• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Megane 1.6 16v problem z sondą Lambda.

Bossix84

Nowy
Punktów
0
Witam forumowiczów.

Mam problem z silnikiem mojego starego już Renault Megane (2000r.).
Od prawie pół roku pali mi się pomarańczowa kontrolka silnika na desce rozdzielczej.
Błąd jaki znajduje mechanik po podłączeniu do komputera to "Błąd sondy Lambda".
Po zresetowaniu błędu, problem wraca po przejechaniu około 300-400km.
Ostatnimi czasy auto jakby miało problem z odpaleniem na zimnym (trzeba dłużej pokręcić rozrusznikiem) no i jak już odpali to czuć zapach paliwa. Może zbyt bogata mieszanka i zalewa silnik ?
Myślałem, że może zacznę od przeczyszczenia przepływomierza. Ale nie mam pojęcia czy ten silnik posiada takie coś? :D
Jestem zielony w temacie mechaniki samochodowej i z chęcią posłucham porad czego i gdzie szukać aby znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy.
Pozdrawiam

Iredo

SuperMechanior
Punktów
72
Przy odpaleniu na zimnym nie powinno być problemu jeśli z sondą coś nie tak.
Czy auto ma gaz?

Iredo

SuperMechanior
Punktów
72
Do sprawdzenia czujnik temperatury chłodziwa.
Jak masz tester to zobacz co jest w parametrach na zimnym silniku.

Bossix84

Nowy
Punktów
0
Do sprawdzenia czujnik temperatury chłodziwa.
Jak masz tester to zobacz co jest w parametrach na zimnym silniku.
Jutro poszukam w temacie tego czujnika temperatury. Jeden z Youtuberów wspominał ostatnio, że warto sprawdzić właśnie przepływomierz jako iż jest podobno połączony z sondą Lambda ?
Co do testera to chodzi o tester spalin na zimnym silniku czy tester podłączony do komputera samochodu ? :)

Iredo

SuperMechanior
Punktów
72
Tester ecu czyli sterownika silnika.