• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Uklad hydrauliczny Citroen C5, wyciek plynu.

mariusz01041975

SuperMechanior
Dołączył
26.01.2013
Postów
386
Punktów
4
Wiek
50
Miasto
Fajsławice
Witam, a mialo byc tak pieknie w wspaniale. A tu bach.
Citroen C5, 2006 r.
Dzis zauwazylem wyciek plynu hydraulicznego z ukladu podnoszenia i opuszczania auta.
Pare dni temu sprawdzalem wszystko, bylo ok.
Opuszcilem auto do samego dolu, i w zbiorniczku pojawil sie plyn LDS.
Dzis to samo zrobilem, i plynu juz nie widac w zbiorniczku.
Pod samochodem plama , i kropki oleju na podwoziu. Kapie olej hydrauliczny.
Wyciek jest blizej prawej strony samochodu.
Ten olej co mam zalany jest zolty, zolte plamy na sniegu, na allegro widzialem czerwony.
Co to moze byc za usterka, co najczesciej sie psuje ?
A jak zagladalem pod maske, to bylo slychac jakby uklad sie zapowietrzal, ale z lewej strony , bylo slychac przy lewej gruszcze takie jakby sykanie.
Co sie moze stac jak bede dalej jechal, do domu mam 40 km.
Auto sie jeszcze podnosi i opuszcza.
 

Piter89kill

Początkujący
Dołączył
14.04.2013
Postów
14
Punktów
0
Tak w ramach sprostowania:
Nie jestem znawcą układów hydraulicznych dlatego też proszę o pomoc. A jeśli chodzi o części to jeszcze nigdy nie wymieniłem części używanej na używaną tylko na nowe. W Danii -gdzie obecnie jestem-nie dostanę nawet zamienników więc wszystko wymieniam na oryginał.
Oczywiście, nie stronię od drobnych napraw typu wymiana klocków czy tarcz hamulcowych ale tu na miejscu, do jakiego mechanika nie pojechałem to twierdził, że za hydraulikę się nie dotyka więc mimo woli zostałem zmuszony do takiego kroku. I to jest jedyny powód dlaczego poprosiłem o pomoc na forum.
Nie mam problemów finansowych jeśli o to chodzi i wiem, że auta klasy C5 nie są tanie w utrzymaniu.
Niestety, nie jest auto w stanie przyjechać na własnych kołach do Polski do mechanika więc muszę sam postawić na nogi.
I dalej proszę o podpowiedzi, osoby które mają większe doświadczenie ode mnie.
 

Piter89kill

Początkujący
Dołączył
14.04.2013
Postów
14
Punktów
0
Masz rację nie leży w Afryce, ale życzę powodzenia w poszukiwaniu nawet jego odpowiednika... W sklepie nie ma możliwości kupienia. Udało mi się kupić w ASO mimo że cena trzykrotnie przekracza polskie ceny... ale mówi się trudno.

Z tego co się dowiedziałem w serwisie jest to duński odpowiednik LDS ale ile w tym prawdy - tego nie wiem- bynajmniej jest to płyn koloru zielonego.
Uwierzyłem na słowo- nie miałem wyboru...
 

Piter89kill

Początkujący
Dołączył
14.04.2013
Postów
14
Punktów
0
Mam jeszcze jedno pytanie. Jakie jest prawidłowe położenie czujnika wysokości bo podejrzewam jeszcze, że mogłem źle założyć. Proszę o jakieś zdjęcie lu jakąś podpowiedź.
 

Maks1979

Nowy
Dołączył
27.04.2013
Postów
3
Punktów
0
Wiek
45
Trzeba bylo sobie zaznaczyc.
Prawidlowo ustawisz tylko na Lexii. UWAZAJ!! Poruszenie tego czujnika o kilka mm moze spowodowac ze auto siadzie na glebie. Regulacja tylko na kanale.
http://rapidshare.com/files/134880507/Ustaw_zawiesz_C5.pdf/
Tu masz wszystko wyklarowane.

. Udało mi się kupić w ASO mimo że cena trzykrotnie przekracza polskie ceny... ale mówi się trudno.
Ale relatywnie zarabiasz wiecej niz w Polsce prawda?
Nie marudz zatem, bo takie przeliczanie ich cena na nasze zarobki to lekki bezsens.
 

Piter89kill

Początkujący
Dołączył
14.04.2013
Postów
14
Punktów
0
Masz rację. Informację o "trzykrotnej" cenie płynu podałem tylko dla ogólnej orientacji - w żadnym razie nie skarżę się na ceny tylko informuję, iż ciężko tu kupić niektóre części. Ostatnio po wielkich trudach udało mi się kupić rozrusznik do Boxera w cenie połowy wartości auta:)

Trzeba bylo sobie zaznaczyc.
Prawidlowo ustawisz tylko na Lexii. UWAZAJ!! Poruszenie tego czujnika o kilka mm moze spowodowac ze auto siadzie na glebie. Regulacja tylko na kanale.
http://rapidshare.com/files/134880507/Ustaw_zawiesz_C5.pdf/
Tu masz wszystko wyklarowane.


Link jest błędny. Nie ma pliku:(

Znalazłem ten plik na chomiku. Dziękuję za pomoc.
 
Dołączył
11.03.2014
Postów
2
Punktów
0
Wiek
45
Witam.
Mam przeciek z uszczelek przewodów wysokiego i niskiego ciśnienia. Numer części 7 (4006 36) i 8 (4006 38). Czy może ktoś wie jakie są wymiary tych uszczelek.
Z góry dziękuje za pomoc.
 

Załączniki

  • przewody C5.jpg
    przewody C5.jpg
    230,9 KB · Wyświetleń: 25
Dołączył
11.03.2014
Postów
2
Punktów
0
Wiek
45
Przeciekają mi przewody co wchodzą w maglownice a raczej uszczelki nie uszczelniają dobrze.Gdzieś znalazłem podobny przypadek ale nie były podane wymiary tych oringów. Chcem dokupić i od razu wymienić.Podobno są tylko razem z przewodami ale nie wierzę że nie można kupić samych oringów w innych sklepach.
Najczęściej leci z uszczelniacza osi maglownicy która jest połączona z kolumną kierowniczą.Ta oś koroduje i na wżerach przecieka.U mnie raczej wygląda na przeciek z tych oringów na przewodach.
Czekam na wymiary oringów z załącznika. C5 2007 rok. Dzięki i pozdrawiam.
 

edek85

SuperMechanior
Dołączył
13.03.2014
Postów
350
Punktów
30
Tak zgadza sie.
Trzy tygodnie temu ja kupilem.
Jakas masakra .
Co mozna bylo bylo sprawdzone, serwisowana do konca potwierdzone skiazka w serwisie w Lublinie.
Tydzien po kupnie , zagladalem pod spod nadal bylo wszystko ladnie.
Wiecej nie dalo sie sprawdzic.
Auto prowadzi sie ok, cichutko silnik chodzi.
trzeba by pojecha na kanał i sprawdzi wszystkie łczenia przewodów
 

mkaminski100

Uczestnik
Dołączył
20.01.2016
Postów
43
Punktów
1
Miasto
Basingstoke, Hampshire
Przeciekają mi przewody co wchodzą w maglownice a raczej uszczelki nie uszczelniają dobrze.Gdzieś znalazłem podobny przypadek ale nie były podane wymiary tych oringów. Chcem dokupić i od razu wymienić.Podobno są tylko razem z przewodami ale nie wierzę że nie można kupić samych oringów w innych sklepach.
Najczęściej leci z uszczelniacza osi maglownicy która jest połączona z kolumną kierowniczą.Ta oś koroduje i na wżerach przecieka.U mnie raczej wygląda na przeciek z tych oringów na przewodach.
Czekam na wymiary oringów z załącznika. C5 2007 rok. Dzięki i pozdrawiam.
Wiem ze to stary temat ale czy ktos sie uporal z tym problemem?
Jezeli potrzeba to wrzuce wymiary oringow oraz kroccow.
 

Marek_S

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2012
Postów
15169
Punktów
1867
Miasto
Sląsk
To żaden problem , mozna w kazdym sklepie kupić w PL , na szczęście moj jak na razie ma się dobrze a jest znacznie starszy :D . Co do układu hydro praktycznie jest bezobsługowa tyle że w starych autach jest zuzyta , czasem należy zmienic oringi , jezdze cytrynami od 1992 roku od pierwszego BX i jak się odrobinę poczyta to nie ma z tym problemu .
 
Ostatnia edycja:

gromoa

Nowy
Dołączył
20.10.2017
Postów
1
Punktów
0
Wiek
55
Miasto
Narewka
Witam.
Mam przeciek z uszczelek przewodów wysokiego i niskiego ciśnienia. Numer części 7 (4006 36) i 8 (4006 38). Czy może ktoś wie jakie są wymiary tych uszczelek.
Z góry dziękuje za pomoc.
Stary temat, ale bez odpowiedzi. Może komuś się przyda. Wymiary oringów :
nr OE PSA 400636 przewód zasilający (górny)
  • średnica wewnętrzna 7 mm
  • średnica zewnętrzna 11 mm
  • grubość 2 mm
nrOE PSA 400638 przewód powrotny (dolny)
  • średnica wewnętrzna 9 mm
  • średnica zewnętrzna 13 mm
  • grubość 2 mm
 
Do góry Bottom