• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Zagadka kola pasowego Volkswagen Passat b4 1,9 tdi

Filip23

Nowy
Punktów
0
Witam potrzebuje porady doświadczonych mechaników którzy mogli sie spotkać z takim przypadkiem...
Mam problem z przekręcającym sie kołem pasowym. Zaczęło sie od tego gdy umylem silnik i zaczęło mi cos popiskiwac i z dnia na dzien sie to nasilało. Stwierdzilem , że to koło pasowe. Dobra wszystko ładnie pięknie wymieniłem kolo pasowe na dobrą używkę i tydzien bylo dobrze a teraz znowu zaczęlo piszczeć. Nie jestem mechanikiem lecz lubie grzebać przy samochodzie. Nie wiem co dalej począć . Mial ktoś podobne doświadczenia ? co może powodować przekrecanie sie kola pasowego ? Macie jakies pomysły?

old1977

Zweryfikowany Mechanik
Punktów
502
wymienić na dobre, przypuszczam że chodzi ci o koło pasowe wału z tłumnikiem drgań,sprawdź sprzęgiełko na alternatorze czy czasami nie jest zablokowane

Filip23

Nowy
Punktów
0
Kolo pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań.

dusza

SuperMechanior
Punktów
34
old dobrze gada w tdi piski i wszelakiego rodzaju furkoty powoduje sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze a jek tam napinacz nie zaciera się wraca normalnie czy powoli jak flegmatyk

maxsslko

SuperMechanior
Punktów
297
Przekrecanie sie kola, znaczy sie umarlo ze sie przekrecilo czy sie odkrecilo i jest na lewa strone zakrecone?