• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Wyważanie kół

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11552
Punktów
2121
Wiek
38
Miasto
PZ
Może już było i może jest to głupie pytanie ale jak sobie radzicie z wyważaniem kłopotliwych opon, w piątek po pracy wyszedłem z siebie i stanąłem obok, zakładałem opony 195/65/15 Continental dwie 3 letnie i dwie 7 letnie na alusy w miarę proste Rial fabrycznie stosowane w audi a4 b5, myślałem że będzie łatwo bo opony z Niemiec przyjechały na aucie na stalówkach, miała być robota cyk fuch... zaskoczony byłem że te starsze było dziecinnie prosto wyważyć, mało ciężarków poszło a te nowsze opony to był jakiś koszmar, zakładałem je, zdejmowałem, obracałem na felgach tak aby złapać taki punkt żeby poszło jak najmniej odważników no w końcu się udało ale co mięsa poleciało w ich stronę to szok, po północy wróciłem do chaty, macie jakieś metody na takie przypadki żeby przyspieszyć robotę?
 

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
409
Punktów
66
Wiek
28
Miasto
Wołomin
Arni tylko dobry sprzęt . Mam huntera z testem drogowym niedoskonałości opon wylapuje dość dobrze . Ale nie jest do końca taki tani . Szeryf zainwestował bo opon przerabiamy w ciul
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5261
Porady
1
Punktów
2526
Wyważyć na odpier...l i powiedzieć klientowi, że jest dobrze, zgarnąć kasę i dać gwarancję do bramy...:p
Najwyżej potem będzie pisał tematy na FM, że mu się fura koleboce i że wulkanizator / mechanik nie wie co to...:) i czy ktoś miał taki przypadek...:)
 

Danmar

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2015
Postów
364
Punktów
86
Wiek
29
Miasto
Poznań
Arni tylko dobry sprzęt . Mam huntera z testem drogowym niedoskonałości opon wylapuje dość dobrze . Ale nie jest do końca taki tani . Szeryf zainwestował bo opon przerabiamy w ciul
Dokładnie, dobry sprzęt to podstawa ;)
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5261
Porady
1
Punktów
2526

:) Sprzęt to nie wszystko...trza być jeszcze fachowcem...:)
 

alf28

SuperMechanior
Dołączył
3.10.2017
Postów
830
Punktów
158
Miasto
wieś
Może już było i może jest to głupie pytanie ale jak sobie radzicie z wyważaniem kłopotliwych opon, w piątek po pracy wyszedłem z siebie i stanąłem obok, zakładałem opony 195/65/15 Continental dwie 3 letnie i dwie 7 letnie na alusy w miarę proste Rial fabrycznie stosowane w audi a4 b5, myślałem że będzie łatwo bo opony z Niemiec przyjechały na aucie na stalówkach, miała być robota cyk fuch... zaskoczony byłem że te starsze było dziecinnie prosto wyważyć, mało ciężarków poszło a te nowsze opony to był jakiś koszmar, zakładałem je, zdejmowałem, obracałem na felgach tak aby złapać taki punkt żeby poszło jak najmniej odważników no w końcu się udało ale co mięsa poleciało w ich stronę to szok, po północy wróciłem do chaty, macie jakieś metody na takie przypadki żeby przyspieszyć robotę?
wykonać optymalizację
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11552
Punktów
2121
Wiek
38
Miasto
PZ
Wyważyć na odpier...l i powiedzieć klientowi, że jest dobrze, zgarnąć kasę i dać gwarancję do bramy...:p
Najwyżej potem będzie pisał tematy na FM, że mu się fura koleboce i że wulkanizator / mechanik nie wie co to...:) i czy ktoś miał taki przypadek...:)
Dobry plan to jeszcze mi poleć jakiś dobry sposób na utratę pamięci krótko trwałej :) ?
Automatyczne połączenie postów:

wykonać optymalizację
Ooo zamieniam się w słuch :) jak to się robi?
 

alf28

SuperMechanior
Dołączył
3.10.2017
Postów
830
Punktów
158
Miasto
wieś
Dobry plan to jeszcze mi poleć jakiś dobry sposób na utratę pamięci krótko trwałej :) ?
Automatyczne połączenie postów:


Ooo zamieniam się w słuch :) jak to się robi?
no chyba każda wyważarka ma program do optymalizacji, skoro takie rzeczy były w wyważarkach już 20 lat temu.
Robi się różnie w zależności od wyważarki.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11552
Punktów
2121
Wiek
38
Miasto
PZ
no chyba każda wyważarka ma program do optymalizacji, skoro takie rzeczy były w wyważarkach już 20 lat temu.
Robi się różnie w zależności od wyważarki.
Chodzi o wpisanie rozmiarów felgi?
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11552
Punktów
2121
Wiek
38
Miasto
PZ
chodzi o wykorzystanie programu do optymalizacji, a nie kręcenie oponą na pałę.
Wyważarka robi pomiar i wskazuje Ci odpowiednią pozycję opony na feldze.
Hmmm jak włączam wywazarkę to wskazuje mi punkty na których mam przybić ciężarki, tak to rozumiem
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
102
Punktów
17
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Nie musisz mieć programu nawet na wyważarce, wystarczy tylko łeb na karku. Generalnie jest tak, że najczęściej sama felga ma swój najcięższy punkt na obwodzie i sama opona również taki ma. W optymalizacji chodzi o to, żeby założyć oponę na felgę tak, aby te punkty znajdowały się na przeciwko siebie i masy się wzajemnie znosiły.
 

alf28

SuperMechanior
Dołączył
3.10.2017
Postów
830
Punktów
158
Miasto
wieś
Nie musisz mieć programu nawet na wyważarce, wystarczy tylko łeb na karku. Generalnie jest tak, że najczęściej sama felga ma swój najcięższy punkt na obwodzie i sama opona również taki ma. W optymalizacji chodzi o to, żeby założyć oponę na felgę tak, aby te punkty znajdowały się na przeciwko siebie i masy się wzajemnie znosiły.
bardziej chodzi o zminimalizowanie wagi statycznej, jak już. I nie zawsze wiąże się to ze zmniejszeniem ilości ciężarków przy ważeniu dynamicznym.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11552
Punktów
2121
Wiek
38
Miasto
PZ
Nie musisz mieć programu nawet na wyważarce, wystarczy tylko łeb na karku. Generalnie jest tak, że najczęściej sama felga ma swój najcięższy punkt na obwodzie i sama opona również taki ma. W optymalizacji chodzi o to, żeby założyć oponę na felgę tak, aby te punkty znajdowały się na przeciwko siebie i masy się wzajemnie znosiły.
Tak też robiłem że wpierw puszczałem same felgi na wyważarce i zaznaczałem gdzie chce ciężarki, o to chodzi?
zminimalizowanie wagi statycznej,
Co to jest za waga?
Na samym początku zapomniałem napisać że najsampierw trzeba oczyścić felgi i je umyć, kamyszki wydłubać z bieżników :) chyba ktoś chce mieć kamyszki to niech je se wklei żeby nie wypadły w czasie jazdy
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
102
Punktów
17
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
W sensie gdzie Ty chcesz czy gdzie maszyna chce? Ja robię zawsze tak, że jak koło faktycznie wymaga dużej ilości ciężarków to puszczam samą felgę, zaznaczam z obu stron punkty gdzie wyważarka pokazuje ciężarki, zakładam oponę i puszczam jeszcze raz. Zaznaczam ponownie punkty gdzie wyważarka pokazuje ciężarki, ale tym razem na oponie i przekręcam oponę tak, żeby punkty na feldze i oponie były przeciwlegle na obwodzie. Potrafi to znacznie obniżyć ilość ciężarków.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11552
Punktów
2121
Wiek
38
Miasto
PZ
W sensie gdzie Ty chcesz czy gdzie maszyna chce? Ja robię zawsze tak, że jak koło faktycznie wymaga dużej ilości ciężarków to puszczam samą felgę, zaznaczam z obu stron punkty gdzie wyważarka pokazuje ciężarki, zakładam oponę i puszczam jeszcze raz. Zaznaczam ponownie punkty gdzie wyważarka pokazuje ciężarki, ale tym razem na oponie i przekręcam oponę tak, żeby punkty na feldze i oponie były przeciwlegle na obwodzie. Potrafi to znacznie obniżyć ilość ciężarków.
Dokładnie tak o to mi chodziło :D tak samo robię
 
Do góry Bottom