Cześć,
mam problem od jakiegoś czasu z ubywaniem płynu chłodniczego. Pacjentem jest Toyota RAV 4 III gen 2.2 diesel D4D 2009r. (posiada webasto) 280 tys najechane.
Jesienią ubiegłego roku, jak jeszcze było ciepło podczas trasy. Miałem sytuację, że silnik zaczął się gotować. Okazało się, że wyrzuciło cały płyn chłodniczy przez zawór awaryjny znajdujący się na zbiorniczku wyrównawczym. Po zalaniu nowego płynu, problem znikną. Przez zimę i wyjazdy w Bieszczady nic się nie działo. Poziom płynu był ciągle taki sam. Teraz kiedy znowu nastało ciepło problem powrócił.
Podczas trasy nawet 50 km potrafi zrobić ciśnienie w układzie chłodzenia, które powoduje że płyn chłodniczy kumuluje się w zbiorniczku wyrównawczym i podnosi temperaturę silnika. Po odkręceniu korka z zbiorniczka na pracującym silniku, słychać jak ciśnienie ucieka i wszystko wraca do normy (wymiana korka i termostatu nie pomogła). Słychać że wiatraki na rozgrzanym silniku załączają się na parę sekund i wyłączają.
Na próbie CO2 na rozgrzanym silniku po ok 4 min powyżej 2,5 tys obrotów wychodzi wynik pozytywny.
Sprawdziłem chłodniczkę EGR pod względem szczelności. Nabiłem 5 bar i jest szczelna. Przepustnica EGR była zasyfiona osadem, ale również jest szczelna. Jeżeli chodzi o kolektor wydechowy to był uwalony osadem. Zdj poglądowe osadu.
Co może być przyczyną?
mam problem od jakiegoś czasu z ubywaniem płynu chłodniczego. Pacjentem jest Toyota RAV 4 III gen 2.2 diesel D4D 2009r. (posiada webasto) 280 tys najechane.
Jesienią ubiegłego roku, jak jeszcze było ciepło podczas trasy. Miałem sytuację, że silnik zaczął się gotować. Okazało się, że wyrzuciło cały płyn chłodniczy przez zawór awaryjny znajdujący się na zbiorniczku wyrównawczym. Po zalaniu nowego płynu, problem znikną. Przez zimę i wyjazdy w Bieszczady nic się nie działo. Poziom płynu był ciągle taki sam. Teraz kiedy znowu nastało ciepło problem powrócił.
Podczas trasy nawet 50 km potrafi zrobić ciśnienie w układzie chłodzenia, które powoduje że płyn chłodniczy kumuluje się w zbiorniczku wyrównawczym i podnosi temperaturę silnika. Po odkręceniu korka z zbiorniczka na pracującym silniku, słychać jak ciśnienie ucieka i wszystko wraca do normy (wymiana korka i termostatu nie pomogła). Słychać że wiatraki na rozgrzanym silniku załączają się na parę sekund i wyłączają.
Na próbie CO2 na rozgrzanym silniku po ok 4 min powyżej 2,5 tys obrotów wychodzi wynik pozytywny.
Sprawdziłem chłodniczkę EGR pod względem szczelności. Nabiłem 5 bar i jest szczelna. Przepustnica EGR była zasyfiona osadem, ale również jest szczelna. Jeżeli chodzi o kolektor wydechowy to był uwalony osadem. Zdj poglądowe osadu.
Co może być przyczyną?