1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ustawienie rozrządu peugeot 207 1.4 8v

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika binio1111, 15-05 20.

  1. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    46
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    Klin ok. Pierścienie oczywiście. (Żal by było nie wymienić- poszły goetze nominał. Tłoki wylizałem -nówka sztuka. Tuleje cylindrów jak nowe z wyraźnym honowaniem) . Ten wózek ma 40tyś przebiegu. Ledwo zapach fabryki się ulotnił. W sumie po robocie jest jak było co do strzelania.
     
  2. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    3 876
    Docenione treści:
    6 262
    Miasto:
    Mazowieckie
    jak zawory dobrze wyregulowane to niech se pochodzi na wolnych ze dwie godziny a potem jeszcze raz zawory.

    cewki bym sie nie czepiał, bardziej map. wypnij go i zobacz czy nie jest lepiej.

    a te dziwne sprężynki w klawiaturze sprawdzałeś? teraz to juz troche za późno...
     
    Ostatnio edytowano: 19-05 20
  3. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    46
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    Co masz na myśli -- wypnij? Kilka dni stał z odłączonym akumulat.
    Jutro podepnę go u kolegi mechanika pod kompa. W ogóle w tak prostym silniku idzie coś zdiagnozować komputerem? Po mojemu to obiaw jest : albo za późnego zapłonu ( to raczej już można wykluczyć) albo zbyt bogatej mieszanki ( no ale tu se gaźnikiem nie pokręce).
    Silnik chodził dziś dobre 1.5h na wolnych i zrobiłem parę krótkich przegazowań zakończonych strzałem .
    Jutro pokręce jeszcze raz zawory.
    Sprężynki na ośce "koników"? Wszystko płynnie bez zacìęć.
     
    Ostatnio edytowano: 19-05 20
  4. Regaciarz

    Regaciarz Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    31-03 18
    Postów:
    522
    Docenione treści:
    130
    Miasto:
    Wasilków
    Czasami trzeba się przejechać żeby się doregulował, ostatnio robiłem grand Vitare na rozrząd, sądząc po stanie łańcucha był na granicy zapalenia błędu synchronizacji, dostał nowy zestaw to ledwo wolne obroty trzymał, po 20 km zaczął dopiero w miarę pracować
     
  5. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    3 876
    Docenione treści:
    6 262
    Miasto:
    Mazowieckie
    kółko na wale na pewno trafiło w klin?
    pisałem o map-sensor.
     
  6. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    46
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    Tak.

    Jeszcze tak sobie przypominam - przed robotą jak się przejechałem , to auto gorzej przyspieszało jak dałem pedał w podłogę niż jak dodawałem gazu płynnie ( odczuwalne zwłaszcza na wyższych biegach 4 ,5. Nie jakaś wielka różnica ale lekkie podniesienie gazu z podłogi troszkę poprawiało dynamikę) - może to będzie jakaś wskazówka ???
     
    Ostatnio edytowano: 19-05 20
  7. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    46
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    Pod testerem nic nie wyszło. Auto trafiło na warsztat z serwisowym kompem. Elektryk twierdzi , że wie o co chodzi i coś tam musi w zaprogramować od nowa.
    Mechanicznie jest sprawny na 100%.
    Pozostała przyczyna w oprogramowaniu
     
    Ostatnio edytowano: 20-05 20
  8. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    46
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    No więc tak. Człowiek który "zresetował" wszystko twierdzi , że jest ok. Występuje natomiast wypadanie zapłonu na 2 i czasami 3 cylindrze. Korekty niby są ok. Sondy lambda pracują jak trzeba i ogólnie nic podejżanego.Nie znam się na elektronice więc wierzę mu na słowo.(choć podejście miał raczej "chłodne" do całej sprawy. Skasował za "wyczyszczenie" i rozłożył ręce.
    Podmieniłem jeszcze dzisiaj cewkę od sprawnego auta - to samo. Mułek i po puszczeniu gazu fuka w rurę.
    Nie wiem, czy to może mieć jakieś znaczenie, co do strzelania ale przy bardzo powolmym wciskaniu gazu (na luzie) milimetr po milimetrze nie da się ustawiać płynnie obrotów. Obr na jałowym 800 ( minimalne ale to bardzo falowanie w obr.) Wciskam lekko gaz i w sumie nic , dociskam bardziej i zaczyna bardziej falować , docisnę jeszcze milimetr i silnik wskoczy od razu na obr.1200 . Jest raczej niemożliwe ustawienie np. obr 900 czy 1000. Mogę to osiągnąć dopiero jak zaczynam zchodzić z wyższych obr. Ustawiam np.1300 i powolutku podnoszę pedał gazu. Wtedy się uda ustawić ok.1000
    Może trzeba ten temat umieścić w dziale "archiwum X".
    Nie wiem co dalej robić. Pomysły mi się skończyły. Może wtrysków się czepić.? Czy bez sensu?
     
    paawwel lubi to.
  9. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    3 876
    Docenione treści:
    6 262
    Miasto:
    Mazowieckie
    skoro tak, to zostaje tylko sprawdzić cisnienie w oponach, dokręcić koła i doturlać się do mechanika.
     
  10. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    10 909
    Docenione treści:
    5 861
    Miasto:
    turek
    Trójkąt jeszcze.
     
  11. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    3 876
    Docenione treści:
    6 262
    Miasto:
    Mazowieckie
    Jak wszyscy w Łodzi rozkładają ręce to dawaj do mnie- 150km.
    tak przypuszczałem że to spier...lisz bo się za bardzo spuszczasz nad tematem prostym jak budowa cepa.
     
  12. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    46
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    W sumie to nic nie spier..... , bo zanim go rozkręciłem to też to miał.
    XMARIO - jeżeli jesteś pewien , że mi to naprawisz to jadę do Ciebie
     
  13. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    3 876
    Docenione treści:
    6 262
    Miasto:
    Mazowieckie
    środa 27-05-2020 godz. 9.00?
     
  14. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    46
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    Pasi.
    Poproszę nr tel na priv. celem dogadania szczegułów
     
  15. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    3 876
    Docenione treści:
    6 262
    Miasto:
    Mazowieckie
    05-400 Otwock
    ul. Świderska 24a
    nip. 826-170-97-82
    tel. 722128103
    czynne w godz. 9-18.
     
  16. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    46
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    Ok. Jutro się skontaktuję. Pozdrawiam
     
  17. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    46
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
  18. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    3 876
    Docenione treści:
    6 262
    Miasto:
    Mazowieckie
    nie wiem, nie robiłem nigdy takich testów.
    a jak tam sytuacja?
     
  19. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    10 909
    Docenione treści:
    5 861
    Miasto:
    turek
    Bardzo ładnie leją. Jakie ciśnienie paliwa?
     
  20. binio1111

    binio1111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    46
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Łódź
    XMARIO teraz poszedłem w stronę wtrysków i kombinuję. Na razie poszedł do paliwa dodatek czyszczący LM. Obecnie 100km i bez zmian. Będę jeszcze czyścił wtryski w robocie w myjce ultr. i przepłuczę je pod ciśnieniem jakimś zmywaczem do gażników. Staram się wykluczyć wszystkie przyczymy i "po nitce do ..." Zamienię jeszcze wtryski miejscami i zobaczę czy wypadanie zapłonu też się zmieniło. Jeżeli się nie zmieni to już tylko strona elektryczna zostanie. ( w ostateczności podmienię sterownik)
    Dzięki za zainteresowanie.

    Toomii76
    Nie wiem jakie jest obecnie ciśnienie paliwa ( czekam na instrument)
    Na kompie nie było żadnych błędów co do ciśnienia pal.

    W sensie , że dobrze czy źle?
    Szukałem trochę filmów w sieci i niby powinny rozpylać bardziej (większa miotła) No, ale te żółte boscha chyba są "węższe" w pracy ( znalazłem film gdzie sprawne dawały w sumie dość jednolity strumień - sam nie wiem - poczyszcze to zobaczę.
    Co do samego ciśnienia paliw.
    Jest tam w ogóle jakiś regulator ciśnienia paliwa? Do listwy dochodzi tylko jeden przewód paliwowy. Nie ma powrotu/przelewu. Czyżby regulator był w zbiorniku?
     
    Ostatnio edytowano: 28-05 20 o 6:59