• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Zagadka Toyota Rav4 III 2.2 D4D - wyrzuca płyn chłodniczy

adiksew

Początkujący
Dołączył
14.04.2024
Postów
5
Punktów
0
Wiek
23
Miasto
Rzeszów
Cześć,

mam problem od jakiegoś czasu z ubywaniem płynu chłodniczego. Pacjentem jest Toyota RAV 4 III gen 2.2 diesel D4D 2009r. (posiada webasto) 280 tys najechane.

Jesienią ubiegłego roku, jak jeszcze było ciepło podczas trasy. Miałem sytuację, że silnik zaczął się gotować. Okazało się, że wyrzuciło cały płyn chłodniczy przez zawór awaryjny znajdujący się na zbiorniczku wyrównawczym. Po zalaniu nowego płynu, problem znikną. Przez zimę i wyjazdy w Bieszczady nic się nie działo. Poziom płynu był ciągle taki sam. Teraz kiedy znowu nastało ciepło problem powrócił.

Podczas trasy nawet 50 km potrafi zrobić ciśnienie w układzie chłodzenia, które powoduje że płyn chłodniczy kumuluje się w zbiorniczku wyrównawczym i podnosi temperaturę silnika. Po odkręceniu korka z zbiorniczka na pracującym silniku, słychać jak ciśnienie ucieka i wszystko wraca do normy (wymiana korka i termostatu nie pomogła). Słychać że wiatraki na rozgrzanym silniku załączają się na parę sekund i wyłączają.


Na próbie CO2 na rozgrzanym silniku po ok 4 min powyżej 2,5 tys obrotów wychodzi wynik pozytywny.

Sprawdziłem chłodniczkę EGR pod względem szczelności. Nabiłem 5 bar i jest szczelna. Przepustnica EGR była zasyfiona osadem, ale również jest szczelna. Jeżeli chodzi o kolektor wydechowy to był uwalony osadem. Zdj poglądowe osadu.

Co może być przyczyną?
 

Załączniki

  • Zdjęcie WhatsApp 2024-04-15 o 00.04.12_9457ed34.jpg
    Zdjęcie WhatsApp 2024-04-15 o 00.04.12_9457ed34.jpg
    210,2 KB · Wyświetleń: 7
  • Zdjęcie WhatsApp 2024-04-15 o 00.04.13_83d2da23.jpg
    Zdjęcie WhatsApp 2024-04-15 o 00.04.13_83d2da23.jpg
    188,9 KB · Wyświetleń: 8
  • Zdjęcie WhatsApp 2024-04-15 o 00.04.14_1ee43dca.jpg
    Zdjęcie WhatsApp 2024-04-15 o 00.04.14_1ee43dca.jpg
    165,7 KB · Wyświetleń: 8

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
1280
Porady
1
Punktów
287
Wiek
30
Rwij głowicę, daj do sprawdzenia szczelności i planowania, nowe uszczelki i składaj. Dobranoc.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
Okazało się, że wyrzuciło cały płyn chłodniczy przez zawór awaryjny znajdujący się na zbiorniczku wyrównawczym. Po zalaniu nowego płynu, problem znikną. Przez zimę i wyjazdy w Bieszczady nic się nie działo. Poziom płynu był ciągle taki sam.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
Słuchaj Mikura i pij zimną wodę.
Oczywiście, że jest. Co drugi warsztat tak robi.
Tylko, że musisz mieć 100% pewności że blok nie jest pęknięty.
No i oczywiście się przyłożyć do tego planowania na samochodzie.
Jak setka nie wejdzie to w czym problem.
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2059
Punktów
485
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
Heniek coraz lepsze teorie tworzy, coraz większy ubaw z kolejnych debilizmów :) @adiksew, śmiało, słuchaj durnia, tylko jak po naprawie dalej będzie to samo, to rachunek za kolejną naprawę wyślij jemu :)
 

adiksew

Początkujący
Dołączył
14.04.2024
Postów
5
Punktów
0
Wiek
23
Miasto
Rzeszów
Heniek coraz lepsze teorie tworzy, coraz większy ubaw z kolejnych debilizmów :) @adiksew, śmiało, słuchaj durnia, tylko jak po naprawie dalej będzie to samo, to rachunek za kolejną naprawę wyślij jemu :)
wiadomo na samochodzie można liznąć tylko blok kamieniem, żeby wyrównać płaszczyznę przed założeniem uszczelki. Ale to nie będzie takie samo planowanie jak maszynowo.
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2059
Punktów
485
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
Wielokrotnie pytałem na kilku bardzo dobrych szlifierniach i w każdym przypadku słyszałem, że nie ma takiej opcji, a nawet jeśli by była, to największą precyzję da się osiągnąć tylko na maszynie.
 

Karol19761976

Bywalec
Dołączył
1.11.2020
Postów
46
Punktów
8
Wiek
48
Trzeba tylko dobrze pomyśleć i da się zrobić praktycznie wszystko , ale jest takich super mechaników że im nie idzie myślenie i wszystko by pchali na maszyny .... I taka osoba jeszcze wypisuje w bezczelny sposób " słuchaj durnia " .... bez komentarza .
Ty jak moja żona : najpierw powie a potem "chyba " zastanowi się co powiedziała ?
Zmień ton , swoje zachowanie i nie rób z siebie .....
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2794
Porady
2
Punktów
298
( jak dwie setki nie wejdą, a jest pewność 100% że blok niepęknięty, to w czym problem )
( jeszcze jest klient który się trzyma za kieszeń )
 

misiek1394

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.12.2013
Postów
847
Punktów
385
Wiek
30
Miasto
K-K
Ja tez planowałem te bloki w aucie zawsze i nie tylko te. Tak samo w starych trupach się głowice reanimowało.
 
Do góry Bottom