• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Zakup Stacji klimatyzacji 1234yf

Serwismiechów

SuperMechanior
Dołączył
18.11.2016
Postów
443
Punktów
51
Wiek
36
Witam.
Przymierzam się do zakupu stacji na nowy czynnik.
Stacja zrobi kilkanascie serwisów w sezonie.
Także może być używana.
Co byście polecili.
Ceny nowych boschów i texy znam.
Szukam tańszego rozwiązania.
Chyba że przerabiać mojego Ecotechnics półautomat a do r134a zakupić coś sensownego.
Dzieki z góry
 

Tomosz

Gaduła
Dołączył
10.01.2017
Postów
84
Punktów
14
Wiek
41
Miasto
Szczecin
Ja tam kupiłem Viakena x540 w firmie opomax zrobili mi najlepszą cene na maszyne na nowy czynnik, bo wiadomo tego się jeszcze nie robi tak czesto jak na nowy gaz. gwarancja tam jest 2 lata - dziwne że dają na chinola tyle ale jest. BTW maszyna nie urywa du** ale jak dla mnie ok.
 

Serwismiechów

SuperMechanior
Dołączył
18.11.2016
Postów
443
Punktów
51
Wiek
36
Viaken oglądałem i chciałem je pominąć.
Jaka cenę dostałeś?
Już rozmawiałem z kolegą co sprzedaje i serwisuje. Temat dogadany.
Urządzenie włoskie, automat.
Jak przywiezie i rozpakujemy to zdam relację.
Cena bardzo dobra
 

Darom GL

Uczestnik
Dołączył
16.02.2020
Postów
28
Punktów
4
Wiek
44
Trzeba pamiętać że cena nowego czynnika jest jeszcze wysoka więc serwisowanie urządzeniem które nie odzyska w całości czynnika z auta i z małą precyzją napełni może być problematyczna. Poza tym bez analizatora nie podchodzę do serwisowania r1234yf. Sporo samochodów jeździ na wpompowanym r134a więc jak nie sprawdzisz to będziesz miał po czasie niezłą mieszaninę która będziesz powielał.
 

Serwismiechów

SuperMechanior
Dołączył
18.11.2016
Postów
443
Punktów
51
Wiek
36
Trzeba pamiętać że cena nowego czynnika jest jeszcze wysoka więc serwisowanie urządzeniem które nie odzyska w całości czynnika z auta i z małą precyzją napełni może być problematyczna. Poza tym bez analizatora nie podchodzę do serwisowania r1234yf. Sporo samochodów jeździ na wpompowanym r134a więc jak nie sprawdzisz to będziesz miał po czasie niezłą mieszaninę która będziesz powielał.
Logiczne że przy tej cenie czynnika analizator jest przyrządem obowiązkowym.
Dlaczego ma z małą precyzją napełniać?
Robię kalibrację na początku i w trakcie sezonu. 5 lat temu zaczęła troszkę świrować to założyłem nowke wagę i jest spokój.
Już widziałem te super automaty które ważą co innego a podają co innego.

Z ciekawości. W jakiej cenie kupujecie nowy czynnik?
 

Darom GL

Uczestnik
Dołączył
16.02.2020
Postów
28
Punktów
4
Wiek
44
Dobre urządzenia robią dodatkowy odzysk w fazie próżni, a napełnianie bardziej precyzyjnie tzn. masz np. podać 500 gram to 450 nabija szybko a potem 50 dozuje powoli i precyzyjnie. Zapisz sobie ile masz czynnika w maszynie zrób z 10 serwisów i zobacz czy będzie wszystko się zgadzało względem wydruków. Przy starym czynniku nikt nie sprawdza że w nowej butli zawsze jest mniej niż deklarowanego, a tym bardziej czy ilość zrobionych Klim pokrywa się że stanem faktycznym, magazynowym. A sprawozdanie roczne z gazów to już w ogóle fikcja . Ale przy cenie nowego to każde 100 gram to już kasa.
 

Serwismiechów

SuperMechanior
Dołączył
18.11.2016
Postów
443
Punktów
51
Wiek
36
Dobre urządzenia robią dodatkowy odzysk w fazie próżni, a napełnianie bardziej precyzyjnie tzn. masz np. podać 500 gram to 450 nabija szybko a potem 50 dozuje powoli i precyzyjnie. Zapisz sobie ile masz czynnika w maszynie zrób z 10 serwisów i zobacz czy będzie wszystko się zgadzało względem wydruków. Przy starym czynniku nikt nie sprawdza że w nowej butli zawsze jest mniej niż deklarowanego, a tym bardziej czy ilość zrobionych Klim pokrywa się że stanem faktycznym, magazynowym. A sprawozdanie roczne z gazów to już w ogóle fikcja . Ale przy cenie nowego to każde 100 gram to już kasa.
Jeżeli o to chodzi to tak, masz rację. Są sprzęty co 99% odzyska. Tylko sprzęt drogi i musi być przemiał żeby się odrobiło
 

maciej86

Gaduła
Dołączył
10.03.2013
Postów
94
Punktów
7
Wiek
36
Też się przymierzam do zakupu stacji na 1234yf i mam dylemat czy potrzebny jest az tak bardzo ten identyfikator... bo cena maszyny to jest srednio +10 000zł dodatko. Nawet zakup identyfikatora zewnetrznego to jest od 4000zł taki zero jedynkowy a 10000zł z analizą chemiczną.
 

Darom GL

Uczestnik
Dołączył
16.02.2020
Postów
28
Punktów
4
Wiek
44
Na pewno analizator jest potrzebny ale nie wbudowany w urządzenie (to rozwiązanie odradzają nawet serwisanci)jest kilka kwesti dlaczego nie wbudowany ale trzeba by się sporo rozpisać. Sam analizator długo będzie się odrabiał, ale na pewno podnosi poziom wykonanej usługi. Nie każdy sprzęt w warsztacie daje "żywą" kasę np. kupując dobry podnośnik pod geometrię za kilkadziesiąt tyś. nie doliczysz tego klientowi ale ułatwia Ći robotę, wiele jest takich przykładów. A co do ilości stacji to na r134a jest faktycznie masa ale na r1234yf jeszcze nie (jeszcze )
 

Darom GL

Uczestnik
Dołączył
16.02.2020
Postów
28
Punktów
4
Wiek
44
Wiadomo, mniej dołoży więcej zarobi . Tylko jak zrobisz zwykłemu Kowalskiemu " Dobrze " bo chciał taniej, to jak sypnie się kompresor ( nawet nie z powodu zmiany czynnika) to warsztat jest na przegranej pozycji w razie konfliktu sondowego. Cwany klient pojedzie do serwisu tam zrobią analizę czynnika wymienią cały układ bo wiadomo opieki itp, wystawią fakturę a klient dostarczy ja warsztatowi. I żadne ubezpieczenie warsztatu tego nie pokryje bo usługa wykonana nie zgodnie że sztuką. Dlatego mając analizator z wydrukiem i robiąc tak jak ma być, a nie tanio " bo klient chciał" śpisz spokojnie.
 

Manitoba1

SuperMechanior
Dołączył
23.11.2013
Postów
478
Punktów
37
Miasto
Psary
WWW
www.automototechnika.com
Handlarze brzydzą sie nowym czynnikiem hehe.
handlarze się brzydzą wszystkim co jest droższe niż 50 zł
...a to czym auta są nabite to zależy od Was mechaników, niestety na naszym rynku jest pełno gównomechaników którzy za 30 zł nabijają czym się da nie szanując siebie i innych mechaników.
 

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
7329
Punktów
1198
Miasto
trasa lublin siedlce
Komunistyczny bełkot. Od kiedy konkurencja sie szanuje. Wytworcy pieczywa np dbaja o siebie nawzajem czy o swoich pracownikow i rodziny. To jest wolny rynek i walka. Jak jest klient za 50 zl to jest jak za 400 to tez jest. Wypierdo..isz goscia to cie obesra i stracisz 20. No i jeszcze w tym trudnym okresie
Automatyczne połączenie postów:

Co Myślisz ze jak robisz stalym klientom roboty to podskoczysz?
Automatyczne połączenie postów:

Co Myślisz ze jak robisz stalym klientom roboty to podskoczysz?
 
Ostatnia edycja:

Tomosz

Gaduła
Dołączył
10.01.2017
Postów
84
Punktów
14
Wiek
41
Miasto
Szczecin

21golfista21

SuperMechanior
Dołączył
9.10.2017
Postów
199
Punktów
11
Miasto
Strzelin
Cześć, stoję przed wyborem texa 760 vs Bosch acs 663.
Co byście doradzili? Zależy mi żeby maszyna obsłużyła również auta elektryczne
 

Tomosz

Gaduła
Dołączył
10.01.2017
Postów
84
Punktów
14
Wiek
41
Miasto
Szczecin
Bosch to chyba jakość ma za sobą.. Kiedyś pracowałem na tym i jak się zwaliła to nawet części zamiennych nie było.. Kupiłem ją w IC, a tam to tylko byle sprzedać i pożegnać klienta. Teraz pracuję na ac 960 werther kupiłem ją chyba tu https://opomax.com.pl/stacja-klimatyzacji
rąbię tą stacją każde auto..
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
13713
Punktów
2618
Wiek
39
Miasto
PZ
Cześć, stoję przed wyborem texa 760 vs Bosch acs 663.
Co byście doradzili? Zależy mi żeby maszyna obsłużyła również auta elektryczne
Texa konfort wymiata, pracowałem na niej przy autobusach a tam w układ wchodzi od 6-12 kg czynnika, nigdy nie zawiodła tylko latem przy 35⁰ na dworze się przegrzewał kompresor do wytwarzania próżni :D ale to trwało minimum 45 minut
 

21golfista21

SuperMechanior
Dołączył
9.10.2017
Postów
199
Punktów
11
Miasto
Strzelin
Padł wybór na Boscha, pożyjemy zobaczymy. Jeśli mogę zapytać ile bierzecie za obsługę r1234yf i ile za r134a?
 
Do góry Bottom