• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Xsara Picasso 1.8 EW7J4 przestawiony rozrząd

Nano1

Początkujący
Punktów
1
Miasto
Kozienice
www.onet.pl
Witam serdecznie,
Jestem nowy na forum.
Nie mam doświadczenia z takim silnikiem EW7J4 i proszę o pomoc.

Odkręciłem koło pasowe bez blokady i przestawił się rozrząd (raczej zawory w porządku, bo nie używałem dużej siły, tylko lekko kluczem jak góra i dół były rozłączone, od razu zauważyłem, że pasek się nie kręci). Nie wiedziałem, że to się trzyma tylko na śrubę, nie ma wypustu, brawo Francja;)

Załatwiłem blokadę, bo boję się teraz na oko składać.

Zablokowałem górne wałki, wał korbowy ustawiłem według mnie jak powinien być i nie mogę za Chiny wcisnąć tej dużej blokady teraz w koło zamachowe. Musi coś być źle i dlatego mam 2 pytania do specjalistów:

1. Na wałku napędu rozrządu (na wale korbowym) jest wcięcie. Na której godzinie powinno być to wcięcie przy wymianie paska (zablokowane górne koła zdawcze blokadami) (u mnie jest na godz. 5).

2. Czy wcięcie na wale korbowym i wcięcie na kole napędowym rozrządu (na tej samej osi) powinny być zazębione- zakładam że tak, chociaż zazębiają się, jak tylko ściągnę trochę koło z założonym paskiem, po dociśnięciu można swobodnie obracać.

3. Ma ktoś może zdjęcie wału z takiego silnika na którym widać wykorbienia wału i to nacięcie na wale, na jakiej ono jest pozycji do korby 1 cylindra?

4. Jak ciężko wchodzi ta blokada? Może tu jest problem, ale badałem tam na ślepo śrubokrętem i otworu nie stwiedziłem;)

Dzięki za wszystkie podpowiedzi
Pozdrawiam
Nano

A

Anonymous123

W zalaczniku.

Załączniki

• Ustawienie_rorzadu_CITROEN_Xsara_Picasso1.8_16V.pdf
    342,3 KB · Wyświetleń: 37

Nano1

Początkujący
Punktów
1
Miasto
Kozienice
www.onet.pl
Witam,