• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problem z układem kierowniczym (Proceed GT przedlift)

GoldenMat

Początkujący
Dołączył
24.09.2022
Postów
21
Punktów
0
Witam serdecznie,

Od dobrych kilku tygodni staram się rozwiązać następujący problem zwiazany z ukladem kierowniczym: kierownica podczas jazdy przy ruchach w prawo chodzi wyraźnie lżej w porownaniu z lewa stroną. Różnica nie jest kosmiczna, jednak zauwazalna i zwyczajnie irytująca. Do tej pory w celu diagnostyki byłem dwukrotnie ASO oraz raz w niezaleznym zakladzie gdzie wykonałem zbieżność oraz geometrię kół (załączam raport do wglądu).

Podczas pierwszej wizyty w ASO, na podstawie samego wywiadu, panowie z serwisu stwierdzili, że to musi być zużyte łożysko kolumny kierowniczej. Nie było wykonanej jazdy, pomimo mojej sugestii. Po ponad miesiącu czekania na dostawę w/w części, łożysko zostało wymienione, natomiast problem został... Diagnoza postawiona przez serwis okazala sie chybiona wiec poprosilem o umowienie kolejnej wizyty.

W w/w niezaleznym warsztacie wskazano dwie potencjalne przyczyny, tj. problem ze wspomaganiem elektrycznym (silnikiem odpowiadajacym za rozlozenie sil/czujnikiem skrętu) i/lub przekładnia kierownicza (maglownica).

Druga wizyta to dokladne sprawdzenie samochodu, niestety rowniez nikt z serwisu się nie przejechał autem:/ Po ok 2h czekania w poczekalni powiedziano mi, ze nic nie znalezli. Bledow rowniez nie wykazalo we wspomaganiu.

Niestety, problem jak był, tak jest. Nawet w weekend prosilem znajomego, ktory rowniez ma Procka GT o mozliwosc jazdy i ta kierownica chodzi po prostu inaczej.

Czy skoro zawsze dotyczy to tej samej strony, tj. prawej, to sugeruje usterke mechaniczna? Bede wdzieczny za sugestie, naprawdę juz powoli trace nadzieje na znalezienie przyczyny :(

p.s. Samochod wyprodukowany w maju 2021, aktualny przebieg to ~34tys

Pozdrawiam
Automatyczne połączenie postów:

20230123_193615.jpg
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6843
Porady
2
Punktów
3047
Bylem juz kilka razy w aso, bez rezultatu.
Z tego co się orientuję to aso ma papierologię, a więc piszesz w zleceniu o co ci biega, a mechanik musi ci odpisać czy stwierdził taką usterkę czy nie. Jeżeli stwierdzi, że nie ma, a ty z tym się nie zgadzasz to odbywa się jazda próbna, najczęściej z mistrzem hali, ewentualnie doradcą i tobą. Podczas tej jazdy masz możliwość zaprezentować twoje problemy z autem.
Jeżeli nic z tych rzeczy nie zostało zrobione to musisz mieć to napisane w zleceniu, a z tego co wnioskuję to nie masz żadnego śladu, że coś zgłaszałeś.
Forum ma kategorie "pytanie do mechanika" wiec pozwolilem sobie zadac pytanie.
Tylko, że ty oczekujesz tego, że ktoś ci przez internet zdiagnozuje problem...
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
896
Porady
2
Punktów
37
Woodoo jazdy z mistrzem ceremonii, to sobie odpuść. Powie że nic nie wyczuwa. No chyba że go będzie ewidentnie ściągało do rowu.

Natomiast po gwarancji, to już są nad wyraz wrażliwi i wyczuleni. Wymiana wszystkiego, jak leci...
 

GoldenMat

Początkujący
Dołączył
24.09.2022
Postów
21
Punktów
0
Z tego co się orientuję to aso ma papierologię, a więc piszesz w zleceniu o co ci biega, a mechanik musi ci odpisać czy stwierdził taką usterkę czy nie. Jeżeli stwierdzi, że nie ma, a ty z tym się nie zgadzasz to odbywa się jazda próbna, najczęściej z mistrzem hali, ewentualnie doradcą i tobą. Podczas tej jazdy masz możliwość zaprezentować twoje problemy z autem.
Jeżeli nic z tych rzeczy nie zostało zrobione to musisz mieć to napisane w zleceniu, a z tego co wnioskuję to nie masz żadnego śladu, że coś zgłaszałeś.

Tylko, że ty oczekujesz tego, że ktoś ci przez internet zdiagnozuje problem...
Dzięki za rzeczowa odpowiedz!
Nie oczekuje zdiagnozowania auta przez internet. Mialem za to nadzieję na wskazanie potencjalnych przyczyn takiego zachowania kierownicy. Zgaduje, ze na podstawie opisanych objawow mozna zwezic "liste podejrzanych" do kilku, w najgorszym przypadku kilkunastu rzeczy. Ja, jako absolutny laik, typuje problem z czujnikiem kąta skretu lub uszkodzenie maglownicy. Nie mam za to pojecia czy czujnik skretu moze nie wykazywac bledow w komputerze i wysylac jednoczesnie bledne sygnaly, powodujac problem o ktorym napisalem w 1 poscie. Oczywiście zakladajac, ze jest poprawnie skalibrowany (podobno jest).
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
896
Porady
2
Punktów
37
Nikt tutaj nie nadszarpnie swojego autorytetu żeby się zbłaźnić.
Poza tym oni z tego żyją, więc w ich interesie leży żeby było więcej roboty.
Automatyczne połączenie postów:

Może być silnik, może być maglownica i co Ci to da :)
 

Piotr_Ł

SuperMechanior
Dołączył
23.02.2018
Postów
193
Punktów
40
Miasto
Lublin
Obstawiam coś z układem kierowniczym. Podjedź do jakiegoś dobrego zakładu regeneracji maglownic. Opisz sytuację i poproś o płatna diagnozę, żeby nikt Cie nie olał odpowiedzia jedź do salonu. Weź fakturę i poproś chociaż o jakiś opis diagnozy na papieże. Z kwitami do salonu biegnij i albo to ogarniają albo skarga do importera.
Możesz jeszcze spróbować diagnozy w innym salonie, może inni mechanicy zobaczą usterkę.
 

GoldenMat

Początkujący
Dołączył
24.09.2022
Postów
21
Punktów
0
Obstawiam coś z układem kierowniczym. Podjedź do jakiegoś dobrego zakładu regeneracji maglownic. Opisz sytuację i poproś o płatna diagnozę, żeby nikt Cie nie olał odpowiedzia jedź do salonu. Weź fakturę i poproś chociaż o jakiś opis diagnozy na papieże. Z kwitami do salonu biegnij i albo to ogarniają albo skarga do importera.
Możesz jeszcze spróbować diagnozy w innym salonie, może inni mechanicy zobaczą usterkę.
Dziękuję za odpowiedź. Spróbuję. Widzę że w Krakowie jest kilka takich zakładów wiec jakis odwiedze w nadchodzącym tygodniu. Dzieki za pomoc
 
Do góry Bottom