• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Znowu się zapalił CHECK ENGINE w BMW 1 E87 2006rok N46B20 2.0 benz 150KM :(

Piotrek4245

Początkujący
Dołączył
17.05.2022
Postów
16
Punktów
1
Miasto
Warszawa
Witam ponownie, niestety po usunięciu brudu z 2-ch zaworów wanosu z przodu silnika znowu się zapalił "Check Engine" Przed tym w warsztacie komputer pokazał 2 błędy CURRENT, a mianowicie:
1) A6D1 Elektronika Junction Box , Dodatkowa pompa wody.
2) A6CF Elektronika Junction Box , Czujnik automatycznej kontroli obiegu powietrza AUC.
Było też kilka błędów HISTORY które wtedy zostały skasowane, zdęcie z kompa jest w załączniku.
Rozumiem, że trzeba ponownie jechać do warsztatu na komp i dalej jakoś usuwać te usterki... :(
Ew proszę o pomóc gdzie w Warszawie oprócz ASO jest w miarę dobry mechanik który z tym poradzi.
Pozdrawiam, Piotrek
 

Załączniki

  • Komp BMW 1 ok 16 maja.jpeg
    Komp BMW 1 ok 16 maja.jpeg
    400 KB · Wyświetleń: 19

bss2

SuperMechanior
Dołączył
1.01.2017
Postów
153
Punktów
22
Miasto
polska
A6CF czujnik(tzw smrodu ) gdzieś w okolicy chłodnicy zamyka dopływ swieżego powietrza po wykrycju smrodu
A6D1 dodatkowa pompa wody (rest) działa po wyłączeniu silnika po wcisnięciu przycisku rest
Ten pierwszy błąd można zignorowac natomiast temu drugiemu trzeba sie przyjrzeć
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
867
Punktów
186
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Jeszcze raz odczyt błędów. Mimo, że błędy na silniku nie były stałe, to checka mogły zapalić. Jak wrócą to musisz sprawdzić obwód grzania sond i rezystancję grzałek. Jak wróci błąd z wałkiem ssącym to masz Vanos albo rozrząd do roboty.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
1162
Porady
1
Punktów
279
Bardzo wszystkim dziękuję za odpowiedzi... Nie zrozumiałem do końca odpowiedź Bartka4x4, że ew mam słaby akumulator i muszę go podładować lub kupić nowy?
"że ew"???

tak, jest taka możliwość.
na początek sprawdź akumulator, ew naładuj. a jak ew akumulator jest trupem to ew wymień. później pokasować ew błędy o obserwować czy ew nie wyskoczą znowu.
tyle na początek.
 

Piotrek4245

Początkujący
Dołączył
17.05.2022
Postów
16
Punktów
1
Miasto
Warszawa
Skasować jeździć obserwować. Odpal BMW na słabym aku to będziesz błędy kasować do wieczora
Nie zrozumiałem
"że ew"???

tak, jest taka możliwość.
na początek sprawdź akumulator, ew naładuj. a jak ew akumulator jest trupem to ew wymień. później pokasować ew błędy o obserwować czy ew nie wyskoczą znowu.
tyle na początek.
Dzięki za pomóc, akumulator się okazał prawie nowy i był dobrze naładowany, więc aktualny Check to nie przez akumulator, sprawdzę na kompie
 

Piotrek4245

Początkujący
Dołączył
17.05.2022
Postów
16
Punktów
1
Miasto
Warszawa
Dzień dobry, znowu już drugi raz się pojawił błąd "2A83-Wanos po stronie dolotowej", mimo że po pierwszym razie mechanik wyczyścił od brudu obydwa wanosy i zamienił je miejscami. Raczej niemożliwe żeby obydwa wanosy były niesprawne.
Oraz drugi błąd "2CA2-Podgrzewanie sondy lambda", nie wiem co to jest i jak naprawić.
Mechanik wykasował obydwa te błędy i powiedział, że trzeba pojeździć autem. W drodzę do domu Check na razie się nie zapalił.
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4432
Punktów
1095
Miasto
Koszęcin
Yyyyyy. Vanosy zamienione miejscami. Można zamienić miejscami ale nie będzie to działać. One sa opisane po niemiecku który to który. Robiłem w BMW nawet my je rozbierali i jakoś różnicy nie było widać. Ale zamiana miejscami? Cinzko to widzę
 

Piotrek4245

Początkujący
Dołączył
17.05.2022
Postów
16
Punktów
1
Miasto
Warszawa
Bardzo przepraszam, nie vanosy, a ZAWORY VANOSÓW były zamienione miejscami, to z przodu silnika na 2-ch kostkach. Być może te zawory vanosów poprzrdnio zostały niezbyt dobrze oczyszczone od brudu powietrzem pod ciśnieniem i bród trafił do środka zaworu, i dlatego znowu się pojawił ten błąd "2A83-Wanos po stronie dolotowej", a drugi błąd "2CA2-Podgrzewanie sondy lambda" może już być jak skutek błędu vanosa
 

Piotrek4245

Początkujący
Dołączył
17.05.2022
Postów
16
Punktów
1
Miasto
Warszawa
Witam ponownie.
Niestety po kolejnych naprawach w ciągu 1-2 dni się znowu pojawia Check Engine.
A mianowicie od 3-ch tygodni: 2A83 (Vanos po stronie dolotowej), 2CA2 (Podgrzewanie sondy lambda przed katalizatorem).
Przed tym były wyczyszczone zawory vanosów oraz wymieniona na nową jedna z 2-ch sonda lambda przed katalizatorem (na kompie mechanika pozywała sie z jakimś "minusem" oprócz reszty więc była wymieniona na nową za ponad 400zł Bosch).
Niestety nic się nie zmieniło i znowu sie zaświecił Check Engine.
Co mam zrobić? Tylko jechać do autoryzowanego serwisu BMW z ew dużym kosztem naprawy?
Pozdrawiam, Piotrek, Warszawa
 

MS Serwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.07.2016
Postów
1919
Punktów
477
Miasto
Gorzów Wielkopolski
WWW
www.ms-bmw.pl
Co mam zrobić? Tylko jechać do autoryzowanego serwisu BMW z ew dużym kosztem naprawy?
Brzmi to niedorzecznie. Nie możliwe, że tak blachego problemu nie może rozwiązać żaden warsztat. Silnik nie skomplikiwany, auto wiekowe-zaraz będzie zabytkiem. Nawet najbardziej zawily problem w tym silniku jest do rozwiazania-zdiagnozowania w jeden dzień.
 
Do góry Bottom