1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Punto 2008 1.4 8v

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika piemi, 26-06 20.

  1. piemi

    piemi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-01 20
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Witam, drodzy użytkownicy taki nietypowy problem: pacjent Punto 1.4 8v 75 km, 2008 rok
    Przebieg orginalny 34tys. Usterka dość nietypowa przy wciśnięciu pedału gazu odcina zapłon w okolicach 3500-4000 obrotów. Brak błędów, odpala i jeździ normalnie, pracuje równo na wszystkie cylindry, mocne kopnięcie pedału gazu to odetnie nawet przy 1,5. Wymienione świece i przewody, sprawdzony rozrzad- pasuje na blokady. Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie ?
     
  2. Psikuta1994

    Psikuta1994 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    3
    Pompka paliwa podaje dobre ciśnienie? Wygląda jakby przy nagłym zwiększeniu dawki paliwa poprostu go nie dostawał. Są tu dużo bardziej doświadczeni ale warto od czegoś zacząć.
     
  3. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    521
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Kępno
    Jak błędów nie ma to samochód sprawny :)
     
  4. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 300
    Docenione treści:
    555
    Miasto:
    Gdańsk
    w punto pompka wciskana jest w korpus i uszczelniana o ringiem, często zdarza się, że ów o ring zostaje delikatnie wypchnięty i część ciśnienia idzie bokiem......Miłej zabawy.
     
  5. piemi

    piemi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-01 20
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Witam, walki ciąg dalszy. Ciśnienie paliwa sprawdzone utrzymuje cały czas stabilne, jedyna odchyłka i spadek o ok 0,2-0,3b wo momecie dcięcia zapłonu i spadku obrotow, iść tym tropem ? Zauważyłem że w chwili przerwania zapala się kontrolka ładowania/akumulatora. Jest jeszcze jedna zagadka: myślałem że to czujnik na wale daje takie problemy więc kupiłem nowy zamiennik Delphi, po podpięciu żonka bo silnik nie zapala, podpięcie starego - silnik zapala. Nowy czujnik podpiąłem do Pandy- silnik w niej odpalił, stary z Pandy przełożyłem do Punta. Punto odpaliło. Ktoś jest to w stanie wytłumaczyć ? Dzięki wielkie za pomoc. Jutro atakuje na innej cewce.
     
  6. Karizmo

    Karizmo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-09 16
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódź
    Gaz w tym jest ? Przyswojenie koła fonicznego zrób
     
  7. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 300
    Docenione treści:
    555
    Miasto:
    Gdańsk
    czujniki delphi to gówno. W miarę możliwoci albo sprawny oryginała albo, magnetti marelli.
     
  8. Psikuta1994

    Psikuta1994 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-05 20
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    3
    Nadal myślę że może to być wina ciągłego dostarczania paliwa, dobrze byłoby podmienić pompkę i sprawdzić.
     
  9. piemi

    piemi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-01 20
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Gazu brak. Chciałem zrobic przyswojenie ale nie zakręcę silnikiem do 5000rpm więc teraz mruga kontrolka silnika. Czujnik wału podpięty orginalny sprawny i jest bez zmian. Podłożyłem cewkę inna i też jest bez zmian. Jedno co zauważyłem to jak odepne czujnik wałka to nic się nie zmienia totalny brak reakcji więc chyba nim się zainteresuje.

    Dzięki za podpowiedzi.
     
  10. piemi

    piemi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-01 20
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Witam ponownie, walki ciąg dalszy... Czujnik wałka rozrządu nowy Bosch - bez zmian. Zaglądałem do zbiornika i pompy paliwa, wszystko szczelne, nie popękane. Objawy dalej te same wkręci się do 4200 i pyk kontrolka akumulatora i obroty spadają. Silnik nie zgaśnie. Jakies pomysły czy iść ogień w nocy podłożyć.
     
  11. piohol

    piohol Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-10 16
    Postów:
    521
    Docenione treści:
    88
    Miasto:
    Kępno
    Podpal gada bo fiat to zło :)