• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Zafira B 1.9CDTI (z19dt) trudno uruchomić po schłodzeniu silnika

83pawel

Początkujący
Dołączył
14.04.2021
Postów
6
Punktów
0
Miasto
Røros
Mam problem z Oplem Zafira B 1.9cdti 120KM. Przebieg tylko 90 000km ale ostatnie 4 lata prawie nie był jeżdżony. Odpala bardzo ładnie na gorącym silniku jak i na zimnym silniku. Nawet przy -20 odpala bez najmniejszego problemu. Kłopoty zaczynają się po zgaszeniu gorącego silnika. Wystarczy poczekać około 2 - 3 albo nawet 4 godziny (zależy od temp. na dworze - żeby temp silnika spadła do około 0-10st C) i wtedy już jest go trudno odpalić. Trzeba kręcić około 5 - 10 sekund zanim odpali. Wystarczy poczekać jeszcze kilka godzin aż całkiem schłodzi się silnik i odpala bez problemu. Podobny choć trochę mniejszy jest problem kiedy samochód stoi dłuższy czas w temperaturze około +5 do +15 st. Z takiej temperatury też pali ze sporym zająknięciem, a już z cieplejszej i zimniejszej odpala bez problemu.

Teraz co już sprawdziłem:

- Jedyne błędy jakie były w systemie odnosiły się nieszczelności układu dolotowego ale wymieniłem przepływomierz, EGR i Map sensor i żadnych błędów nie ma już a problem z odpalaniem pozostał.

-wszystkie czujniki temperatury w komputerze wydają się pokazywać dobrą temperaturę (przynajmniej kiedy sprawdzam temperaturę zimnego silnika)

- świece żarowe sprawdzone że mają dobrą oporność i przekaźnik je włącza

- ciśnienie sprężania jest ok (nie wiem dokładnie ile bo akurat to nie ja sprawdzałem)

- pompa wtryskowa prawie od razu po przekręceniu kluczyka pokazuje w komputerze ciśnienie oczekiwane czyli około 35MPa

- DPF nie jest jeszcze zapchany

- rozrząd sprawdzony że jest dobrze ustawiony

- próba przelewowa wtryskiwaczy pokazała po 4,5min kolejno dla wtryskiwaczy: 90, 90, 67, 90 ml więc wymieniłem na zregenerowane wtryskiwacze i zakodowałem je i kolejna próba po wymianie pokazuje wartości po 4,5min: 35, 35, 90, 65 ml - wiem że to też za duże wartości na dwóch wtryskiwaczach i przymierzam się do podmiany na inne żeby sprawdzić ale mnie zbija z tropu to że po wymianie wtryskiwaczy co prawda zmniejszyło się znacznie zużycie paliwa ale w sposobie odpalania nie widzę większej różnicy, więc nie wiem czy to możliwe że tu nadal jest przyczyna problemów?



Czy ktoś ma pomysł co jeszcze może być nie tak? Co sprawdzić? Chętnie bym komuś dał to do zrobienia ale nie mam nikogo kto by chciał się za to zabrać. Tutejszy mechanik podał się już.
 

83pawel

Początkujący
Dołączył
14.04.2021
Postów
6
Punktów
0
Miasto
Røros
Sprawdzaleś czujnik położenia wału
Tego nie sprawdzałem bo nie wiedziałem jak, ale widziałem że jest tani i chyba prosty do wymiany więc mogę go dokupić jeśli jest jakaś minimalna szansa że to może być to.
Napisz skąd jesteś, może znajdzie się ktoś co to zrobi.
Niestety nie mieszkam w Polsce a tu nikt nie chce wsiąść na warsztat bo mówią że nie wiedzą czego szukać
 

83pawel

Początkujący
Dołączył
14.04.2021
Postów
6
Punktów
0
Miasto
Røros
temperatury sprawdza sie na cieplym silniku
Sprawdzałem na zimnym bo wydawało się proste. Wszystkie pokazują podobne temperatury na ustabilizowanej temperaturze zimnego silnika. Na ciepłym wydają się tez być ok z tego co się orientuję, ale tu już nie jestem pewny jakie dokładnie powinny być różnice na każdym czujniku.
Automatyczne połączenie postów:

Aha ok, nic nie wskazywało że mieszkasz za granica
Jestem na tyle zdesperowany że chciałem go zawieźć do Polski do naprawy ale przez koronawirusa nawet tego nie mogę zrobić. Kwarantanny zmusiły by mnie żeby brać kilka tygodni wolnego z pracy.
Poza tym i tak nie wiem jakiego mechanika tam szukać, (najchętniej okolice Lublina) bo tutejsi rozkładają już ręce.
 
Ostatnia edycja:

adam50

Gaduła
Dołączył
4.03.2020
Postów
89
Punktów
15
Wiek
50
Miasto
Gorzów wielkopolski
Witam możesz na pewno wykluczyć samą Pompę wtryskową choć takiej tam nie ma ale wiadomo że chodzi o pompę wysokiego ciśnienia . wtryski też bym zostawił w spokoju Natomiast sprawdził bym zawór dawki paliwa który jest przykręcony do pompy potrafi robić cuda miedzy innymi zawieszać się i z odpaleniem też będzie kłopot .Najlepiej wyciągnąć wykręcić wyczyścić podłączyć napięcie i zobaczyć jak się zachowuje . Czujnik położenia wału też warto sprawdzić oraz połączenia w kostkach
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
2619
Punktów
701
Wiek
33
Miasto
Pogorzela
Egr sprawdzony? Jeśli nabija ciśnienie paliwa to już ok. Sprawdzić synchronizację walka i wału. Sprawdzić obroty wału. Sprawdzić egr. Sprawdzic czy w przepustnicy nie ma oleju.
 

83pawel

Początkujący
Dołączył
14.04.2021
Postów
6
Punktów
0
Miasto
Røros
Automatyczne połączenie postów:

Egr wymieniłem na nowy. Przepustnice nie pomyślałem żeby zajrzeć. Spróbuje rozebrać któregoś dnia. Czujnik położenia wału zamówiłem na wszelki wypadek nowy - będzie w połowie przyszłego tygodnia i wtedy wezmę się za wszystko po kolei.
Ten zaworek na pompie, to o nim myślałem ale bałem się tam zaglądać. - jest coś co powinienem wiedzieć o tym zanim go wyjmę? Zapowietrzy się pewnie pompa?
 
Ostatnia edycja:

adam50

Gaduła
Dołączył
4.03.2020
Postów
89
Punktów
15
Wiek
50
Miasto
Gorzów wielkopolski
Przepustnice w tych silnikach fakt że czasem padały często dostaje sie olej do elektroniki przepustnicy czasem zimne luty przy uszkodzonej przepustnic y często wywala błąd P1125 telepie silnikiem przy gaszeniu nie równa praca sporadycznie kłopot z odpaleniem
Automatyczne połączenie postów:

Na spokojnie posprawdzaj wszystko
 

83pawel

Początkujący
Dołączył
14.04.2021
Postów
6
Punktów
0
Miasto
Røros
Przepustnica sprawdzona. Była trochę zabrudzona elektronika olejem ale niewiele. Wyczyściłem ładnie i wysuszyłem ale nie miało to wpływu na objawy. Nadal odpala z problemami.
Niestety nie dostałem jeszcze czujnika położenia wału (przesyłka już ponad tydzień idzie).

Może to głupie pytanie ale co znaczy „Sprawdzić synchronizację walka i wału”? Sprawdzałem że rozrząd jest dobrze ustawiony. Czy o coś innego chodzi?
 

vwvzzz

SuperMechanior
Dołączył
10.12.2015
Postów
114
Punktów
9
Wiek
42
Miasto
Betonów
Nie czytalem calej tej epopeji od samego początku ale juz raz gdzies pisałem, te auta maja tragiczną masę z aku za cienki upalajacy sie przewod i za slabe rozruszniki. Dodatkowo te rozruszniki kreca niby normalnie a jednak za wolno a jak nie oslucha tego mechanik to zwyczajny uzytkownik moze tego nie wylapac. Zdejmij rozrusznik umyj wydmuchaj daj nowy smar szczotki i ewentualnie tulejki. Wypucuj wirnik a miejsce pracy szczot przejedz drobnym papierem sciernym
Jak jest wszystko ok z ukladem paliwowym musi palic. Trudny rozruch na garacym wskazuje na zmordowane zyciem wtryski.

Czujniki wału tez w nich zdychały, nie kupuj taniego zamiennika.


Zanim zamowisz cokolwiek do rozrusznika wyjmij go bo były tam montowane valeo Bosch a nawet raz trafilem mitsubishi.w zasadzie to popiół z mitsubishi.
 

adam50

Gaduła
Dołączył
4.03.2020
Postów
89
Punktów
15
Wiek
50
Miasto
Gorzów wielkopolski
Czy wykręciłeś i sprawdziłeś zawór w pompie o którym pisałem wcześniej Jeśli będzie się zacinał to raz będzie regulował dawkę i ciśnienie a raz nie ,wiadomo że układ po wykręceniu zaworu się zapowietrzy ale tym się nie przejmuj bardzo łatwo się odpowietrza Sprawdź go by mieć pewność i ewentualnie wykluczyć Nie pisał by o tym gdy bym nie miał takiego przypadku jak u ciebie gdzie okazała się własnie zawór chociaż nigdy nie ma pewności dlatego warto do niego zaglądnąć to nic nie kosztuje po za własną pracą Możliwości czyli przyczyn zachowania tego silnika może być wile więc na spokojnie trzeba sprawdzić wszystko
 

83pawel

Początkujący
Dołączył
14.04.2021
Postów
6
Punktów
0
Miasto
Røros
Nie czytalem calej tej epopeji od samego początku ale juz raz gdzies pisałem, te auta maja tragiczną masę z aku za cienki upalajacy sie przewod i za slabe rozruszniki. Dodatkowo te rozruszniki kreca niby normalnie a jednak za wolno a jak nie oslucha tego mechanik to zwyczajny uzytkownik moze tego nie wylapac. Zdejmij rozrusznik umyj wydmuchaj daj nowy smar szczotki i ewentualnie tulejki. Wypucuj wirnik a miejsce pracy szczot przejedz drobnym papierem sciernym
Jak jest wszystko ok z ukladem paliwowym musi palic. Trudny rozruch na garacym wskazuje na zmordowane zyciem wtryski.
O rozruszniku w tym silniku słyszałem ale raczej go nie podejrzewam. Dlatego że nawet przy - 20 i z nie doładowanym akumulatorem odpala bez najmniejszego problemu.
wtryski wymieniłem na regenerowane. Nadal podejrzewam że nie są najlepsze ale po ich wymianie nie było żadnej zmiany w sposobie odpalania więc to też chyba odpada.
Czy wykręciłeś i sprawdziłeś zawór w pompie o którym pisałem wcześniej Jeśli będzie się zacinał to raz będzie regulował dawkę i ciśnienie a raz nie ,wiadomo że układ po wykręceniu zaworu się zapowietrzy ale tym się nie przejmuj bardzo łatwo się odpowietrza Sprawdź go by mieć pewność i ewentualnie wykluczyć Nie pisał by o tym gdy bym nie miał takiego przypadku jak u ciebie gdzie okazała się własnie zawór chociaż nigdy nie ma pewności dlatego warto do niego zaglądnąć to nic nie kosztuje po za własną pracą Możliwości czyli przyczyn zachowania tego silnika może być wile więc na spokojnie trzeba sprawdzić wszystko
Zaworu narazie nie ruszałem za radą innego użytkownika. Ale to właśnie nic nie kosztuje i mogę go przecież wykręcić i sprawdzić. Tylko czy mogę go jakoś sam sprawdzić. Czy tylko go wyczyścić?
 

adam50

Gaduła
Dołączył
4.03.2020
Postów
89
Punktów
15
Wiek
50
Miasto
Gorzów wielkopolski
Jasne że możesz sam go sprawdzić podłączasz zasilanie czyli 12 V i będziesz słyszał jak pracuje przy okazji zobaczysz czy jakiś syf nie wyleci możesz sprawdzić tez cewkę zaworu, miernikiem ustawiasz na ohm oporność powinna wynosić około 4 ohm tam masz tylko dwa miny a więc pomylić się nie można Te silniki to w zasadzie fiatowska konstrukcja JTD czy to 120 albo 150km NO I NIESTETY MAJĄ SWOJE MANKAMENTY ale ogólnie nie są złe w zasadzie dość proste Jak tutaj ktoś napisał są też kłopoty z rozrusznikiem bo szybko siadają szczotki wyrabiają się tulejki i choć rozrusznik kręci wydawać się może że jest ok to jednak nie ma odpowiedniej siły oraz obrotów by silnik palił na tak zwany strzał z tym że to objawia się tym że zawsze jest kłopot przy zimnym silniku z odpaleniem przy ciepłym jest to raczej niezauważalne Koszt naprawy takiego rozrusznika jest niski szczotki tulejki są tanie Sądzę że u ciebie kłopotem raczej nie jets rozrusznik po prostu trzeba wszystko sprawdzić na spokojnie
 
Do góry Bottom