• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Zestaw dla początkującego

SeaDog

Początkujący
Punktów
0
Miasto
Warszawa
Witam, chciałbym zakupić zestaw narzędzi. Wiele czytałem na temat różnych firm i wiele pozytywnych opinii padło na temat Honitona. Byłem w sklepie w Warszawie, widziałem zestaw 111el i potwierdzam świetnie wygląda i widać, że jest to solidna robota. Niestety z tymi kluczami nie mam żadnego doświadczenia. Pracowałem z narzędziami YATO, zakupionymi około 4 lat temu, więc to jest może jeszcze zestaw przed tym jak YATO się popsuło, bo opinie na temat YATO też są różne. Nie ukrywam, ten zestaw też jest w porządku. Na forum niektóre osoby pisały, że na grzechotkach Honitona pojawia się rdzawy nalot. To mogę potwierdzić. Nalot znajdował się na grzechotce i na jednej z dłuższych nasadek. Nie wiem czy to zapoczątkuje korozje sprzętu czy co ale jeśli to tylko taka przypadłość niczym nie skutkująca to uznajmy, że to tylko kosmetyka. Zauważyłem też, że nasadki mają lekki luz na grzechotkach. Same grzechotki są sztywne, jednak po założeniu nasadki, nasadka się giba. To są moje pierwsze spostrzeżenia i potwierdzone słowa innych forumowiczów. Kolejna ciekawostka to taka, że zestaw zawiera nasadki z systemem Honidriver. Powiem szczerze, że obawiam się ich. Nie wiem, czy używanie ich nie będzie skutkowało jechaniem śrub lub też samych nasadek. Z jaką siłą można kręcić itp. Mimo, że producent chwali się tym systemem i oznajmia, że klucze posiadają ten system to o ile klucze płaskie wszystkie go posiadają (mowa cały czas o zestawie 111el), to nasadki są pomieszane tzn. Część ma Honidriver a pozostała część spline i to w dodatku bez jakiegoś składu i ładu np. nasadka 13 - Honidriver, nasadka 14 - spline, nasadka 15 spline, nasadka 16 - Honidriver itd. Po zerknięciu na d