• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi A3 8L 1.6 Kontrolka ciśnienia oleju.

Rexoniusz

Początkujący
Dołączył
12.05.2017
Postów
12
Punktów
0
Wiek
24
Miasto
Reda
Witam wszystkich. Jestem nowy na forum, a przeglądając tematy nie trafiłem na coś co by odpowiadało mojej usterce dlatego zwracam się do was


Chodzi o migającą kontrolkę ciśnienia oleju. Olej był wymieniany bodajże w październiku/listopadzie, więc jeździł na nim bez problemów. Jakiś czas temu kontrolka nagle zapaliła się w środku jazdy przy prawdopodobnie gwałtowniejszym wciśnięciu gazu. Potem przez jakiś tydzień był spokój, aż do teraz. Dzisiaj podczas jazdy nagle zaczęło pikać trzykrotnie potem kontrolka utrzymywała się. Silnik ma zero wycieków, stan oleju w normie. Po ponownym odpaleniu silnika kontrolka zgasła i po jakimś czasie znów ta sama historia. Potrafiła nawet zgasnąć podczas jazdy a przy ostrzejszym dodaniu gazu się zapalić. O co może chodzić? Zauważyłem też, że po dodaniu gazu na wyższym biegu gdzieś między 1800 - 2000 obrotów zaczyna się tzw "pikanie", a po przekroczeniu progu 2000 obrotów zaczyna gasnąć. Z tego co wyczytałem w wujku google to prawdopodobnie czujnik może być do wymiany albo coś z nim związane. Zależy mi na diagnozie, ponieważ samochód służy głównie do dojazdu do pracy i nie wiem czy mogę z czymś takim jeździć, bo problemów z olejem nie powinno się ignorować, a jazda z pikającą kontrolką powoli staje się irytująca. Z góry dzięki za pomoc
 

Marek_S

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2012
Postów
15082
Punktów
1851
Miasto
Sląsk
echhh ............... wiesz kazdy mechanior to ma niecne zamiary ..:p:D:D:D:D olej zalej jaki producent zaleca, jak zleciał brudny to zmien ten co zalałeś wczesniej oszczednosci na aucie czesto bokiem wychodzą
 

Rexoniusz

Początkujący
Dołączył
12.05.2017
Postów
12
Punktów
0
Wiek
24
Miasto
Reda
Ale przez poprzedniego właściciela mineral lany, nie wiem przez ile. Potem raz przeze mnie i teraz bym zmienił na półsyntetyk to sie rozszczelni? Ile to już osób przy zmianie oleju mnie ostrzegało o tym
 

Rexoniusz

Początkujący
Dołączył
12.05.2017
Postów
12
Punktów
0
Wiek
24
Miasto
Reda
Wczoraj samochód był u mechanika. Przez czujnik wykropiło się nieco oleju, jeżeli można to tak nazwać :) Był po prostu w oleju i źle wskazywał. Wydaje mi się, że to była główna przyczyna, więc póki co problem rozwiązany. Dzięki :)
 

adek2472

Nowy
Dołączył
28.03.2020
Postów
1
Punktów
0
Wiek
48
Kup nowy czujnik za 12 -16 zł. I się dowiesz. Robiłem kiedyś audi a4 2.0 B silnik po remoncie (nie u mnie bo poprzedni mechanik race rozłożył) założyli nowy czujnik i od tego jaja zaczęły się robić. Ja kupiłem innej firmy i auto do dziś jeździ. Ale tak faktem pomiar był by miarodajny...


Do tego co napisałeś o czujniku mam pytanie z jakiej firmy kupiłeś ten pierwszy czujnik a z jakiej firmy ten drugi bo mam taki sam problem w audi a3 1999r. 1.6 i nie mogę dojść końca i co Ci się działo z samochodem jak kupiłeś ten pierwszy czujnik ?
 

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
567
Punktów
78
Wiek
28
Miasto
Wołomin
Koledzy maja racje co do czujnika. w grupie vag znaczenie ma też jego kolor wtyczki jak dobrze pamiętam biały niebieski czarny potrafi mieć inne parametry zalaczenia
 
Do góry Bottom