1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Za wysokie obroty na biegu jałowym Peugeot 207 1.4 16V

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Jarek D, 17-04 18.

  1. Jarek D

    Jarek D Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Brzesko
    Witam
    Kupiłem autko od klienta, który nie chciał dokładać do niego. Do wymiany uszczelka pod głowicą. Zrobiłem autko i po tym mam w/w problem. Błąd jest na wałku rozrządu, czujnik wymieniony, rozrząd sprawdzony 2 razy, wymieniona przepustnica, koło zmiennych faz rozrządu. Acha jeśli przy odpalaniu dodam mu gazu, problemu nie ma. Został mi już chyba tylko do wymiany elektrozawór faz rozrządu, ale go już wyczyściłem i wydaje się ok (reaguje na sprawdzanie kompem). Nawet olej wymieniłem na odpowiedniej klasy. Czy macie jakieś pomysły?
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 920
    Docenione treści:
    1 485
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Elektrozawory padają jak muchy i je w pierwszej kolejności trzeba wymieniać.
     
  3. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    957
    Docenione treści:
    334
    Miasto:
    Radom
    Jakie masz. Ciśnienie w kolektorze ssacym, położenie przepustnicy i pedału gazu, temperatura cieczy?
    Nie wrzuciłeś za dużego akumulatora?
    Może to być wina alternatora.
     
  4. Jarek D

    Jarek D Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Brzesko
    Ciśnienie przy obrotach prawidłowych 800 (po przegazowaniu przy rozruchu) 32 kPa, spadają do 24 jak dodam gazu. Natomiast jak zapalę go normalnie to obroty trzyma na 1500 i ciśnienie ma wtedy 25 kPa po dodaniu gazu spasają do 24 kPa.
    Położenie przepustnicy przy obrotach 1500 ma 10,6%, a przy prawidłowych obrotach 9%.
    Kąt wyprzedzenia zapłonu 800 obroty -35, przy obrotach 1500 - 55.
    Temperaturę łapie na 90 i ładnie trzyma.
    Ładowanie jak należy 14,1, akumulator odpowiedni 50 Ah.
    Przejechałem sie dziś nim i nałapał błędów na wałkach rozrządu. Skasowały się wszystkie.
    Chyba zamówie ten elektrozawór.
     
  5. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    957
    Docenione treści:
    334
    Miasto:
    Radom
    Raczej ten kąt zapłonu jest zbyt duży. A wiec ewidentnie rozrząd - fazy.
     
  6. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 920
    Docenione treści:
    1 485
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Chyba czas najwyższy.
     
  7. Jarek D

    Jarek D Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Brzesko
    Nie pomogło, został mi jeszcze pedał gazu, ale od niego nie powinienem mieć błędów na czujniku wałka rozrządu..
     
  8. soloriens

    soloriens Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-12 13
    Postów:
    391
    Docenione treści:
    40
    masz już podpowiedz wystarczy posprawdzać jeszcze raz koło , rozrząd , po za tym powinieneś wiedzieć w jakich widełkach dopuszczalnych jest kąt zapłonu , przepustnica ma wartości żądane i rzeczywiste choć nie wiem czym to diagnozujesz ,pomyśl
     
  9. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 523
    Docenione treści:
    290
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Czy zrobiles to auto?
     
  10. Jarek D

    Jarek D Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Brzesko
    Tak, okazało się jednak, że rozrząd przestawiony, nie wiem jakim cudem o 1 ząbek, poprzednim razem jak sprawdzałem był na pewno dobrze złożony
     
  11. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    957
    Docenione treści:
    334
    Miasto:
    Radom
    Tak jak wspominałem kąt zapłonu zbyt duży co wskazywało na rozrząd. No coż po trudach ważne ze cel osiągnięty.
     
  12. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    2 523
    Docenione treści:
    290
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Niektore zaby maja zle nabite znaki na wariatorach i na blokadach nic nie wskorasz.