1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Złamane dźwigienki zaworowe 2.5crd Voyager

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Rafalk82, 22-11 16.

  1. Rafalk82

    Rafalk82 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-11 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Inne
    Witam, rozrząd przestawilem o jeden ząbek i po 10min pracy zaczęło dudnic (a moze to wynik nowego oleju) Po sciagnieciu pokrywy - dwa koniki zlamane na wydechu pierwszego tłoka. I do Was pytanie, co teraz skontrolować? zawory raczej ok ale wałek wydechu jakby miał inny luz, większe opory, zauważyliście to u siebie? zastanawiam się czy składać po prostu.
    Thx
     
  2. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 214
    Docenione treści:
    188
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Skad wniosek ze zawory raczej ok? Jak dwa wałki zdjęte to nadmuchaj powietrza do cylindrów i zobacz czy dmucha kolektorem
     
    arni_poznań lubi to.
  3. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    3 267
    Docenione treści:
    1 243
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
    Raczej nie ok bo to kolizyjny silnik
     
  4. rafakulus

    rafakulus Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-12 12
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    szczecin
    a ja takiego niedawno robilem po kolizji i okazało się ze dźwigienki połamane a zawory na pierwszy rzut oka wygladaly ok ale jak sie przyjzalem to okazało się ze zgiely się w tej części gdzie jest sprezyna i zacinaly się w prowadnicy.
     
  5. Rafalk82

    Rafalk82 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-11 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Inne
    Panowie ale silnik ładnie chodził 10min po czym zaczęło chalasowac i walić spalinami z kolektora ssącego, po sprawdzeniu 1zabek na wydechowym był przestawiony. Sprawdze szczelność cylindra a zawór chodzi ładnie, bez oporów tak jak pozostałe.
     
  6. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 815
    Docenione treści:
    420
    Miasto:
    Pajac Kultury
    to znaczy że coś źle poskładałeś, albo dobrze i coś się przestawiło przez te 10 min pracy. Koło sprawdzone na wałku wydechowym?
     
  7. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 214
    Docenione treści:
    188
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Skoro pekla dzwigienka to znaczy że zawor miał opór a krzywka naciskala. Do tego dodaj obroty silnika. Zawór może chodzi dobrze ale czy jest szczelny?
     
  8. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 490
    Docenione treści:
    1 520
    Miasto:
    PZ
    Są kliny na kołach w silniku ?
     
  9. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 815
    Docenione treści:
    420
    Miasto:
    Pajac Kultury
    Do tego właśnie zmierzałem...ale myślę że to podstawa, no ale...
     
  10. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 214
    Docenione treści:
    188
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Nie ma klinow na walkach rozrządu. Jest tylko na wale.
     
  11. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 815
    Docenione treści:
    420
    Miasto:
    Pajac Kultury
    czyli na wałkach koła na stożkach?
     
  12. Rafalk82

    Rafalk82 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-11 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Inne
    Tak, walki na stozkach a wał na blokadzie, pompa ma znak.
    Na dwa obroty wału przypada jeden obrót walkow rozrządu, więc ustawienie wału nie ma znaczenia, byle bylaby blokada, prawda?
    Gdyby zawór uderzał o tlok to powinny polecieć dźwigienki w czwartym cylindrze, wiec może po prostu ciśnienie sprężu było tak duże że popękały, bo zawór wydechowy powinien się otwierać w okolicach dolnego położenia tłoka, dobrze myślę?
    Może laickie pytania ale z wykszt. jestem informatykiem a lubię popracować przy swojej furze.
     
  13. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 490
    Docenione treści:
    1 520
    Miasto:
    PZ
    Ciśnienie sprężania nie popeka nigdy niczego, jedynie ciało obce a koła na wałkach odkręcałeś? Miałeś wszystkie blokady i instrukcję?
     
  14. Rafalk82

    Rafalk82 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-11 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Inne
    Nie odkrecalem i założyłem blokadę tylko na ssanie, to mój błąd, wydech ustawilem po znakach.
    Teraz wkrece blokady jak się należy na poluzowanie koła walkow rozrządu, napne pasek i dokrece koła. Powinno być ok jednak jest lekka lipa z tymi blokadami wkrecanymi, mimo dokręcenia na max blokad jest luz na walkach, mały ale jednak.
     
  15. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 490
    Docenione treści:
    1 520
    Miasto:
    PZ
    To na zdemontowanych wałkach dmuchnij powietrzem w cylindry i zobaczysz czy zawory szczelne jak ktoś wyżej radził
     
  16. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    3 267
    Docenione treści:
    1 243
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
    Chrysler Grand Voager 2,5 CRD - ustawienie rozrządu


    1. Do ustawienia/kontroli ustawienia koniecznie potrzebujesz blokad. Na tzw. patencie nic nie zwojujesz.
    2. Aby zablokować wał trzeba wymontować/odsunąć rozrusznik i najczęściej oczyscić otwór w bloku z korozji.
    3. Aby zablokować wałek ssący trzeba wymontować alternator.
    4. Aby zablokować wałek wydechowy trzeba wymontować obudowę termostatu i przewody wodne z tyłu głowicy.
    5. Koła wałków rozrządu są bez klinów na stożku.
    6. Generalnie wałek wydechowy blokuje się po omacku patrząc przez otwór do montażu blokady przez lusterko. Z ssącym też trzeba się mocno przypatrywać.
    7. Mimo porządnych blokad trzeba uważać bo wałki nie są blokowane całkowicie na sztywno/ mają kilku stopniowy "luz". Trzeba na to uważać.
    8. Jeśli chcesz wymienić pompę wody to będziesz musiał wymontować koła wałków i blachę osłonową pod kołami. Jeśli nie uda się wymienić samego wkładu pompy wody to czeka Cię demontaż/montaż chłodnicy oleju i prawdopodobnie turbiny. Pompę wody montuj oryginalną. Zamienniki poniżej szybko się rozsypują
    9. Czas wymiany (z pompą wody) od 8 rbh(jak robisz to 3 raz:D) cena w ASO 1700PLN
    [​IMG][​IMG]

    cytuje sam siebie z innego postu ;) bo na forum taki temat był przerabiany;)

    Poskładaj rozrząd skoro czapki nie ruszałeś zostaw ją na głowie
    zamontuj nowe dźwigienki pokręć kluczem czy nie haczy i sprawdź kompresje jak jest ok odpalaj może będziesz miał szczęście a walnięte dźwigienki to tylko zbieg okoliczności
     
    arni_poznań lubi to.
  17. Rafalk82

    Rafalk82 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    5-11 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Inne
    Witam, silnik już od dawna śmiga. Poskladalem go z nowymi dźwigienkami, jak radziliscie. Co do rozrzadu.... polecam kupić zwykle śruby ale z drobnym gwintem do blokady walkow rozrządu. Te oryginalne blokady mają mało gwintu stąd, jak pisał Shrek wałki się mogą przestawić.
    Korzystając z okazji pytanko, szczelność zaworów... sprawdzilem dmuchajac przez wężyk i na jednym tloku był mały opór na reszcie średni czyli można dotrzeć kiedyś zawory\gniazda. Spalanie 8-9l w cyklu mieszanym z przewagą miejskiego, co sądzicie?