• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Zakup samochodu kombi - citroen C5 III, diesel 2.0 HDI

kacper10714

Początkujący
Dołączył
22.01.2015
Postów
22
Punktów
0
Wiek
34
Miasto
Skawina
Witam

Stanąłem przed faktem zakupienia nowego samochodu :) Nasza stara Octavia I z 2.0 pb już nie daje rady przy powiększającej się rodzinie :) no staruszka ma już 20lat i nie nadaje się na długie trasy :) kwota zakupu to w granicach 25tyś
Zastanawiam się nad kupnem Citroena C5 III KOMBI FL (2010-2012), wydaje się być dość komfortowy, linia nadwozia jest nadal ładna :)
Zawieszenie zdecydowaliśmy, że zwykłe nam wystarczy.
Dobre opinie czytałem na temat silnika 2.0HDI 140KM jednak chciałbym się Was mechaników i użytkowników zapytać:
1. Wiadomo im mniejszy przebieg tym lepiej (szukam poniżej 200k) ale czy dla tych samochodów nie jest straszny 250k? No i co można się spodziewać przy większych przebiegach ~250k
2. Awaryjność silnika 140KM vs 163KM (czytałem że 163KM ma jakieś bolączki na zimno i że ma być super paliwo) - lepiej 140 czy 163?
3. Przy jakim przebiegu spobiewać sie awarii sprzęgła, turbo, EGR, FAP? Wiem, że nie jest to reguła ale zawsze jakiś obraz. No i jaki teoretyczny koszt regeneracji?
4. Ludzie nie posiadający Citroeny wypowiadają się, że jest w nich problem z elektroniką :)
5. No i o co chodzi z tą nawigacją? Da się założyć kamerę cofania?
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1089
Punktów
101
Miasto
Nowy Sącz
Ten model wyrażnie odstaje od konkurencji(np.VW,Honda,TOYOTA) ale tylko jeśli chodzi o cenę,jest poza tym coś o czym konkurencja może tylko śnić,czyli komforcie podróżowania,zawieszenia hydropneumatycznego nie należy się obawiać,zresztą tego Citroena powinno się kupować przez wzgląd na to zawieszenie właśnie,przeciętna trwałość to ok.300 tyś km,koszt wymian np.sfer d...nie urywa(Febi ok.220 zł za sztukę,więcej potrafi kosztować niezły amorek),więc jeśli C5 to z takim zawieszeniem pod warunkiem,że zawiesie było regularnie przeglądane i serwisowane,jeśli jest zaniedbane będzie drogo.Pod względem awaryjności czy trwałości nie odstaje od konkurencji,zdarzają się usterki elektroniki ale raczej drobne,musisz wiedzieć,że konwencjonalne zawieszenie to praktycznie przeszczep z 407 -ki,to zawieszenie jest mniej trwałe i bardziej kłopotliwe,w hydropneumatyce jak wiadomo Citroen jest nie do przeskoczenia ,o ile w przypadku innych firm odradza się ich zawieszenia niekonwencjonalne tak w tym przypadku,przeciwnie.Obydwa silniki HDI znajduja się na liście polecanych,te dwa silniki i koniec,jest jeszcze udana,,benzyna,,140 KM i też koniec.Niestety zazwyczaj hydropneumatyka bywa zaniedbana.Patrzeć na silniki i skrzynie biegów pod kątem wycieków,wycieki ze sfer płynu LDS(auta z ogromnymi przebiegami,lub przeciążane przez właścicieli),luzy w przednim zawieszeniu(wahacze) Kombi gwarantuje praktyczność oraz pojemność.Reasumując,dobry wybór patrząc globalnie na relację ceny do poziomu i cen konkurencji,na rynku w ofercie prawie 90% to diesle,najwięcej 1.6 HDI niestety zbyt słabe do tej budy,mnóstwo aut pofirmowych,tych z naszego rynku i zza granicy(ogromne przebiegi).Najtrwalsze są te dwa wymienione silniki HDI.Konkurencja góruje tylko trwałością wnętrza,niczym poza tym.
 
Do góry Bottom