• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Zrywa sprzęgiełko klimatyzacji

Robertos 1979

Gaduła
Dołączył
17.06.2014
Postów
88
Punktów
1
Wiek
42
Witam. Po wymianie rozrządu wraz z napinaczem klimy paskami itd w A4 B6 awx już 3 razy zerwało mi sprzęgiełko kompresora klimy. Co wymienić bądź sprawdzić by zaczęło to działać. Klima chłodzi bardzo dobrze do czasu zerwania sprzęgiełka. Kompresor pod turbo. Jeżeli to kompresor to który wybrać jako nowy denso , NRD czy może Nissens? Dzięki za pomoc i Pzdr Robert
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
12152
Punktów
2284
Wiek
39
Miasto
PZ
Witam. Po wymianie rozrządu wraz z napinaczem klimy paskami itd w A4 B6 awx już 3 razy zerwało mi sprzęgiełko kompresora klimy. Co wymienić bądź sprawdzić by zaczęło to działać. Klima chłodzi bardzo dobrze do czasu zerwania sprzęgiełka. Kompresor pod turbo. Jeżeli to kompresor to który wybrać jako nowy denso , NRD czy może Nissens? Dzięki za pomoc i Pzdr Robert
Nie wiem czy tam są dwa sprzegielka, jedno gumowe zrywalne i drugie jednokierunkowe czy jest tylko jednokierunkowe?
 

Robertos 1979

Gaduła
Dołączył
17.06.2014
Postów
88
Punktów
1
Wiek
42
To jest org a to nowe zerwało wczoraj.
 

Załączniki

  • 187BEB52-5C9A-4269-AE30-73321F7C2ABF.jpeg
    187BEB52-5C9A-4269-AE30-73321F7C2ABF.jpeg
    94,4 KB · Wyświetleń: 17
  • 2797B22D-4AF4-4596-AF77-5ACE7A7E6A5C.jpeg
    2797B22D-4AF4-4596-AF77-5ACE7A7E6A5C.jpeg
    79,8 KB · Wyświetleń: 17
  • 28E3FD2C-6EFD-4A2F-A04D-77CC38D9EB89.jpeg
    28E3FD2C-6EFD-4A2F-A04D-77CC38D9EB89.jpeg
    84,4 KB · Wyświetleń: 17

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
12152
Punktów
2284
Wiek
39
Miasto
PZ
To jest org a to nowe zerwało wczoraj.
No ok to jest jedno a kółko pasowe ma sprzegielko jednokierunkowe czy to jest sztywne kółko? Pokaż zdjęcie, bo jeśli jest kółko ze sprzegielkiem to ono pewnie się zacina i przez to zrywa sprzęgło gumowe, trzeba sprawdzić
 

Robertos 1979

Gaduła
Dołączył
17.06.2014
Postów
88
Punktów
1
Wiek
42
Kółko pasowe kupiłem z firmy NRF. Nie wiem na jakiej zasadzie działa , a co mam to tylko zdjęcie opakowania , jeżeli po modelu można dojść co to za jedno.
 

Załączniki

  • B1E8ECD8-EEF5-412C-8B14-4A668910DD43.jpeg
    B1E8ECD8-EEF5-412C-8B14-4A668910DD43.jpeg
    65,6 KB · Wyświetleń: 1

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
12152
Punktów
2284
Wiek
39
Miasto
PZ
Kółko pasowe kupiłem z firmy NRF. Nie wiem na jakiej zasadzie działa , a co mam to tylko zdjęcie opakowania , jeżeli po modelu można dojść co to za jedno.
Ok czyli rozumiem że wymieniłeś komplet kółko i sprzęgło gumowe a mimo to zrywa sprzęgło, no to wygląda że sprężarka się przyciera, to masz dwie opcje, pospawać sprzęgło na sztywno albo wymienić sprężarkę myślę że denso to lepszy wybór
 

Robertos 1979

Gaduła
Dołączył
17.06.2014
Postów
88
Punktów
1
Wiek
42
Dzięki za odp , czYli ide w stronę wymiany kompresora klimatyzacji. Pzdr i miłego dnia
 

Public

Nowy
Dołączył
30.07.2021
Postów
1
Punktów
0
Ok czyli rozumiem że wymieniłeś komplet kółko i sprzęgło gumowe a mimo to zrywa sprzęgło, no to wygląda że sprężarka się przyciera, to masz dwie opcje, pospawać sprzęgło na sztywno albo wymienić sprężarkę myślę że denso to lepszy wybór
Jakie spawanie? Najgorsze co możesz zrobić. Sprzęgło działa jak bezpiecznik, nie usunąwszy przyczyny jest wysoce prawdopodobne, że uszkodzony zostanie kompresor. Jeśli wymieniany był pasek wielorowkowy sprawdź jego napięcie, oraz czy pracuje "w linii prostej"
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
5501
Punktów
1479
Wiek
31
Miasto
Kaczory
Sprawdz sprzęgiełko alternatora.
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
5501
Punktów
1479
Wiek
31
Miasto
Kaczory
Tak jak wyżej pisałem: NA POCZATEK SPRAWDZ KOLKO ALTERNATORA.
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
5994
Punktów
980
Wiek
75
Miasto
Szczecin
Arni jak uruchamiasz silnik ile masz obrotów ca 200 1/n ale na biegu jałowym ca 900.
Mam takie doświadczenia.
 

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
6680
Punktów
1132
Miasto
trasa lublin siedlce
Wymienianie na pałę nic nie da. Kompresor tam chodzi non stop. Cisnienie reguluje selenoid. Czy zrywa tez na nie wlaczonej klimie. Dla mnie ewidentnie to trzeba najpierw zwalic gaz. Podgrzać dobrze osuszacz przy próżni. A wczesniej wyjac zawor lub dysze rozprezna i obejrzec. Ewentualnie beda opilki. Zaladowac tyle gazu ile trzeba i wtedy bedzie cos wiadomo. Mi to wyglada na duzy wzrost cisnienia za sprężarka. Przy luznym pasku to by piszczal. Moze woda jest w gazie i przymarza powodujac skoki cisnienia HP do 27 32 bary i rwie sprzeglo. Skraplacz misi tez byc czysty bo bedzie cisnienie roslo. Co z tego ze wymienisz sprezarka jak dalej moze być syf. Sprawdz czy olej zolty czy szary. Dla fachowca postawic tu diagnozę to pol godziny z wypiciem butelki piwa
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
12152
Punktów
2284
Wiek
39
Miasto
PZ
Wymienianie na pałę nic nie da. Kompresor tam chodzi non stop. Cisnienie reguluje selenoid. Czy zrywa tez na nie wlaczonej klimie. Dla mnie ewidentnie to trzeba najpierw zwalic gaz. Podgrzać dobrze osuszacz przy próżni. A wczesniej wyjac zawor lub dysze rozprezna i obejrzec. Ewentualnie beda opilki. Zaladowac tyle gazu ile trzeba i wtedy bedzie cos wiadomo. Mi to wyglada na duzy wzrost cisnienia za sprężarka. Przy luznym pasku to by piszczal. Moze woda jest w gazie i przymarza powodujac skoki cisnienia HP do 27 32 bary i rwie sprzeglo. Skraplacz misi tez byc czysty bo bedzie cisnienie roslo. Co z tego ze wymienisz sprezarka jak dalej moze być syf. Sprawdz czy olej zolty czy szary. Dla fachowca postawic tu diagnozę to pol godziny z wypiciem butelki piwa
Doktor nauk Diagbox :D pięknie to ująłeś, też miałem taki przypadek jak kumpel przyjechał Roverem 214, tam było mało gazu i wentylator chłodnicy nie załączał się a w efekcie ciśnienie HP rosło a na LP spadało do zera, klima trochę chłodziła, silnik gasnął ale najciekawszy objaw był jak probowalismy go odpalić, nie szło przekręcić rozrusznikiem na załączonej klimie, wymiana gazu i naprawa wentylatora rozwiązała usterkę :) tak czy inaczej pacjent wymaga interwencji mechanicznego Dr. House-a inaczej umrze
 

Robertos 1979

Gaduła
Dołączył
17.06.2014
Postów
88
Punktów
1
Wiek
42
Witam ponownie i bardzo dziękuje Wam za posty. Doszło do tego że mechanik założył nowe denso. Rozłożył ręce i powiedział że jeżeli to nie sprężarka to on nie wie co jeszcze może być. Osuszacz i skraplacz nowy. Zaliczyłem dzisiaj trasę 700km i działa i nie zrywa. W sumie nie było za gorąco bo tylko 25 stopni , a jak zrywało to było 32 do 39 stopni. Ale póki co działa. Dzięki jeszcze raz za pomoc i posty.
Automatyczne połączenie postów:

Dziwne jest tylko to że ten stary kompresor daje wg mechanika dobre ciśnienie i kręci się bez oporów. Sprzegiełko urwało się po raz kolejny ukręcając śrubkę mocującą.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
12152
Punktów
2284
Wiek
39
Miasto
PZ
Witam ponownie i bardzo dziękuje Wam za posty. Doszło do tego że mechanik założył nowe denso. Rozłożył ręce i powiedział że jeżeli to nie sprężarka to on nie wie co jeszcze może być. Osuszacz i skraplacz nowy. Zaliczyłem dzisiaj trasę 700km i działa i nie zrywa. W sumie nie było za gorąco bo tylko 25 stopni , a jak zrywało to było 32 do 39 stopni. Ale póki co działa. Dzięki jeszcze raz za pomoc i posty.
Automatyczne połączenie postów:

Dziwne jest tylko to że ten stary kompresor daje wg mechanika dobre ciśnienie i kręci się bez oporów. Sprzegiełko urwało się po raz kolejny ukręcając śrubkę mocującą.
Z klimatyzacją to nie jest tak pojedynczo, jak jest wysoka temperatura otoczenia to automatycznie wzrasta ciśnienie w klimatyzacji co nie znaczy że nie będzie ona działać wtedy ale zwiększone ciśnienie wywołuje zwiększenie oporów dla sprężarki, temperaturę można zbić ale chłodnica (skraplacz) i wentylator chłodnicy musi mieć odpowiednią wydajność, oczywiście zakładam że mechanik wyplukał układ po wymianie kompresora, aby obserwować ciśnienia w klimie musiałbyś mieć podłączone zegary w czasie jazdy, to jest technicznie wykonalne
 
Do góry Bottom