wykluczy sterowanie to zawory mogą być, zapieczone hydrauliki , Nie widze silnika wiec nie wiem jaki tam jest system . Ale najpierw wymienił bym ten przekaznik albo na probe + zmostokwał jakims baypasem
     
  8. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Sterownik jest przykrecony do glowicy juz byl wymieniany w Vauxhalu, nastepnie jesxcze raz my podmieniakismy na kolejny i dalej jest tak samo. Tez slyszalem ze zawory zawieszaja sie w tych silnikach, ale wtedy wyoadanie bylo by na postoju, a tutaj jest pod tylko obciazeniem
     
  9. fructon

    fructon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 12
    Postów:
    1 700
    Docenione treści:
    577
    Miasto:
    Kraków
    Adres strony:
    Jeżeli elektrycznie jest w porządku to możliwe że ma wywalone prowadnice zaworowe.Jest to element pomijany w poszukiwaniu usterki wypadających zapłonów.
     
    jacek grabowski i Kwako86 lubią to.
  10. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Tez to obstawiam, tylko zastanawia mnie dlaczego to sie dzieje podczas jazdy, a na postoju jest wszystko ok. I tak naprawde przyczyn wypadania moze byc wiele:)
     
  11. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 082
    Docenione treści:
    1 843
    Miasto:
    Sląsk
    Bardzo duzo , mozesz podnieść sterownik obudowe dać do masy i chlodny bez telepania sprawdzić czy to nie jest przegrzewanie . myśle ze najpierw wyklucz czynnik temperatury i telepania sterownika , bo moze być wiazka też . a czy wymieniali ? jestes pewny ?
    Może byc jak zawor nie nieprawidłowo ulozy w gdziezdzie .
    takie coś potrafi dać popalic
     
  12. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Sterownik ja sam osibiscie podmienialm na drugi, mysle ze temperatura nie gra tu roli, poniewaz zaraz po odpaleniu i ruszenuu doslownie 50- 100m jest lipa, a jak stoi w miejscu to ok :(
     
  13. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 082
    Docenione treści:
    1 843
    Miasto:
    Sląsk
    Zrob tą probe ze sterownikiem odpiętym od silnika , ale pamietaj o masie do obudowy . To 4 śruby i kawałek drutu . Jak bedzie pozytywna napisze co dalej
     
  14. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Proba zrobiona, dalej jest tak samo:)
     
  15. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 081
    Docenione treści:
    544
    Miasto:
    europolonia
    Albo to bydle ma coś z wałem i bije zbyt mocno w okolicy sensora wału , albo ciśnienie oleju podpiera zawory , bo to całkiem komiczne z tymi podmianami różnych podzespołów bez efektu .
     
  16. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 082
    Docenione treści:
    1 843
    Miasto:
    Sląsk
    no to elektronika raczej wykluczona , zmierz manometrem ciśnienie oleju . rozumiem ze silnik osłuchowo pracuje poprawnie .
     
  17. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 107
    Docenione treści:
    874
    Miasto:
    Warszawa
    Adres strony:
    Witam.
    A ja bym sprawdził oscyloskopem, lub wymienił czujnik położenia wału korbowego.
    Pozdrawiam
     
  18. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 503
    Docenione treści:
    1 498
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Mnie kiedyś wtryskiwacz takie numery robił.
     
  19. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 082
    Docenione treści:
    1 843
    Miasto:
    Sląsk
    Usystematyzujmy co sie dzieje :
    - silnik na wolnych pracuje poprawnie a po ruszeniu pojawia sie wypadanie zapłonu ?
    czy to na ciepłym i zimnym ?
    - jak masz naped to silnik pracuje na poduchach odchyla sie , czy nie jest to wiązka ?
    Mozesz zrobic taka probe , podniesc przod i rozpedzic kola i hamowac symulujac obciązenie .
     
    Kwako86 lubi to.
  20. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Wtryskiwacze riwniez podmieniane. Silnik na postoju pracuje nirmalnie, nw ruszeniu pojawia sie wypadanie zaplonu, cylinder 4, potem dochodzi cylinder 1.
    Wiazka ruszalem na wszystkie strony, nic sie nie dzieje, silnik pracuje dalel normalnie. Po weekendzie wykonam jeszcze taka probe jak napisales Marek dzieki, milego weekendu :)
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. wypadanie zapłonu pod obciążeniem

    ,
  2. opel corsa d 1.2 wypadanie zapłonu

    ,
  3. opel corsa d 1.2 wypadający zapłon na 1 cylindrze