1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Zafira b 1.6 blad P0105

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika david2291, 26-09 18.

  1. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    856
    Docenione treści:
    82
    Trafila do mnie zafirka z zaprzyjaznionego warsztatu na wymiane ECU ze wzgledu na nieustepujacy blad p0105 przerwa w obwodzie czujnika cisnienia kolektora dolotoweg:confused:czywiscie wymiana ECU zadnego efektu nie przyniosla.Chlopaki wczesniej juz wymienili caly kolektor razem z czujnikiem,sprawdzili szczelnosc,zawor egr,cewke oraz swiece i rozrzad. Co ja zrobilem poza wymiana ECU to podstawilem nowy czujnik oraz sprawdzilem co sie dzieje we wtyczce. +5V jest masa jest i sygnal tez.Kabel sygnalowy do stera ok.
    Ma ktos jakis pomysl co z tum dalej robic lub wspomoc schematem okablowania?
    Zafira b 2008 z16xe1
     
  2. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 856
    Docenione treści:
    621
    Miasto:
    Olsztyn
    Błąd stały czy sporadycznie łapie ? W parametrach jak ciśnienie wygląda ?
     
  3. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    856
    Docenione treści:
    82
    Blad staly nawet na zaplonie go wywala.Nie pamietam teraz dokladnie Jackie byly odczyty.Narazie z braku czasu musialem odstawic to na bok
     
  4. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 856
    Docenione treści:
    621
    Miasto:
    Olsztyn
    Jeśli sygnał dolatuje do sterownika to może problem tkwi w samej kostce .
     
  5. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    967
    Docenione treści:
    343
    Miasto:
    Radom
  6. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    856
    Docenione treści:
    82
    Dzieki za schemacik napewno sie przyda.
    Na samym zaplonie w parametrach mial 98 kpa i 4.95V
    Na pracujacym nie pamietam bo faluje na obrotach okrutnie i gasnie. Jak bedzie chwila to podejrze.
    Co do samej kostki to sprawdzilem ja dokladnie i jest ok
     
  7. Lechtak

    Lechtak Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    169
    Docenione treści:
    57
    Miasto:
    Wrocław
    5V i masa zasilania MAPa to czym sprawdzana Multimetr czy żarówka ? Masa na silniku i na sterowniku dobra?
     
  8. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    856
    Docenione treści:
    82
    Na szybko tylko sprawdzone miernikiem I oscyloskopem masa i +5 na wtyczce oraz sygnalowy przy sterowniku. Szkoda ze nie bylo czasu zeby dokladniej temat zbadac ale najpierw trzeba umowionych klientow obsluzyc
     
  9. Bajzel

    Bajzel Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-03 12
    Postów:
    41
    Docenione treści:
    5
    Napięcie 4,95 V na kablu sygnałowym czujnika MAP wydaje się za wysokie moim zdaniem tu bym szukał problemu.
     
  10. Lechtak

    Lechtak Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    169
    Docenione treści:
    57
    Miasto:
    Wrocław
    Podłącz oscyloskop pod sygnał i pompką próżniowa przetestuj cały zakres . Podaj jakie były napięcia 0-5 V Sprawdź jeszcze raz szczelność kolektora, odmę.