1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Zakup nowego samochodu, a późniejsze koszty jego serwisowania.

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika WuJin, 2-06 20.

  1. WuJin

    WuJin Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-06 20
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Witam.
    Mój temat nie jest ściśle związany z problemem w samochodzie, natomiast odnosi się do kosztów napraw obecnych samochodów. Zamierzam kupić samochód. Obecnie w kręgu zainteresowań znajdują się: A6 C8, Seria 5 G30 i Mercedes W213. Nie planuję później szybko go zmieniać, ponieważ mam tendencję to przywiązywania się do swoich aut i potem ciężko jest mi je sprzedać. Krótko mówiąc ma to być samochód na kilka następnych lat. Stąd rodzi się moje pytanie. Nie chciałbym po upływie gwarancji jeździć do ASO z oczywistych względów. W związku z tym mam wątpliwości co do złożoności samochodów, które są dzisiaj produkowane (3 wyświetlacze w C8, cała masa asystentów i innych uszczęśliwiaczy, czujniki wszystkiego co tylko możliwe itd.). Czy zwykły, normalny warsztat będzie w stanie naprawić takie auto za kilka lat? Z tego co słyszałem to są potrzebne coraz bardziej skomplikowane oprogramowania, które znacząco kosztują i stąd wnioskuję, że być może przestanie się w ogóle opłacać prowadzić takie warsztaty, a wtedy nie będzie innej opcji poza ASO.
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 555
    Docenione treści:
    1 915
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Będzie.
     
    WuJin lubi to.
  3. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    3 791
    Docenione treści:
    1 024
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Będzie,zawsze warsztaty wychodza na przeciw problemom i nowinkom,kazdy chce zyc..;)Urzadzenia są i w wielu momentach nawet lepsze i wiecej mozna zrobic niz w ASO(czyt.serwis ma tylko tester diagnostyczny a warsztat mase programatorów i innych zabawek).Z kazdym rokiem równiez niestety ceny w niezaleznych warsztatach beda wyzsze z uwagi wlasnie na oprogramowania i urzadzenia i nowoczesne rozwiazania technologiczne(czyt.na kazdym kroku bedzie cos programowalne przy wymianie,juz sie to dzieje :rolleyes:zaznaczam)
    Kupowac auto i jezdzic a co sie bedzie z nim działo to wtedy bedzie sie Pan martwił,na pocieszenie nie jest Pan sam,miliony ludzi sa na swiecie i maja te same problemy i dylematy i jakoś zyjemy:)
    Pozdrawiam:)
     
    WuJin lubi to.
  4. blayders

    blayders Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    571
    Docenione treści:
    129
    Miasto:
    Podkarpacie
    Patrząc po tym co chcesz kupić to celujesz w marki premium a tu bez kompa nie wymienisz nawet filtra powietrza silnika samemu . Niestety jak nie zależymy warsztat był kiedyś tańszy 4 bardziej niż aso to już jest tendencja ze będzie tańszy tylko o połowę jeśli chodzi o normalne serwisowanie . Przy bardzo zaawansowanych usterkach różnica może się nawet zatrzeć gdy nie zależymy warsztat będzie musiał się posiłkować wykupieniem pełnego dostępu do serwera producenta . Np.: Kodowanie w peudeot'ach po 2016 jest nie opłacalne przez niezależny warsztat(robiący wszystkie marki) bo wychodzi drożę niż w aso .
    PS.: Ja mimo ze mam warsztat w 2012 roku stałem przed dylematem czy kupić Audi a5 bieda czy kia sportage na wypasie . Cennik kosztów serwisowania całkowicie mnie wyprostował i kupiłem kia .
     
  5. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 740
    Docenione treści:
    896
    Miasto:
    Lubliniec
    Nie licz na trwałość. Na foto łańcuch rozrządu stary Mercedes vs thp IMG_20200518_124920.jpg
     
    WuJin lubi to.
  6. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 555
    Docenione treści:
    1 915
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    To do Mercedesów teraz THP pchają?
     
    WuJin lubi to.
  7. WuJin

    WuJin Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-06 20
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Dziękuję Państwu za odpowiedzi :) Muszę się jeszcze zastanowić co z tym dalej zrobić. Zdjęcie daje do myślenia.
     
  8. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    3 791
    Docenione treści:
    1 024
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Nie ma sie co zastanawiać,brac to co sie podoba,nic innego lepszego/pancernego i bezawaryjnego Pan nie kupi bo juz wszystkie auta nowe mamy z PAPIERU.Musimy sie z tym pogodzić wszyscy.
     
  9. Komornik

    Komornik Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    741
    Docenione treści:
    170
    Wszystkie skrzynie są ok tylko bez jakis dziwnych dużych pojemności
     
  10. blayders

    blayders Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    571
    Docenione treści:
    129
    Miasto:
    Podkarpacie
    Ja powiem inaczej - bierz to co najdłuższą gwarancje na całe auto , ktoś kto robi bubla nie da długiej gwarancji .