• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Jak jeżdzić samochodem Kia Sportage III

KochamJulkę

Początkujący
Punktów
0
Miasto
Mława
Witam. Jestem młodym kierowcą, od niedawna jeżdzę samochodem Kia Sportage III 2.0 CRDI 136 KM. Auto jeżdzi na dystansie 30 km dziennie ( dojazd do szkoły, trasa po wioskach i mieści ) . Moje pytanie jest jak jeżdzić tym samochodem? Wyczytałem w internecie, że moment obrotowy jest przy obrotach 1800-2500 obr/ min. Czyli w takim przedziale muszę zmieniać biegi? I czy jak pokazuje mi się na desce rozdzielczej, ze np. jadę na biegu 5 i pokazuje mi, że mam zmienic bieg na 6 i gdy zmienię na 6 to obroty spodają do 1500 to taka jazda takimi obrotami jest dobra? Czy zmieniać od razu biegi tak jak pokazuje mi na desce rozdzielczej? I dlaczego producent podaje, że spalanie w cyklu mieszanym wynosi 5.5 l , a mi wykazuje 8.5 l ? I jak to jest z tym filtrem cząstek stałych (PDF) czy przy taiej trasie jak ja robię przepali się sam?

Ostatnia edycja:

Adam Gmail

SuperMechanior
Punktów
23
Na takie krótkie trasy, gdzie w zimie nawet ci się silnik porządnie nie nagrzeje znacznie lepszy byłby zakup bemzyniaka.
DPF na krótkich trasach = spore wydatki w przyszłości albo wycinanie.

chudson

SuperMechanior
Punktów
132
Miasto
Gorzów Wlkp
No a kiedy się biegi zmienia ?
W nowych dieslach ,które ciągną bez szarpania od tysiąca obrotów inaczej producent ( w celu zmniejszenia emisji i spalania ) zaleca zmianę biegów niż w starszych konstrukcjach. I widać to właśnie na komputerach pokładowych podpowiadających jaki bieg wrzucić.
Mam przykład Nissana X-traial 2004r i Volvo XC60 2010r . Nissan poniżej 2000 tyś obrotów nie chce wcale iść a kopa dostaje przy 2500 natomiast volvo ma już kopa przy 1500 obrotach a przy 2500 już komp pokazuje by wrzucić kolejny bieg. .