• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Skrzypienie podczas zmiany biegów, ruszania, hamowania

lukeboss

SuperMechanior
Punktów
1
Miasto
Rzeszów
Witam, od razu zaznaczę, że nie jestem mechanikiem, tylko jako amator szukam wskazówki, bo podejrzewam, że wystarczy gdzieś psiknąć WD40 :) autko Clio II 1.2 75 KM 55 kW benzyna. Podczas ruchów lewarka, takich jak zmiana biegów, redukcja słychać takie zgrzytanie:

Słychać to tylko podczas jazdy, na postoju cisza. Podczas przyspieszania, wrzucania biegów, zwalniania - redukcji, ruszania, przyspieszania na tym samym biegu, jest taki właśnie dźwięk jak na filmiku, generalnie jak rusza się lewarek zmiany biegów podczas jazdy to trzeszczy (nawet jeśli auto toczy się jak na filmiku - na wciśniętym sprzęgle, wrzucam jedynkę, dwójkę, jedynkę, dwójkę, wystarczy, żeby auto było w ruchu i wrzucać biegi).

Nasluchiwanie tego dźwięku nic nie dało, bo na postoju nic nie słychać nawet jak telepie się cała budą góra dół. Dźwięk występuje podczas jazdy przy zmianie biegów, wyciskanie, puszczanie sprzęgła, nawet przy hamowaniu czy ruszaniu. Słychać na postoju jedynie w sytuacji zaciągniętego ręcznego podczas puszczania sprzęgła na biegu. Mniej więcej odgłos prawy przód. Tak jak wspomniałem na postoju jest cisza.

Nagrałem filmiki jak to słychać w środku i na zewnątrz. Zastanawia mnie czego to słychać też przy hamowaniu. Możliwe, że to coś uderza o osłonę wydechu?

Wystarczy umyć podwozie na myjni i problem na krótką chwilę znika
Proszę o wskazówki.

WOODOO

SuperMechanior
Porady
2
Punktów
3075
Kup sobie szklana-kula-ziemska-odizolowywający-śnieg-14366586.jpg to się dowiesz, albo zadzwoń 1 (2).jpg :D
A właziłeś choć pod samochód czy bawisz się w filmowca amatora... brak słów...:meh:
Ludzie czemu wy jesteście tak ograniczeni...:bored: