1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Xsara 1.4 nie odpala

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika 186, 3-11 18.

  1. 186

    186 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-10 15
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    GD
    Witam, Mam problem z Citroen Xsara 1.4 benz. KFW z 2002 r sterownik Sagem.
    Auto trafiło do mnie jakiś czas temu, zgasło i nie chciało odpalić. Podłączyłem tester był błąd komunikacji z sterownikiem silnika. Znalazłem zaśniedziałą wtyczkę od sterownika silnika, wyczyściłem ją, auto odpaliło. Po kilku dniach właścicielka wróciła że czasami auto szarpie i gaśnie, szczególnie podczas jazdy w korku i jak silnik już jest ciepły. Gdy zgaśnie to czasami odpala od razu a czasami dopiero po chwili. Błędów brak, u mnie silnik odpala bez problemu i nie szarpie/gaśnie. Wymieniłem świece, filtry, wyczyściłem przepustnice i dałem nowego krokowca, oraz podmieniłem czujnik położenia wału i cewki (na nowe). Niestety nie pomogło, po kilku dniach właścicielka znowu wróciła. Podłączyłem komputer i jazda autem, po dwóch godzinach jeżdżenia po mieście auto zaczęło szarpać w tym momencie komputer mi rozłączyło, błędów brak. Sprawdziłem stacyjkę, bezpieczniki, oraz wiązkę pod maską wszystko OK, pompa paliwa zasilanie w czasie szarpania też ma. Podłączyłem kontrolki pod zasilanie sterownika i znowu jazda, auto zaczęło szarpać, kontrolki się świeciły, czyli sterownik zasilanie ma. Po kolejnych kilku dniach auto zgasło i już nie odpala. Pompa paliwa pracuje, paliwo dochodzi do listwy, wtryski zasilanie mają, brak sterowania masą, iskry brak, zasilanie na cewce jest. Podłączyłem tester, w sterowniku silnika jest błąd P1612 - uszkodzenie immobilisera, brak odczytu parametrów bieżących. Drugiego kluczyka ani pinu właścicielka nie posiada. Zastanawiam się czy to kluczyk się rozkodował i immobiliser zablokował sterownik czy sterownik jest uszkodzony? Czy może ktoś poratować schematem do tego silnika, a może ktoś miał podobny przypadek i coś podpowie ?
     
  2. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    342
    Docenione treści:
    190
    Miasto:
    Wrocław
    Sprawdź antenę ODBIORCZĄ i obwód.
     
  3. 186

    186 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-10 15
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    GD
    Cewka od immo ma rezystancję 20 Ω, wydaje mi się że jest OK. Kable z cewki wchodzą do jakiegoś modułu na kolumnie kierownicy, a od tego modułu wiązka idzie gdzieś pod deskę rozdzielczą, nie mam schematu aby to dalej sprawdzić. Ktoś poratuje schematami ?
     
  4. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    2 092
    Docenione treści:
    337
    Miasto:
    WLKP
    Parametry w bsi o immo sprawdz i wiesz jaki jest problem.
     
    dejot43 lubi to.
  5. 186

    186 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-10 15
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    GD
    Dziękuje za podpowiedzi, pożyczyłem tester do citroena i z sterownikiem silnika się nie łączy, w BSI błędów nie ma, kluczyk zakodowany i rozpoznany. W BSI jest info że kalkulator sterujący silnikiem zablokowany, oraz że jest brak zasilania sterowania silnikiem. Znalazłem jakiś schemat ale od peugota 206 z tym silnikiem i na sagemie, według tego schematu to zasilania są OK, skrętka CAN ma przejście do BSI . Więc wydaje mi się że uszkodzony jest sterownik silnika, nie znam się na autach z PSA dlatego czy ktoś kto zna się na tych autach mógłby coś podpowiedzieć, może poratuje dobrym schematem do tego auta (nie mam pewności czy ten z 206 jest na pewno dobry)? Ewentualnie co jeszcze sprawdzić ? Jak wygląda wymiana sterownika silnika w tym aucie, można sam sterownik wymienić czy trzeba cały zestaw (kalkulator silnika, BSI, stacyjka z kluczykiem)?
    20181104_163119 (2).jpg 20181104_163418.jpg 20181104_164204.jpg
     
  6. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    2 092
    Docenione treści:
    337
    Miasto:
    WLKP
    Sam sterownik mozna podstawic.

    Kup drugi i przewal eep i bedzie ok.Wymieniałem niedawno tez taki.
     
    186 lubi to.
  7. 186

    186 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-10 15
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    GD
    Dobrze zrozumiałem? Kupić sam sterownik silnika i z tego uszkodzonego przelutować pamięć eprom? Trza będzie coś kodować, PIN będzie potrzebny? Pinu właścicielka nie ma a w serwisie krzykneli 250zł.
     
  8. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    2 092
    Docenione treści:
    337
    Miasto:
    WLKP
    Nic nie kodujesz.
     
    186 lubi to.
  9. lesio 4x4

    lesio 4x4 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-11 18
    Postów:
    24
    Docenione treści:
    7
    a po co przylutowywać zrób kopiuj wklej możesz to zrobić sam zwykłym kess em jak nie masz to każdy tuner ogarnie to w 10 minut
     
  10. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    2 092
    Docenione treści:
    337
    Miasto:
    WLKP
    Kess ryzowy czyta flash jak juz a nie eep.Dane o immo są panie lesio w eep w tym sterowniku wiec Kessem to moze sobie robic ale inny sterownik gdzie nie ma zewnetrznego eep tylko wszystko jest we flashu.Tu jest pamiec 95080 o ile dobrze pamietam.
     
    186 lubi to.
  11. 186

    186 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-10 15
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    GD
    Kolego Nickel dzięki za porady, czy mógłbyś mi jeszcze potwierdzić czy to na pewno pamięć 95080? Sterownik kupiony zacząłem wydłubywać tą gumę, mam nadzieję że w dobrym miejscu. Mam jeszcze jedno pytanie, wyczytałem wyżej że Kessem eepromu nie odczytam , a czy Ktagiem dam radę? Zastanawiam się czy zamiast podmieniać te pamięci nie zrobić immo off w tym nowym sterowniku. A co z vinem? Też jest w epromie zapisany? jeżeli nie będe podmieniał pamięci to jak go przypisać do nowego sterownika?
     

    Załączone pliki:

  12. lesio 4x4

    lesio 4x4 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-11 18
    Postów:
    24
    Docenione treści:
    7
    w rzeczy samej przepraszam za wprowadzenie w błąd
     
    186 lubi to.
  13. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    2 092
    Docenione treści:
    337
    Miasto:
    WLKP
    Zamien pamieci z ori stera do kupionego i nic nie kombinuj.
     
  14. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 117
    Docenione treści:
    392
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Nickel a jak ma blad uszkodzonego immo to nie jest wysypana pamiatka ta 95080 i wtedy kopiuje sie blad na nowy scalak? Pytam z ciekawosci.
     
  15. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    2 092
    Docenione treści:
    337
    Miasto:
    WLKP
    Wszystoko mozliwe ze tak moze byc,na tym swiat sie nie konczy.Robi sie sterownik na douczenie w tedy.
     
  16. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 117
    Docenione treści:
    392
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A virgin robi sie z tej pamiatki?