• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Jak zacząć przygodę z ECU

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
2129
Punktów
467
Miasto
Podkarpacie
@matus1014 A czyli jak wywalisz filtr SCR to ta nowa maszynka z Niemiec do mierzenia w czasie rzeczywistym nie wyłapie ze masz z byt wysokie stężenie NOX ?? Tlenki NOX tworzą się tylko w czasie wypalania filtra ?? Czy ty przemyślałeś co napisałeś ??
PS.: Już widzę jak "Rudy" odrzuci kontrakt na nowe urzeczenia z Niemiec . Na razie robi wszystko by napędzić gospodarkę Niemiec .
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
@matus1014 A czyli jak wywalisz filtr SCR to ta nowa maszynka z Niemiec do mierzenia w czasie rzeczywistym nie wyłapie ze masz z byt wysokie stężenie NOX ?? Tlenki NOX tworzą się tylko w czasie wypalania filtra ?? Czy ty przemyślałeś co napisałeś ??
PS.: Już widzę jak "Rudy" odrzuci kontrakt na nowe urzeczenia z Niemiec . Na razie robi wszystko by napędzić gospodarkę Niemiec .
Wyłapie oczywiście tylko w Polsce damy radę obejść takie sprawdzenie .
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
2129
Punktów
467
Miasto
Podkarpacie
Jestem ciekaw jak skoro maszyna będzie podpięta pod serwer cepik ?? Diagnosta będzie miał na placu w pogotowiu 6/8 różnych sprawnych aut pod konkretna normę Euro ?? Szkopy nie były takie głupie i pewne rzeczy przewidziały .
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Jestem ciekaw jak skoro maszyna będzie podpięta pod serwer cepik ?? Diagnosta będzie miał na placu w pogotowiu 6/8 różnych sprawnych aut pod konkretna normę Euro ?? Szkopy nie były takie głupie i pewne rzeczy przewidziały .
To w Twojej głowie się jeszcze nie śniło nawet . Od bodajże zeszłego roku każda stacja ma obowiązek montażu kamer i każdy przegląd ma być rejestrowany a tymczasem w Polsce dalej da się ogarnąć przegląd. Tak samo będzie i z tą maszynką. Polacy to najmądrzejszy naród i moment znajdą obejście. Jak to jest że na jednej stacji jest przewidziane w pół godziny jeden samochód a na innej w pół godziny dwa. Jak będzie potrzeba to sam dmuchnie z fajka w maszynkę :)
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
2129
Punktów
467
Miasto
Podkarpacie
@matus1014 Dwa w poł godziny z kąt ty te bajki piszesz ?? Czy ty wiesz jak działa przegląd . Nie możesz zrobić więcej jak jeden przegląd na 22 minuty bo system cepik na to ci nie pozwoli !! U mnie w miejscowości była jedna stacja co robiła przeglądy bez samochodów na stacji i już nie robi bo ja przyłapali a reszta stacji w okolicy wyciągnęły wnioski i robi przeglądy w miarę skrupulatnie . Każdy cwaniaczy do puki nie umoczy czterech liter .
PS.: W zeszły roku miał wejść obowiązek monitoringu ale nie wszedł bo zrzeszenie diagnostów zaprotestowała z powodu niskich stawek . Teraz się dogadali i stawki po wyborach prezydenckich wzrosną na 248 zł ale stacje mają kupić nową maszynę do sprawdzania spalin dla norm od euro5 w górę . Temat tej maszyny był już tu na forum poruszany bo ktoś w Polsce ją już zakupił więc mamy wiedze z Niemiec jak i z rodzimego podwórka .
 
Ostatnia edycja:

Styber

SuperMechanior
Dołączył
12.12.2021
Postów
287
Punktów
48
Wiek
29
Wracając do tematu - wg mnie nie ma sensu inwestować w programy, które automatycznie obrabiają plik. Lepiej kupić damosa, znaleźć switch.
Generalnie większość ECU i tak ma strategie typu wykrywam błędne działanie układu EGR, to go wyłączam. Wtedy wystarczy wyłączyć poszczególne DTC, odpiąć wtyczkę i po temacie. Do wycinania DTC często nawet nie trzeba mieć damosa, a z doświadczenia wiem, że znaczna większość programów do obróbki tak naprawdę nie robi nic poza wycięciem DTC.
Generalnie rozwiązań jest w opór, ale te automaty lecą po najmniejszej linii oporu, a koszty subskrypcji zabijają.
 

CarLabImmo

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
28.02.2023
Postów
39
Punktów
5
Jak chcesz sie nauczyć Immo to wysyłam 10 kodów aktywacyjnych na jeden dzień do programu i poczytasz sobie mnóstwo wartościowych informacji :



4hHmUyQNmF
uEp6BxQVes
tFr99Lq3Un
2yIUqMfOXP
y7ilDPVjd8
7piePcP0vj
onOwsJJl86
6KDul1WO2H​

9JotXE6jJ2
CCdHZ0BvqP​






 

Damianekone

Bywalec
Dołączył
23.10.2020
Postów
56
Punktów
5
Wiek
31
Coś w dobrych pieniądzach to xprog3 jak masz launcha to dasz radę to połączyć będziesz robił też sterowniki skrzyni. Do zestawu dorzuc kt200 i masz na początek fajny zestaw. Potem to już flexy ,kessy ale to już duże kwoty. Oczywiście jak całkiem zielony jesteś to na początek ryżowego kessa i ktaga tylko do nich obd albo ster na stół a kt200 robi dużo bez otwierania .
znasz może jakieś dobre źródło zakupu tego sprzętu? mam na myśli kt 200, bo w necie widzę sporo jakiż ryżowych akcji
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
znasz może jakieś dobre źródło zakupu tego sprzętu? mam na myśli kt 200, bo w necie widzę sporo jakiż ryżowych akcji
Z Ali bezpośrednio,masz farta bo są dobre promocje i kody rabatowe dzisiaj więc polecam się rozejrzeć.
 

Damianekone

Bywalec
Dołączył
23.10.2020
Postów
56
Punktów
5
Wiek
31
Z Ali bezpośrednio,masz farta bo są dobre promocje i kody rabatowe dzisiaj więc polecam się rozejrzeć.
ten kt200 sam w sobie jest ryżowy? jakby się coś rzuciło w oczy podlinkuj proszę, oczywiście sam szukam ale chciałbym wybrać najlepszą opcje
 

michal_michal

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2016
Postów
327
Punktów
71
Wiek
34
Od siebie dodam, że nie ma to jak oryginał. Ja naiwniak kupiłem przystawkę xprog3 do launcha bo przecież ma napisane, że czyta i zapisuje sterowniki - tylko eeprom (i to po wylutowaniu) odczytywał i zapisywał bezbłędnie. Kilka sterowników na nim uwaliłem. Potem chwilę działałem ryżowym KTAGIEM I KESSEM ale nie długo. Kupiłem Autotunera i jestem mega zadowolony. Podchodzisz i robisz, zero stresu. Nawet SID321 od kwietnia klepałem hurtowo bo w okolicy nikt AT nie miał, a na tamten moment tylko to urządzenie miało wsparcie tego stera. Ja Ci polecę tylko ori sprzęt, kto próbował ten wie ile te chinole są warte.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
Od siebie dodam, że nie ma to jak oryginał. Ja naiwniak kupiłem przystawkę xprog3 do launcha bo przecież ma napisane, że czyta i zapisuje sterowniki - tylko eeprom (i to po wylutowaniu) odczytywał i zapisywał bezbłędnie. Kilka sterowników na nim uwaliłem. Potem chwilę działałem ryżowym KTAGIEM I KESSEM ale nie długo. Kupiłem Autotunera i jestem mega zadowolony. Podchodzisz i robisz, zero stresu. Nawet SID321 od kwietnia klepałem hurtowo bo w okolicy nikt AT nie miał, a na tamten moment tylko to urządzenie miało wsparcie tego stera. Ja Ci polecę tylko ori sprzęt, kto próbował ten wie ile te chinole są warte.
Xprog też robi skrzynie także nie do końca niewypał, dodatkowo robisz też klucze.
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
800
Punktów
146
Wiek
27
i używasz go do tego?
Nie robię sterowników,nie mam na to czasu. Mam za to klientów którzy robią na tym sprzęcie,wiadomo czasem coś uwali ale nawet najdroższym zestawem możesz coś uwalic. W tym fachu trzeba mieć trochę tego .
 

michal_michal

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2016
Postów
327
Punktów
71
Wiek
34
Nie robię sterowników,nie mam na to czasu. Mam za to klientów którzy robią na tym sprzęcie,wiadomo czasem coś uwali ale nawet najdroższym zestawem możesz coś uwalic. W tym fachu trzeba mieć trochę tego .
No właśnie, a ja tego próbowałem używać i uważam, że to strata kasy. Nie odważyłbym się tym nic już zrobić.
 
Do góry Bottom