1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Zakup samochodu (mały , zwinny , sportowy)

Dyskusja w 'Zakup samochodu' rozpoczęta przez użytkownika CrasY, 10-11 19.

  1. CrasY

    CrasY Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-03 19
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    2
    Witam serdecznie .
    Na nowy sezon planuje kupić coś małego. , zwinnego i przede wszystkim jak najmniej awaryjnego , dlatego proszę o opinię i jakieś ciekawostki . Moją uwagę głównie przykuły następujące samochody .

    * Audi tt 8j 3,2 V6 250km
    * Peugeot rcz 2.0 200km
    * Alfa brera
    * Laguna coupe

    Z góry dziękuję za wszelkie porównania i jakiekolwiek informacje , pozdrawiam :3
     
  2. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    369
    Docenione treści:
    84
    Miasto:
    Podkarpacie
    Renault Clio RS 2.0 16v 203KM .
     
    paawwel i dejot43 lubią to.
  3. Strawek

    Strawek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-05 15
    Postów:
    148
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Wałcz
    Ciężko coś doradzić jak się nie zna budżetu
    Ja bym poszedł w Golfa VI R lub S3 8P
    albo Focusa ST 225

    ewentualnie z mniejszych Ford Fiesta Mk7 ST
     
  4. CrasY

    CrasY Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-03 19
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    2
    Budżet do 50 tyś , więc raczej skromny . Też brałem pod uwagę s3 8p ale słyszałem że jednostki 2.0 TFSI nie należą do bezawaryjnych jednostek. Najbardziej interesuje mnie tt 3.2 V6 250 km , ale mało wiem o tym silniku jak z serwisem , kosztami eksploatacji itp
     
  5. Marek Wodniak

    Marek Wodniak Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    149
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Brzeszcze woj Małopolskie.
    Kolega kupił Kie Rio 3 letnią na gwarancji .Miał 6 różnych aut .I bardzo sobie chwali to auto .Auto 1.4 i 109 koni
     
  6. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    369
    Docenione treści:
    84
    Miasto:
    Podkarpacie
    v6 i mała komora silnika tt to przepis na kosztowne przeglądy .
     
  7. Strawek

    Strawek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-05 15
    Postów:
    148
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Wałcz
    Spokojnie możesz brać pod uwagę 2,0 TFSI, to jest stare FSI turbo, porównywalnie trwałe jak 1,8T 20V, pochodzi z silnika 2,0 FSI z doładowaniem, rozrząd paskowy, nie ma wady olejowej.
    Jak dla mnie 3,2 jak na tę moc i pojemność nie oferuje szału, do tego serwis drogi i rzadki silnik, raczej dla koneserów fajnego brzmienia i tyle.
     
  8. ojek

    ojek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    233
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Węgrów
    W kategorii małych zwinnych aut moim faworytem jest toyota gt86, w okolicy założonego budżetu już się pojawiają :)
     
  9. CrasY

    CrasY Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-03 19
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    2
    Przyznam dość ciekawa propozycja , dziękuję aż się wtajemnicze w ten samochód ;)

    A mniejsze silniki w gamie tt ? Mam na myśli 2.0 i 1.8 TFSI?

    Czyli biorąc pod uwagę serwis i jakieś szersze modyfikacje to tylko 2.0 TFSI?

    Całkiem ciekawa oferta , ale gama silnikowa nieco biedniejsza .
     
    Ostatnio edytowano: 12-11 19
  10. ojek

    ojek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    233
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Węgrów
    Silnik jeden, ale stworzony do latania bokiem :)
     
  11. Marek Wodniak

    Marek Wodniak Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    149
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Brzeszcze woj Małopolskie.
    Kia Rio 1.4 109 kM.bez turbiny ale zwinna .Na łąńcuchu rozrządu .7 lat gwarancji.Kupisz prawie nową .Lub z upustem nową.
     
  12. jhosef

    jhosef Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-02 19
    Postów:
    83
    Docenione treści:
    19
    Miasto:
    Gdańsk
    Na pewno ktoś kto szuka samochodu z silnikiem np VR6 będzie chciał kupić Kia Rio.

    Prędzej zaproponowałbym VW Up! GTI - ciekawa zabawka. Natomiast nie sądzę aby autor był zainteresowany.

    Z tych pewnie wybrałbym Alfę Brerę ale tych samochodów nie ma za dużo. To zakup oczami.

    Ale z racji, że jestem poVAGowany to TT też bym chętnie łyknął. Zwłaszcza z VR6.

    Na Golfa R czy R32 za mały budżet trochę.
     
  13. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 302
    Docenione treści:
    734
    Miasto:
    Lubliniec
    Pug 406 coupe. Tylko że nie jest mały.
    W
    BMW z4
     
  14. CrasY

    CrasY Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-03 19
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    2
    Znalazłem ładną tt 3.2 V6 , w wzorowym stanie od pierwszego właściciela z Niemiec z przebiegiem 80 tyś . Jak myślicie warto? Na co muszę się nastawiać kupując taki samochód? Kwestia ceny części i serwisu jak i spalania? Ogólnie dobre jednostki , czy dość awaryjne?
     
  15. Strawek

    Strawek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-05 15
    Postów:
    148
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Wałcz
    Tak, ale tylko do 2008 tzw "FSI-turbo" EA113, czyli np BWA, młodsze rocznika odpadają
    Natomiast 1,8 tfsi odpuściłbym od razu - te nie sa dobre w ogóle.

    Więc 2,0 TFSI do 2008 lub 3,2 w audi TT


    No tak, bo przykładowo w 3,2 albo zakładasz turbo ale koszty na poziomie wartości auta albo przyrosty typu +/- 10 koni
    W 2,0 TFSI sam soft to jest 40 koni, a po niewielkich modyfikacjach typu wydech itd to i z 55-60 zapewne dojdzie
    Czyli w S3 8P sam soft u dobrego tunera powinien z 315 koni dać.



    Można jeszcze pomyśleć o Fiacie Punto Abarth.....
     
  16. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 101
    Docenione treści:
    1 665
    Miasto:
    Olsztyn
    Megane RS
     
    paawwel i CrasY lubią to.
  17. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 966
    Docenione treści:
    884
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Co wy mu trelicie o tuningu. Zeby wiedział gdzie olej lać to bedzie sukces.
     
  18. CrasY

    CrasY Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-03 19
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    2
    Dobrze , że Ty wiesz :3
     
    paawwel lubi to.
  19. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    369
    Docenione treści:
    84
    Miasto:
    Podkarpacie
    Panowie nie odbiegajcie od tematu , główny warunek ma być jak mniej awaryjne !!! , wiec grupa vag'a odpada bo tam tak naprawdę silniki benzynowe poprawione są od 2012-2014 a wcześniej to loteria jak się uda sztuka . Dlatego ja polecam wolno ssaki : clio III FL RS CUP 2.0 16v 203km - 6,5 do setki lub bmw e46 coupe 330 ci 231km - 6,5 setki . Budżet w sam raz na ładna zadbana sztukę . No i te samochody raczej już nie będą tracić na wartości .
     
    Ostatnio edytowano: 12-11 19
    paawwel lubi to.
  20. Strawek

    Strawek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-05 15
    Postów:
    148
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Wałcz
    Stare FSI turbo to fajne silniki i nie są awaryjne, z resztą wiele osób twierdzi że to krewne jednostki 1,8T 20V
    BMW fajne tylko ile kosztuje serwis tego cacka (dyfer, vanos) ? i ile w rzeczywistości wypluwa mocy? 220 koni?

    S3 8P z napędem 4x4 jest zdecydowanie lepszym wyborem jako mocne daily w dzisiejszych czasach.