Silniki godne polecenia są trzy,2.0 145 KM,2.0 EB 203 KM oraz 2.0 TDCi 140 KM,z tym,że w przypadku tego silnika warunek bezwzględny,czyli,rozsądny ,pewny przebieg,czyli ten silnik odpada.Bardzo dobrym wyborem byłby silnik VOLVO 2.5 Turbo 220 KM,niestety dużo pali.Niezłym wyborem byłby silnik 1.6 wolnossący,który jest trwały ale niestety nawet w najmocniejszej odmianie zbyt słaby dla tego,,kolosa,,Gdybym miał kupić to auto,które nieżle wypada na tle konkurencji,byłby to silnik albo 145 KM(najlepszy kompromis) a najchętniej 2.0 EB (posiada łańcuch rozrządu)dużo mocniejszy od tego bez turbiny a mniej pali,na trasie średnio 6L,wmieście pod 11,średnio schodzi poniżej 8,tamten co prawda posiada zbliżone zużycie paliwa,w mieście tylko o ok.0.5 l więcej.Na co zwracać uwagę? By nie było to auto b.mocno wyeksploatowane,po firmowe,uszkodzenia przekładni kierowniczej.Poza tym,tanie części zamienne,udane podwozie,nie rdzewieją już tak jak poprzednik,myślę,że dobry wybór.