• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Renault laguna wysokie obroty

nowatorka1111

Początkujący
Punktów
0
Witam. Nie jestem mechanikiem ale Laguna to moje czwarte, ponad dziesięcioletnie autko, silą rzeczy coś tam wiem.
Kupiłem Lagune kombi sport rok 2000 1.8 16v benzyna, która stała 3-4 miesiące i posiada kilka niewielkich (mam nadzieje) defektów.

1. Po odpaleniu na zimnym silniku obroty na biegu jałowym oraz na wciśniętym sprzęgle 2000 - 3000 kiedy wskaźnik temperatury przekroczy połowę (90 stopni jak myślę) obroty spadają do 900 ale tylko na krótko (ciężko utrzymać taką temp). Idąc za radą internetowych mechaników wyczyściłem silniczek krokowy, nie pomogło zauważyłem jednak, że po odpięciu silniczka sytuacja nie zmienia się ani trochę. I tu moje pytanie, czy oznacza to że silniczek uszkodzony, a może trzeba go jakoś zaadaptować?

2. Stale świecą mi się kontrolki: ciśnienie oleju; stop; płyn chłodniczy. Nie uciekają mi żadne płyny, wszystko jest szczelne na 95% przyczyną jest czujnik ciśnienia oleju, oraz czujnik płynu chłodzącego.
pytanie brzmi gdzie się znajdują te czujniki i czy mogę je wymontować wyczyścić i zamontować z powrotem.
Na bloku silnika znalazłem czujnik po odłączeniu którego, włącza się wiatrak i nie działa wskaźnik temperatury. Czy to jest jedyny czujnik płynu chłodzącego?
Czy usterka związana z czujnikami może mieć wpływ na obroty?

Acha sonda lambda na 90% sprawna, a przynajmniej tak zapewniał mnie mechanik.
Z góry dziękuje za pomoc.

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Punktów
3344
Miasto
PZ
pytanie podstawowe brzmi - czy przed tym postojem było ok, a poza tym jesli sie akumulator wyczerpał to trzeba pewnie adoptować przepustnicę

darektech

Zweryfikowany Mechanik
Punktów
17
Miasto
Legnica