• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Zakup MONDEO MK4

KatBara

Nowy
Dołączył
12.01.2021
Postów
2
Punktów
1
Witam ;)
Przymierzam się do zakupu Mondeo MK4 2007-2009 a że jestem kobietą to mam duży problem jaka jednostkę silnikowa wybrać i na co zwrócić uwagę, oczekuje konkretnych odpowiedzi przetłumaczonych na kobieca logikę
Pomożecie? ☺️
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
978
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
Silniki godne polecenia są trzy,2.0 145 KM,2.0 EB 203 KM oraz 2.0 TDCi 140 KM,z tym,że w przypadku tego silnika warunek bezwzględny,czyli,rozsądny ,pewny przebieg,czyli ten silnik odpada.Bardzo dobrym wyborem byłby silnik VOLVO 2.5 Turbo 220 KM,niestety dużo pali.Niezłym wyborem byłby silnik 1.6 wolnossący,który jest trwały ale niestety nawet w najmocniejszej odmianie zbyt słaby dla tego,,kolosa,,Gdybym miał kupić to auto,które nieżle wypada na tle konkurencji,byłby to silnik albo 145 KM(najlepszy kompromis) a najchętniej 2.0 EB (posiada łańcuch rozrządu)dużo mocniejszy od tego bez turbiny a mniej pali,na trasie średnio 6L,wmieście pod 11,średnio schodzi poniżej 8,tamten co prawda posiada zbliżone zużycie paliwa,w mieście tylko o ok.0.5 l więcej.Na co zwracać uwagę? By nie było to auto b.mocno wyeksploatowane,po firmowe,uszkodzenia przekładni kierowniczej.Poza tym,tanie części zamienne,udane podwozie,nie rdzewieją już tak jak poprzednik,myślę,że dobry wybór.
 

KatBara

Nowy
Dołączył
12.01.2021
Postów
2
Punktów
1
Silniki godne polecenia są trzy,2.0 145 KM,2.0 EB 203 KM oraz 2.0 TDCi 140 KM,z tym,że w przypadku tego silnika warunek bezwzględny,czyli,rozsądny ,pewny przebieg,czyli ten silnik odpada.Bardzo dobrym wyborem byłby silnik VOLVO 2.5 Turbo 220 KM,niestety dużo pali.Niezłym wyborem byłby silnik 1.6 wolnossący,który jest trwały ale niestety nawet w najmocniejszej odmianie zbyt słaby dla tego,,kolosa,,Gdybym miał kupić to auto,które nieżle wypada na tle konkurencji,byłby to silnik albo 145 KM(najlepszy kompromis) a najchętniej 2.0 EB (posiada łańcuch rozrządu)dużo mocniejszy od tego bez turbiny a mniej pali,na trasie średnio 6L,wmieście pod 11,średnio schodzi poniżej 8,tamten co prawda posiada zbliżone zużycie paliwa,w mieście tylko o ok.0.5 l więcej.Na co zwracać uwagę? By nie było to auto b.mocno wyeksploatowane,po firmowe,uszkodzenia przekładni kierowniczej.Poza tym,tanie części zamienne,udane podwozie,nie rdzewieją już tak jak poprzednik,myślę,że dobry wybór.
W czwartek jadę oglądać Mondeo z silnikiem diesla 2.0 TDCi 130km przebiegiem 120tys sprowadzanym z Austrii. Grubo zastanawiam się czy warto brać pod uwagę auta sprowadzane. Co o tym myślisz?
Automatyczne połączenie postów:

Zabierz ze sobą mechanika do sprawdzenia auta.
Mechanik to podstawa ;)
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
978
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
Tak,najlepiej mechanika mieć ze sobą,opinia o tym silniku,jeśli nie posiada kilkusettysięcznego przebiegu można brać,w innym przypadku naprawy pochłaniające kilutysięczne kwoty są na porządku dziennym,czy bać się auta z za granicy? Gdyby było z USA to kij bejsbolowy do ręki by odegnać Dziada,,następca jest b.chętnie importowany z tamtąd pod postaciami,które pamiętają solidne całusy ,ten silnik haczał jeszcze o poprzedni model i był o ile pamiętam też udany i polecany,dlatego został przerzucony do następcy po delikatnych modyfikacjach,wtryskiwacze wytrzymują setki tysięcy km,koła dwumasowe nader solidne,przeciętnie wytrzymują ok.250 tyś km,po prostu Francuzi się popisali,bardzo solidny uklad korbowo tłokowy ,panewki.jedynie można się przyczepić do trwałości turbin,czujników i zaworu EGR,jedno pewne,ten silnik z takim przebiegiem będzie b,ciężko zajeżdzić,tylko? Czy przebieg prawdziwy?
 

MIKUr1

Bywalec
Dołączył
30.12.2020
Postów
49
Punktów
9
Wiek
30
Miasto
Okolice Krakowa
Ja bym jednak sugerował benzynkę i gazik. Fajna, elastyczna jednostka. Według mnie to najbardziej powinnaś zwrócić uwagę na korozję. Mimo, że auta dosyć młode, to ruda je lubi.
 
Do góry Bottom