• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Zapowietrzajcy się hamulec w jednym kole

Damian79

Nowy
Dołączył
19.08.2019
Postów
4
Punktów
0
Wiek
43
Witam. Mam problem z którym walczę już od dłuższego czasu, a mianowicie zapowietrza się tylko jedno koło. Płyn wymieniony, cały układ odpowietrzony kilkanaście razy, wymieniony odpowietrznik, sprawdzone prowadnice zacisków, wszystko powinno działać. Po przejechaniu 300-400 kilometrów pedał robi się miękki i trzeba znów odpowietrzać. Najdziwniejsze jest to że nie jest to zwykłe zapowietrzenie czyli wyraźnie widoczne, duże bąble, tylko podczas odpowietrzania płyn wypływa prawie biały, napowietrzony, jak gazowany. Pacjent to Honda FR-V 1.8. Bliźniaczy układ i podzespoły z Hondą Civic (Ufo). Czy jesteś cie w stanie coś podpowiedzieć?
Załączam taż zdjęcie tego jak wygląda płyn w trakcie odpowietrzania, normalny kolor i przejrzystość wraca po paru minutach jak się wygazuje. IMG_20190528_184155.jpg
 

Damian79

Nowy
Dołączył
19.08.2019
Postów
4
Punktów
0
Wiek
43
Płyn jest do pełna i nie ubywa podczas zapowietrzenia, nie ma tez nigdzie wycieku. Zapowietrza się tylko prawe przednie koło, tylne lewe i reszta jest ok. Hamulce się nie grzeją, wszystkie prowadnice sprawne.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6430
Porady
2
Punktów
2874
Poznanie budowy i zasady działania układu hamulcowego znacząco ci pomoże w usunięciu usterki...bo na razie to nic na ten temat nie wiesz...:meh:
 

Mesiek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
14.08.2012
Postów
2175
Punktów
424
Miasto
PLE
Rozumiem że używasz płynu zalecanego czy R3?
 

Damian79

Nowy
Dołączył
19.08.2019
Postów
4
Punktów
0
Wiek
43
Poznanie budowy i zasady działania układu hamulcowego znacząco ci pomoże w usunięciu usterki...bo na razie to nic na ten temat nie wiesz...:meh:
Jak na razie to wiem więcej od czterech mechaników którzy naciągneli mnie już na cztery wymiany płynu hamulcowego"bo pewnie stary, bo pewnie długo stał, bo złapał wilgoci" i kilka odpowietrzeń całego układu włącznie z wymuszeniem pracy pompy ABS" bo pewnie tam zostało powietrze. Chcieli wymieniać pompę główną, serwo, dobre nie skorodowane przewody,czy pompę ABS. Nie stać mnie na wymianę połowy sprawnych elementów w samochodzie na takie same sprawne bo a nóż się trafi a klient osioł to zapłaci. Trochę z długo grzebie w samochodach żeby się na to złapać. Potrzebuje porady bo od tego jest forum a nie uszczypliwości. Pozdrawiam

patrzyłeś bez sitka?
Płyn jest na max (Dot4 zalecany przez Hondę) pompa główna nie jest zapowietrzona bo gdyby tak było lub gdyby gdzieś puszczała powietrze do układu to zapowietrzyło by całą sekcje czyli w moim wypadku prawy przód i lewy tył, a nie tylko jedno koło.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6430
Porady
2
Punktów
2874
Jak na razie to wiem więcej od czterech mechaników którzy naciągneli mnie już na cztery wymiany płynu hamulcowego"bo pewnie stary, bo pewnie długo stał, bo złapał wilgoci" i kilka odpowietrzeń całego układu włącznie z wymuszeniem pracy pompy ABS" bo pewnie tam zostało powietrze. Chcieli wymieniać pompę główną, serwo, dobre nie skorodowane przewody,czy pompę ABS.
Taa...jasne...:rolleyes: biedactwo...:shy:
Trochę z długo grzebie w samochodach żeby się na to złapać.
Grzebać to pewnie grzebiesz jak zresztą sporo posiadaczy aut... z pojęciem w czym grzebię to już gorzej...:meh:

Skoro ci się zapowietrza układ, to oznacza, że do układu hydraulicznego dostaje się powietrze, a to oznacza po prostu, że masz gdzieś nieszczelność...proste ...

A i jeszcze możesz napisać w jaki sposób zajarzyłeś, że ci się układ zapowietrza...?
Tak nagle się stało ? czy też może wcześniej coś gmerałeś przy heblach...???
A to, że jest jak jest to już skutek jakichś wcześniejszych działań...
 
Ostatnia edycja:

Vicia

SuperMechanior
Dołączył
26.12.2018
Postów
3256
Porady
1
Punktów
771
Wiek
36
Miasto
Centrum Kraju
A w tłoczek patrzyles?w jakim jest stanie guma ochraniająca tłoczek? Moze i przez odpowietrznik zaciągać.tak jak kolega wyzej pisze musisz isc po nitce do kłębka.bo napewno tam nieszczelność jest.sprawdz przewody stałe i elastyczne.a w szczególności ich połączenia.
Poświęć się powykrecaj przewody i sprawdź ich szczelność ( nie znaczy że jak nigdzie się nie poci to że nie ma zapocenia może być jakieś mikropękniecie i to wystarczy i tego zapocenia nie zobaczysz) Albo jechać gdzieś na maszynę i sprawdzić szczelność całego układu.

Albo przerobić heble na linki jak było we wsk. Bębny pozakladac i mechaniczne wszystko zrobić A hydraulika niech się idzie weeek:D :) pomogłem? Klikaj "lubię to"
 

marcinlowicz

Bywalec
Dołączył
6.10.2016
Postów
51
Punktów
8
Miasto
Łódzkie
Odpowietrzałeś z uzyciem maszyny czy tylko przy pomocy drugiej osoby? Polecam odpowierrzyc z użyciem maszyny która wtłacza plyn. Skoro nic nie widać a tylko to jedno koło się zapowietrza to wymieniłbym gumki na zacisku. Najlepiej razem z tłokiem. Wtedy będzie pewnosc że jest dobrze.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6430
Porady
2
Punktów
2874
Myślisz, że jeszcze się pier...i z tematem od sierpnia ???:eek: choć kto wie ...?:rolleyes::D
 

Regaciarz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.03.2018
Postów
922
Punktów
219
Wiek
31
Miasto
Wasilków
Nie podsuwałbym pomysłu wymiany gumek komuś kto smaruje prowadnice jak się hamulec zapowietrza :D
Takiemu to radziłbym wymianę zacisku łącznie z przewodem elastycznym ;)
 

08michael

SuperMechanior
Dołączył
19.01.2013
Postów
145
Punktów
16
Miasto
K-n
Nie chcę zakładać nowego tematu. Podobny przypadek. Citroen c15. Zapowietrza się tylne prawe koło po tygodniu użytkowania. Szczęki, bęben Ok. Cylinderek i przewód przy cylinderku nowy. Brak poprawy. Kiedyś już miałem taki przypadek i winien był cylinderek. Tu lipa. Wycieków płynu brak.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
13987
Punktów
2673
Wiek
39
Miasto
PZ
Nie chcę zakładać nowego tematu. Podobny przypadek. Citroen c15. Zapowietrza się tylne prawe koło po tygodniu użytkowania. Szczęki, bęben Ok. Cylinderek i przewód przy cylinderku nowy. Brak poprawy. Kiedyś już miałem taki przypadek i winien był cylinderek. Tu lipa. Wycieków płynu brak.
Dobrze przejrzyj rurki, przetarta rurka może powodować zapowietrzenie mimo braku wycieku
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6430
Porady
2
Punktów
2874
Dobrze przejrzyj rurki, przetarta rurka może powodować zapowietrzenie mimo braku wycieku
J3zQ.gif comment_vrJ8dYAmG2xAajsd3Db8eYzLhXLgmw7c.gif kot.jpg

No Arni tera to żeś na bogato pojechał z teorią...:D

Ja wiem, że ta teoria z pogranicza fizyki kwantowej, ale jak możesz to rozwiń to jakoś chłopskorozumowo...:D
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
13987
Punktów
2673
Wiek
39
Miasto
PZ

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6430
Porady
2
Punktów
2874
To byś się zdziwił:D z hamulcami nie miałem takiego przypadku ale ze sprzęgłem owszem tak
Nie wierzę ci :D czy jesteś w stanie udowodnić swoja teorię ?:D
Automatyczne połączenie postów:

Nie chcę zakładać nowego tematu. Podobny przypadek. Citroen c15. Zapowietrza się tylne prawe koło po tygodniu użytkowania. Szczęki, bęben Ok. Cylinderek i przewód przy cylinderku nowy. Brak poprawy. Kiedyś już miałem taki przypadek i winien był cylinderek. Tu lipa. Wycieków płynu brak.
A skąd wiesz, że ci się zapowietrza ?:D
 
Do góry Bottom