1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Najtańszy olej na rynku z b.dobrymi parametrami,godny polecenia.

Dyskusja w 'Płyny, oleje, kosmetyki samochodowe' rozpoczęta przez użytkownika Ondraszek, 24-09 20.

  1. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    884
    Docenione treści:
    64
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Stąd,że każda inna wartość in plus w tym zakresie jest nieistotna,nie wychwycisz tego uchem,gdyż przyrost chałasu nie przebiega geometrycznie,czyli 4 db to nie 100% wzrostu w porównaniu z 1db(25% wzrostu),tylko 10 db.Piszę o silnikach z kompensatorami luzów zaworowych,tylko.Zaraz zobaczę na YT,może jest jakiś filmik na temat wpływu oleju na głośność pracy silnika.Najprościej jest stosować decybelometr.
     
  2. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    626
    Docenione treści:
    156
    Miasto:
    Wasilków
    z moich obserwacji wynika, że największy syf po castrolu jest jak wydech idzie pod miską olejową, w Saabie po elfie czysto, po castrolu żużel można było szufelką wybierać. A jaki ładny złoty nalot jest po GM ;)
    Motocyklowe miałem Motula, sprzęgło sklejało się po roku, na Castrolu od razu po wymianie, na Valvoline po dwóch latach po postoju nie skleja.
    Ostatnio miałem Mitsubishi 2.8 td, zalane nikt nie pamiętał co, ciśnienie trzymał( wracałem na kołach 200km w upale), zalałem shell 10w40( katalog taki dopuszczał) po zrobieniu 30km w nocy czerwona lampka na wolnych obrotach. Szybka wymiana na elfa i po problemie.
     
    gtszudi lubi to.
  3. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    884
    Docenione treści:
    64
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Kupiłem ten olej do Forda,Allegro,sprzedawca Superparts-pl(mozna sprawdzić w komentarzach,mój nick PhantomASA1),poprzedni olej jaki wlałem to Venol Gold HC -EC 5W40,ponieważ przez rok nie ubyło nawet grama oleju a silnik po zakupie auta okazał się w doskonałej kondycji postanowiłem przejść na lekkobieżny,co ciekawe,przy wymianie oleju na Venol,filtr był tylko ciut cięższy od nowego,po opróżnieniu z oleju,na Venolu zrobiłem ok.8000 km,trasy krótkie cały czas,czyli wkół komina,filtr zrobił się drugie tyle cięższy,tyle nagaru wybyło do filta,ciekawe to,ze wszystkie dotychczasowe oleje jakie stosowałem w różnych autach miały delikatnie brunatny kolor a Venol czarny jak smoła,też zero opiłkowej zawiesiny,przez ten rok uruchamiałem silnik plus minus ok.1000 razy,Venol kosztował też około 60 zł za 6 l.Gdy zrobiło się chłodniej silnik zaczął mi znacząco więcej palić,teraz na Qualitium Protec 5W30 od razu zauważyłem spadek zużycia paliwa oraz zdecydowanie szybszą reakcję na pedał przyspieszenia na zimnym silniku,po kilkudziesięciu km olej zaczyna robić się delikatnie czarny,polecałem to i zastosowałem,nie mam żadnych zastrzeżeń,tak tani olej,że teraz z powodzeniem mogę wymieniać dwa razy do roku.
     
  4. Damian12345678

    Damian12345678 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-02 18
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Zachpom
    Panowie A co sądzicie o oleju CHAMPOIL ??
     
  5. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    884
    Docenione treści:
    64
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Chodzi raczej o Chempioil spojrzałem na parametry 5W40 Ultra XDI(full saps,syntetyk),to wysokiej jakości oleje,b.dobre parametry wszystkie,olej wyjątkowo skuteczny przy oczyszczaniu nagarów,klasa CI-4,szczególnie uzyteczny w silnikach diesla,TBN prawie 11,wskaznik lepkości 169,wysoka temp.zapłonu czyli 236 i -42 st.c(płynność),niestety mineralny za to,czyli 15W40 posiada parametry raczej podłe,jednym słowem oleje zacne,można stosować,relacja jakości do parametrów po prostu świetna,ale trzeba by wybrać olej pod konkretny silnik,i wtedy sprawdzić jego parametry.
     
  6. adik33

    adik33 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-08 19
    Postów:
    103
    Docenione treści:
    20
    Dobre oleje, zamierzam wlać taki przy kolejnej wymianie i zrobić płukankę tec2000.
     
    Ondraszek lubi to.
  7. Kiniam

    Kiniam Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-06 20
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Nadrenia Palatynat Trewir.
    Oleje CHEMPIOIL to nowa nalepka produktów od SCT oliwy Mannol i Fanfaro.
    Czy to są dobre oliwy, ?, zdania są podzielone.
    VENOL to oliwy o jakości ? Wymyślili też oleje A.M.G ?.
    Trzeba czasu aby mieć obiektywne zdanie jak się sprawują w silnikach.
    Nie to żebym nie lał olejów z niskiej czy średniej półki cenowej.
    Jak wymieniam olej raz w roku to szukam czegoś lepszego.
     
  8. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    884
    Docenione treści:
    64
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Proszę mi wytłumaczyć,co znaczy ,,czegoś lepszego,,są karty charakterystyki i wszystko jasne.VENOL sprawdził mi się wręcz rewelacyjnie,natomiast Qualitium jest na bardzo dobrej drodze bym mógł napisać o nim to samo,juz po ok.200 km robi się czarny,poza tym znacznie spadło zuzycie paliwa w te chłodne dni,no ale cóż,olej lekkobieżny,cena nie musi świadczyć o jakości oleju,jedynie nie wyśrubowany TBN w tym przypadku,ale obecnie nie zrobię więcej niż 8000 km rocznie a olej wymienię 2 razy w roku.Test w laboratorium wykazał,iż olej o poziomie ok.11 TBN po 8000km zużył tę wartość do poziomu 3 a to jest dolna granica, od której zaczyna się już odkładanie nagarów w silniku,jaki z tego wniosek? Kupię Amsoil,zapłacę 350 zł 6 l i nie ma bata,by po 8-10 tyś km nie wysyciło TBN u,nie mam mocnego silnika,nie potrzebuję oleju o lepszych parametrach,czekam tylko na mrozy,wtedy zobaczę co rzeczywiście jest wart bo widziałem na YT sparring olejów mineralnych MOTUL vs Lotos,Motul nie wypłynął z butelki,Lotos owszem.