• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

ZENITH Z7

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
460
Punktów
85
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Podejrzewam że nie ma tu dużo osób które używa Z7, bo to nowość od niedawna w sprzedaży.
Ja sobie sprawiłem i jak narazie pozytywnie mnie zaskakuje.
Na duży plus dodali obsługę EV i hybrid w różnych markach, testy baterii jak i wskazania parametrów poszczególnych celek, temp,napięcia, itp.
Topologia głównie w VW bardzo pomocna.
Z protokołów to dodali canfd, bez żadnych przejściówek siedzi w głowicy.
Dodali też diagnostykę marine(łodzie, skutery, motorówki itp).
Głowica jest po wifi więc obsługa może być po za autem.(Passthru wymaga podłączenia kabla)
Z tego co zauważyłem przy diagnostyce powyżej roku 2023 potrzebna ważna licencja testera, bez tego nie przejdziemy dalej, takie sgw w Hyundai/Kia.
Narazie jestem zadowolony, G-Scan3 idzie na sprzedaż.
 

Richart

Początkujący
Dołączył
30.07.2024
Postów
6
Punktów
3
Mam gscana2, zastanawiałem się na Z5. Nie wiedziałem że jest Z7. Kupiłeś to w stanach? ile dałeś?
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
460
Punktów
85
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Kupiłem w italcomie w katowicach, https://italcom.com.pl/
nie całe 13 netto
Uważaj na USA, bo z tego co wiem mają blokade rynku, przedctawiciel nie może sprzedać na inny kraj, tylko w swoim.
Z7 ma canfd a z5 nie ma, to samo z doip.
Matryca zajebista, nawet w słońcu widać.
Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

Richart

Początkujący
Dołączył
30.07.2024
Postów
6
Punktów
3
Dzięki, po wakacjach się tym zajmę. Gscan2 w kia hyundai, mało kiedy zawiódł, A teraz jak piszesz, wychodzi na to, że te sgw po 2023 musisz mieć ważną licencje, to dodatkowy koszt. W Gscan2 wykupowałem licencje raz po 5latach, a tu za chwile będzie trzeba mieć co roku ważną, żeby robić roczniki 2023. Teraz mi to rybka bo takie świeże auta się nie pojawiają u mnie. Ale za 5 lat będzie trzeba co roku bulić nie małą kase.
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
460
Punktów
85
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Dzięki, po wakacjach się tym zajmę. Gscan2 w kia hyundai, mało kiedy zawiódł, A teraz jak piszesz, wychodzi na to, że te sgw po 2023 musisz mieć ważną licencje, to dodatkowy koszt. W Gscan2 wykupowałem licencje raz po 5latach, a tu za chwile będzie trzeba mieć co roku ważną, żeby robić roczniki 2023. Teraz mi to rybka bo takie świeże auta się nie pojawiają u mnie. Ale za 5 lat będzie trzeba co roku bulić nie małą kase.
Niestety takie czasy, że abonament jest rzeczą normalną. Coraz więcej na drogach Kia, Hyundai, a nic lepiej z nimi nie gada niż Z5,Z7+inne marki typu clio V
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
460
Punktów
85
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Tu filmik z italcom kodowanie znaków wszystko offline.
Drogi ale jestem zadowolony.
Następny będzie chyba zestaw z autela IA900AST, ale to inny temat!.
 
Ostatnia edycja:

Burak

SuperMechanior
Dołączył
20.04.2021
Postów
131
Punktów
27
Miasto
Wieś
Nie polecam autela. Blokują zdalnie tester bo twierdzą że robiłem nim nielegalnie rzeczy. Nie da się odblokować. Trzeba nowy brać dla mnie już nie ma tej marki.
 

Styber

SuperMechanior
Dołączył
12.12.2021
Postów
282
Punktów
47
Wiek
29
Pewnie kupiłeś model na rynek nieeuropejski.
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
460
Punktów
85
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Starczy że użyjesz adapteru do sgw
który to omija, jeżeli to wychwycą, to mogą cię nawet karą finansową obciążyć.
 

WMserwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.12.2011
Postów
2750
Punktów
469
Wiek
40
Miasto
Wołomin
Też sobie zamówiłem z7 zobaczymy czy warty tej kasy
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
460
Punktów
85
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Gratulacje, to narazie jesteśmy chyba w dwóch na forum co mają Z7
 

WMserwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.12.2011
Postów
2750
Punktów
469
Wiek
40
Miasto
Wołomin
Mam prywatnie Kia ev6 choć na gw ale można będzie się pobawić na niej :)
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
460
Punktów
85
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Napewno, wymieniałem w ev6 pompę ABS na używkę, Z7 zjadł to jak bułeczkę na śniadanie.
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
460
Punktów
85
Wiek
39
Miasto
Rybnik

Michał wawa

Początkujący
Dołączył
3.12.2024
Postów
12
Punktów
3
Cześć. Patrzę na zenit. ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji jak to działa z bmw, mercedesem, vag, psa, gm. lepszy niż launch/autel lub gorszy. czy próbowałeś zenith na tych markach samochodów?
 

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
460
Punktów
85
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Zenit zawsze był dedykowany do Azji(serwisówka kia Hyundai), ale nie tylko, inne marki wcale nie odstaje. Najgorszy problem jest z oplem najmniej z nim współpracuje. Miałem BMW był dtc chyba na EGS. Niczym nie umiałem tego skasować zenitch sobie poradził, wtedy nie miałem jeszcze 608 więc nie wiem jak autel. W Mercedesie np gle z 2021 wokół mnie nikt nie potrafił skasować inspekcji, jakiś rok temu gscan3 bez problemu to skasował. Z mercedesem akurat współpracuje idealnie, ma nawet kodowanie SCN. W vag, nie jest źle jest to zrobione podobnie jak vcds podobna szata, coś kiedyś gadali że od 2024 mieli się z vag dogadać żeby była otwarta brama dostęp do ich serwera robienie update itp, ale nie ma tego, miało to wejść w 2024. W psa nie ma jakiegoś szału, ale nie jest źle miałem 3008, jechałem na warsztat do kumpla bo nie potrafił tego czytać a ma trochę sprzętu. GM mało robię ale wg spisu to radzi sobie dobrze
https://youtu.be/BgOIy3RCMpQ?si=7fqwQUc0gp5y44y9
Masz tu parę filmików, zawsze możesz jechać przez passthru w danej marce, jak nie można offline.
Wczoraj miałem tuscona z 2023 nie musiałem wyciągać pinu, bo zenith czyta wszystkie piny ma i kody, np podał mi wczoraj pin, kod acu służący do kodowania stera z poduszek, kod clu służący do wymiany licznika, czy kod ESC służący do wymiany kolumny kierowniczej, także zaoszczędzone 400zl bo nie musiałem jechać po pin do ASO. Nie ma sprzętu idealnego. Nie mam launcha więc nie porównam, launch ostatnio daje tyłka, coraz częściej słyszę takie opinie, ogólnie kumple go chwalą, więc nie jest zły, ale jak ci uwali sterownik skrzyni np podczas update z swojego serwera , to nie robi się ciekawie, a takie rzeczy mu się zdarzają i to słyszę z wielu warsztatów.
Nie będę mówił kto ale jest tu na forum gość co nie dawno właśnie uwalił ster przy update.
Jeszcze co do zenith czy gscana to nie raz ciśnienie mi podniósł bo w spisie miał a nie robił. A robienie loga czekanie na support aż poprawia i dają mi poprawkę, przy zmianie czasu w Korei czasami to trwa 2 dni.
Ale ogólnie jestem zadowolony z Z7 tak samo jak z autela 608, nie raz już epitety szły, ale ogólnie też jestem zadowolony, robi robotę.
Powiem tak jeżeli nie robisz dużo marek Kia Hyundai, to lepszy będzie launch. Dlatego, że Zenith jest najlepszy w kia czy Hyundai, policz ile kosztują 2 serwisowi do kia, Hyundai, launch tego nie ma a Zenith to posiada. Więc jak robisz tylko psa, czy BMW, Mercedes,gm to lepszy będzie launch, bo zrobi to offline, a Zenith zrobi to na poziomie OEM,ale po j2534 z kontem producenta, które trzeba posiadać i uiścić opłatę
Tu masz porównanie pad7 do 9
Różni się tylko bebechami, a kasy za 9 chcą jak za masło.
Jeszcze co do protokołów to np G-Scan3 w 2019 roku miał doip, i passthru, launch wtedy był daleko z tyłu.
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom