• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Zawieszenie AirMatic Mercedes-Benz

daniogt

Początkujący
Dołączył
4.08.2020
Postów
7
Punktów
0
Wiek
26
Miasto
Opole
Witam. Mam problem z samochodem taty. Najpierw co to za pacjent:
Mercedes w164 320CDI, 224KM, 7g tiptronic.
Problem polega na tym, że 2 lata temu pękła poduszka od amortyzatora przedniego prawego. Wymieniłem ją, okazało się że jest wadliwa, to wymieniłem na kolejną, potem okazało się że ten amortyzator puścił soki, no to nowy amor z poduszką (tak, tak, jakiś chiński badziew), i tak jeździło lecz coś pukało. został wymieniony z lewej i ustało. Po pewnym czasie w tylnym prawym miechu zrobiła się dziurka i powietrze uciekało. kupiliśmy (chińskie) poduszki i wymieniliśmy bo obie już były zmęczone życiem. Od tego gdy je wymieniliśmy stał się twardy. Po miesiącu od wymiany w amortyzatorze tylnym pękł konektor na cewce ADS i wywalało błąd uszkodzonej cewki amortyzatora. Kupiliśmy zregenerowany amor z firmy (mam nadzieję że mogę podać nazwę) Lemak, założyliśmy lecz dalej jest twardy. Pojechaliśmy na SKP i wyszło że przedni prawy amortyzator 0% sprawności i po spuszczeniu powietrza z poduszki i podniesieniu jej dolnej części wyleciał olej... no to już się tato wkurzył i kupił oryginalny ale używany amor, w bardzo ładnym stanie. Dalej jest twardy.
Po wymianie amortyzatora zostały wymienione tylne poduszki na oryginały. Dalej twardy... Jobla idzie dostać. Pojechał do mechanika żeby zdiagnozować co to może być, kazał wymienić tylną wtyczkę od cewki prawego tylnego amortyzatora, bo co prawda była w opłakanym stanie. Została wymieniona, sprawdzone przejście, i dalej to samo, wymieniłem wszystkie 3 tuleje na wahaczach tylnych dolnych (lemforder) bo tez już prosiły się o wymianę. Nic nie pomogło.
Podłączyłem SD i zobaczyłem że lewa tylna strona jest na innym poziomie niż reszta, odbiegało o 2cm. Skalibrowałem automatycznie, wyrównał wszystkie wartości do -30mm. Po wyłączeniu i włączeniu na nowo samochodu, ustawianie poszło w las. Lewa strona znowu odbiegała znacznie od reszty czujników. Pojeździliśmy z tym trochę no i ponownie podłączyliśmy SD, tym razem wartość inna była na prawym tylnym czujniku, pokazywało na nim -34mm (3,08V) a reszta miała podobne wartości wahające się od -5mm do -7mm.
Szczelność układ ma, nigdzie nie ucieka powietrze, zawory działają prawidłowo, sterownik żadnych błędów nie odnotowuje, jedynie parę dni temu wyskoczył błąd, tylko był diagnozowany Autocom'em i brzmiał Prawy tylny czujnik poziomu: Sprawdź podzespół. Dodam że jak ten błąd się pojawił to przestał wgl działać cały system zawieszenia. od razu po włączeniu zapłonu na komputerze pokładowym była wyświetlana informacja o niedziałającym zawieszeniu.
 

Załączniki

  • IMG_20200803_180606.jpg
    IMG_20200803_180606.jpg
    4,3 MB · Wyświetleń: 32
  • IMG_20200803_181025.jpg
    IMG_20200803_181025.jpg
    2,7 MB · Wyświetleń: 30
  • IMG-20200804-WA0005.jpg
    IMG-20200804-WA0005.jpg
    382,1 KB · Wyświetleń: 29

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
2166
Porady
1
Punktów
473
Miasto
Podkarpacie
By wykonać kalibracje zwieszenia nie wystarczy tylko chiński interfejs ale tez specjalny przyrząd do wykonania pomiarów . Może być też problem z czujnikami . Bez wiedzy i sprzętu wiele nie zdziałasz . Zawieszenie pneumatyczne jest bardzo drogie w serwisowaniu i kwoty dochodzące do 20 tyś zł nie są czymś nadzwyczajnym .
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3696
Porady
2
Punktów
941
Wiek
37
Miasto
PGS
Kalibracja zrobiona? Jak nie to na servis... Dużo nie kasują.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
2166
Porady
1
Punktów
473
Miasto
Podkarpacie
Tak to jest jak się kupuje samochód w "promocji" i myśli się ze serwisowanie będzie też promocyjne . Niestety serwisowanie kosztuje 2 razy tyle jak był nowy , a ten co sprzedawał o tym wiedział dlatego sprzedał go w promocji . Serwisuje kilka sztuk w164 i w jednym połowa kontrolek jest zaklejona bo koszty serwisowania przerosły właściciela .
 

daniogt

Początkujący
Dołączył
4.08.2020
Postów
7
Punktów
0
Wiek
26
Miasto
Opole
Kalibracja zrobiona? Jak nie to na servis... Dużo nie kasują.
Kalibracja zrobiona i to parę razy, dzisiaj jedzie do serwisu i zobaczymy co tam powiedzą.
Kalibrację robiłem osobiście (Das) i znajomy mechanik który robił kiedyś w ASO a teraz robi same MB
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
3463
Porady
1
Punktów
641
Wiek
60
Miasto
WLKP
To ma wiedze,robil w serwisie i nie moze sobie poradzic z zawieszeniem.
 

daniogt

Początkujący
Dołączył
4.08.2020
Postów
7
Punktów
0
Wiek
26
Miasto
Opole
Oddany został samochód do innego serwisu i dalej to samo się działo. Wymienili wszystkie amortyzatory, poduszki, wyspę zaworową i nic nie pomogło. Wkurzyłem się i pomierzyłem czujniki wysokosci zawieszenia tylne i co się okazało ze sa uszkodzone. Po wymianie na nowe i skalibrowaniu zawieszenia, samochod jezdzi bez zastrzeżeń
 

elmer83

SuperMechanior
Dołączył
7.02.2021
Postów
107
Punktów
4
Panowie.
Ja w swoim ML350 mam problem z zasilaniem kompresora Airmatic. Na Styczniki jest tylko 4v i kompresor chodzi bardzo bardzo wolno :/ czy ktoś może miał taki przypadek , lub posiada schemat zasilania tego układu w W164.?
Pozdrawiam
 

michal_michal

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2016
Postów
345
Punktów
77
Wiek
34
Panowie.
Ja w swoim ML350 mam problem z zasilaniem kompresora Airmatic. Na Styczniki jest tylko 4v i kompresor chodzi bardzo bardzo wolno :/ czy ktoś może miał taki przypadek , lub posiada schemat zasilania tego układu w W164.?
Pozdrawiam
Przy każdorazowej awarii miechów Mercedes zaleca wymiane przekaźnika kompresora miechów. Przegrzewa się zwyczajnie. Jak kupisz miechy Bilstein to przekaźnik jest w zestawie. Jeżeli dłuższy czas tak jeździ do sprawdzenia wiązka i piny bo być może upalone.
 

elmer83

SuperMechanior
Dołączył
7.02.2021
Postów
107
Punktów
4
Dziękuję za odpowiedź. Przyczyną był przekaźnik. Firma która regenerowała kompresor wymieniła przekaźnik. Okazało się że zasilanie cewki szło na kompresor prądowo nie wyrabiał i napięcie spadało. Dziw że nie spaliło komputera. Żeby do tego dość rozebrałem cała podstawę bezpieczników w komorze silnika i sprawdziłem jak idą ścieżki. Kupiłem orginalny przekaźnik w Mercedesie za 78zł i samochód podnosi się z jakieś 30sec. Dziękuję za zainteresowanie. Dodam tylko że schematy na obu przekaźnikach są takie same.
 

michal_michal

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2016
Postów
345
Punktów
77
Wiek
34
Dziękuję za odpowiedź. Przyczyną był przekaźnik. Firma która regenerowała kompresor wymieniła przekaźnik. Okazało się że zasilanie cewki szło na kompresor prądowo nie wyrabiał i napięcie spadało. Dziw że nie spaliło komputera. Żeby do tego dość rozebrałem cała podstawę bezpieczników w komorze silnika i sprawdziłem jak idą ścieżki. Kupiłem orginalny przekaźnik w Mercedesie za 78zł i samochód podnosi się z jakieś 30sec. Dziękuję za zainteresowanie. Dodam tylko że schematy na obu przekaźnikach są takie same.
nie pogardzę punktem za pomoc :)
 

elmer83

SuperMechanior
Dołączył
7.02.2021
Postów
107
Punktów
4
Panowie.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Jakia powinna być prawidłowa wysokość nadwozia w ML350 W164 ? Szukam i nie mogę znaleźć :/
 
Do góry Bottom