• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi A4 B6 2002r 1.9TDI 130KM AWX

richi9

SuperMechanior
Dołączył
17.11.2011
Postów
132
Punktów
19
Wiek
43
Miasto
Kraków
odepnij kostke o czujnika tmperatury i zapal... Tak mi zaświtało że ten czujnik może oszukiwac kompa nawet skokami i to duzymi...A to by wyjaśniało szarpanie...
 

mathiass

SuperMechanior
Dołączył
1.10.2011
Postów
1057
Punktów
141
Wiek
35
kiedys do mnie przjechalo a3 z 2004 czy 5 nie pamietam juz, 1.9 130km , tez czasami odpalal idealnie a czasami nie, ktos wczesniej wymienil pompe w zbioniku ale nie pomoglo, ja wymienilem 2 oringi na 4rech pompowtryskach i po sprawie moze w tym tkwi problem ?
 

drdala

Bywalec
Dołączył
28.12.2011
Postów
55
Punktów
0
Witam kupiłem dwa pompowtryski AR włożyłem je 1 i 3 cylinder i samochód odpalił lecz niestety chodziło tak jakby nie na wszystkich garach tylko na 2 np. i teraz nie wiem na których. zrobiłem szybko skan vagiem co mogłem i tak wyglądają wyniki:
bloki 13, 18, 23


bloki 000, 001, 002

bloki 003, 004, 005

006,007,008

błędy:
http://wklej.org/id/665633/
błędy po skasowaniu:
http://wklej.org/id/665634/
a tu wklejam log dynamiczny z bloku 13, 18 i 23
http://wklej.org/id/665639/
jeśli źle wkleiłem ten log to proszę o poprawienie mnie i podpowiedź jak powinienem to zrobić
 

ferroz

Początkujący
Dołączył
29.12.2011
Postów
7
Punktów
0
Wiek
44
Miasto
warszawa-mokotów
czesc dlaczego kupiłes te pompowtryski ? i z jakiego żródla ? podstawa to prawidłowa diagnostyka!!!!!!!!!!!!!!
 

trebor70

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.07.2011
Postów
3222
Punktów
395
Miasto
lubelskie
Błędy po kasowaniu:
17564- Czujnikciśnienia w kolektorze(G71)-zwarcie do masy
17569-Czujnik temperaturykolektora(G72)-zwarcie do plusa
17571-Czujnik temperaturypaliwa (G81-zwarcie do plusa


Grupa 000 / poz.8 wartość (000) uszkodzony czujnik temp.w kolektorze ssącym, powinno być 182-50 gdzie182 to 10*C 50 to 100*C.
Grupa 001 / poz.4 (61,2*C) wartość temp.płynu za niska logi robimy jak tu jest wartość 80-100 *C (jeżeli więcej temp. nie wyciąga to uszkodzony czujnik lub ktoś już opornik wstawił bo źle mu odpalał i zaniżył temperaturę do rozruchu.(wartość z poz 4 porównać do wskazań na desce rozdzielczej)
Grupa 003 / poz3 186,2 mg/skok. rzeczywista zasysana masa powietrza jest za niska sprawdzić szczelność układu ssącego (lewe powietrze) lub uszkodzony przepływomierz
Grupa 007 /poz .3 135,9*C za duże wskazanie temp. zasysanego powietrza powinna być zbliżona do temp. otoczenia, poz4 temp. płynu za niska opisywałem wyżej.
Logi dynamiczne zrób po naprawie tego co ci napisałem a te co wkleiłeś są nie tak zrobione, robisz tak wchodzisz w grupy 008,010,011 na dole po prawej wciskasz LOG rozpędzasz się wkładasz 3 bieg wciskasz na dole start i dusisz do 4000 obr/min i wciskasz stop potrzebna 2 osoba do pomocy.

Grupa 013 / Regulator równomiernej pracy ,dawka wtrysku na poszczególne cylindry 1,2,3,4 powinny się zawierać w zakresach -2,8 do+2,8 mg/skok .... Układ wtrysku zarządza regulacją spoczynkową, rozpoznaje różnice w mocy miedzy poszczególnymi cylindrami np. sprężanie lub przepustowość wtryskiwacza. Jeżeli wykryje odstępstwo to natychmiast zasila większą lub mniejsza dawka paliwa i tak:
+ do mg/skok : cylinder wykazujący słabszą moc i zasila większa ilością paliwa,
- do mg/skok : cylinder wykazuje większa moc i zasila mniejsza ilością paliwa, twoje wskazania w tej grupie nasuwają mi taka teorię silnik nie ma na 2 i 3 cylindrze ciśnienia i obstawiał bym ten opornik w układzie czujnika temperatury płynu bo po prostu silnik nie zapalał. Zmierz ciśnienie na cylindrach.
No może pora spać rozpisałem się troszkę miłej lektury.
Pozdrawiam i sory jak coś poprzekręcałem(poprawcie) bo miałem ciężki dzień w robocie a jeszcze chciałem Ci odpowiedzieć.
O masz jeszcze grupa 018 / no masz babo placek 2 i 3 cylinder ma być zero czyli masz 6 to uszkodzony zawór pompki lub coś z paliwem powietrze itd itp.
Szukaj chłopie

Ja zamiast spać się produkuje a w pierwszych postach napisałem sprawdź przepływomierz ( jak masz kompa z vag to najlepiej grupą 003BS) logi miałeś całkiem całkiem 18 grupa OK a ty pompo-wtryskiwacze jakieś kupujesz gówniane i wkładasz???? Coś nie czaję pisałem ci też w pierwszych postach jak się logi robi a Ty jakąś lipę odwaliłeś ehhhh. i czujnik temp. powietrza chyba też był dobry pewnie wtyczki nie wpiąłeś no nic ....
DOBRANOC
 

drdala

Bywalec
Dołączył
28.12.2011
Postów
55
Punktów
0
Dzięki za odpowiedź. Przepływomierz sprawdziłem odpinając go jak kazałeś ale samochód nie odpalił. Po wymianie tych dwóch pompowtryskiwaczy 1 i 3 chociaż samochód odpalił (więc chyba jednak wymiana miała sens no chyba że się mylę). Log dynamiczny robiłem na biegu jałowym bo przecież nie będę jeździł na dwóch "garach". Może ja log dobrze robiłem tylko źle go pokazałem. W jakim programie najlepiej odpalić ten wygenerowany log dynamiczny?
 

trebor70

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.07.2011
Postów
3222
Punktów
395
Miasto
lubelskie
logi zapisuje w excel world w pliku: vag com-logs. tam możesz robić nie tylko dynamiczne ale i statyczne, lepiej sie czyta i zrób log grupy 003BS statyczny tylko w excelu
 

drdala

Bywalec
Dołączył
28.12.2011
Postów
55
Punktów
0
Wypompowałem z baku paliwo pompką która jest w samochodzie w ten sposób że samochód chodził na paliwie z butelki a paliwo które miało krążyć w układzie zlatywało do bańki. Zlałem tak wszystko co było w baku czyli 35l. Zalałem do baku 8 litrów nowej ropy z orlenu. Wymieniłem dwa pompowtryskiwacze 1i 3. Samochód wreszcie odpalił ale na dwóch pompowtryskiwaczach. Załatwiłem następne 2 wymieniłem 2 i 4 samochód odpalił już ładnie. Ale niestety po przejechaniu 20km znów wyskoczyła kontrolka od ESP i zaczęło trząść skrzynią biegów i całym samochodem. Pojechałem do mechanika i okazało się że pompowtrysk na 2 cylindrze jest w kiepskim stanie (vag blok 13: wartości skakały od 2.0 do 2.5) i na 4 też nie był najlepszy (blok 13: około 1.0) na 1 i 3 cylindrze parametry na bloku 13 było od 0.2 do 0.5. Pojechałem do domu postawiłem samochód na 2 dni i po 2 dniach już nie odpalił:( Z holowałem go do mechanika. Oddałem pompowtryski z 2 i 4 cylindra. Kupiłem 2 następne pompowtryski mechanik włożył je na za 2 i 4 ale samochód odpalił na 2 cylindrach. Vag pokazywał że 1 i 3 pompowtrysk nie działają. Co mogło być tego przyczyną? Czy nie wypompowałem tym sposobem co wcześniej mówiłem do końca starej ropy z baku? Co robić teraz? Zastanawiam się nad wyjęciem całkowicie baku i wypłukać go i wyczyścić. Słyszałem też coś o takim środku firmy Liqui Moly. Może wystarczy zalać do pełna bak i dodać tego środka? wyjeścić np troche i znowu dolać ropy i tak cały kilka razy? Co o tym myślicie? Co byście zrobili w mojej sytuacji?
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
13713
Punktów
2618
Wiek
39
Miasto
PZ
sam napisałeś że masz problem z wtryskami, może kupujesz same zepsute bo zakładam że to używki
 

trebor70

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.07.2011
Postów
3222
Punktów
395
Miasto
lubelskie
Wyczyścić porządnie układ paliwowy, zmienić filtr paliwa zalać płyn do czyszczenia układu paliwa, no i wymienić pompki na jakieś sprawne
 

drdala

Bywalec
Dołączył
28.12.2011
Postów
55
Punktów
0
Filtr paliwa był wymieniany już. W jaki sposób porządnie wyczyścić układ paliwowy? Jaki płyn zalać do czyszczenia układu paliwa?
 

drdala

Bywalec
Dołączył
28.12.2011
Postów
55
Punktów
0
ma ktoś jakiś sprawdzony sposób jak najlepiej wyczyścić bak w audi a4 b6 2002r 130KM? dziś mechanik będzie go demontował i chciałbym poznać jakieś dobre i bezpieczne dla samochodu sposoby.
 

ludo44

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
28.11.2011
Postów
2406
Punktów
324
Wiek
54
Przetnij filtr paliwa i sprawdź co w nim zostało.
 

drdala

Bywalec
Dołączył
28.12.2011
Postów
55
Punktów
0
Wymieniłem 4 pompowtryskiwacze i samochód chodzi jak na razie. Pompowtryski były kupione na allegro więc chcę zrobić VAG-iem logi sprawdzające stan pompowtryskiwaczy. Jak mam to zrobić?
 

drdala

Bywalec
Dołączył
28.12.2011
Postów
55
Punktów
0
mechanik to robił nie wiem czy regulował ale wątpię. Pewnie ustawiał to na oko... żeby był kąt prosty
 
Do góry Bottom