• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

FIAT DOBLO 1.9 JTD 2003 Problem z BCM brak możliwości dodania kluczyków pilotów

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3449
Porady
2
Punktów
886
Wiek
35
Miasto
PGS
027965 pin. dopisywales klucz pinem ?
 

kasper17

Początkujący
Dołączył
13.11.2022
Postów
20
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Łódź
Nie jestem w stanie dopisac zadnego kluczyka ani pilota MESem ani ALFAobd.. mowie sterownik BCM nie chce przepuscic mnie przez procedure. Po komunikacie zaczynajacej proces jak wciskam Y powinien zawolac ode mnie code a ja dostaje komunikat nieznane blad i tylko moge dac kliknac zeby wyjsc z tego okna .
kod ktory mi po rozni sie od mojego tym ze nie ma zera… kod jest na pewno prawidlowy albowiem w Alfaobd laczac sie ze sterownikiem BCM mozna od razu logowac sie code cardem i program pokazuje sukces. Czyli sterownik go akceptuje
Mnie to wszystko wyglada tak jakby sterownik gubil odbior komend na szynie CAN . Tak jakby nie w pelni byla zachowana komunikacja
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3449
Porady
2
Punktów
886
Wiek
35
Miasto
PGS
Załóż uzywany bsi i nic nie grzeb w epromie . Masz coś co po złączu wyciągnie pin ?
 

kasper17

Początkujący
Dołączył
13.11.2022
Postów
20
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Łódź
Niestety nie mam niczego takiego. a powiedz mi model testera/interfejsu sprzetu ktory fajnie zczytuje Moze ktos w okilicy ma
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3449
Porady
2
Punktów
886
Wiek
35
Miasto
PGS
Widzę że jesteś z Łodzi. Mam tam 3 kumpli co ten klucz zrobią w 5 min .... bez kombinowania .
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1442
Punktów
259
Miasto
Piaseczno
Po obd pin wyciąga avdi, przynajmniej mi tak odczytywali bsi.
Automatyczne połączenie postów:

A skoro już tu jestem to może mi ktoś podpowie. Fiat stilo 1,6 nagle przestaje działać centralny zamek z pilota. Myślałem że bateria, po wymianie bez zmian. Czy zdarza się że pilot sam się rozkoduje z funkcji otwieranie/zamykanie ale nadal można uruchomić normalnie pojazd?
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1442
Punktów
259
Miasto
Piaseczno
Czy do kodowania kluczy potrzebne są wszystkie klucze jakie kiedykolwiek były zapisane w bsi? Czy jeśli koduje od nowa to mogę zakodować jeden kluczyk?
 

kasper17

Początkujący
Dołączył
13.11.2022
Postów
20
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Łódź
Sprawa wyglada tak , wsadzilem body z innego tozsamego Doblo 1.9 jtd. Rowniez nie jest identyfikowany sterownik w pelni czyli tylko pokazuje sam numer ISO (ten sam co moj). W programie rowniez nie moglem dodac kluczykow ani pilota , dopiero za ok 20-stym razem gdy przestawilem program na jezyk angielski przepuscil i zawolal code key (obecnie go nie znam jutro zrobie wylut i sprawdze).
Wzialem wiec swoje body sklonowane i probowalem zrobic to samo ale nie udalo mi sie wymusic w programie aby zawolal code key. Ciagle te same bledy
„Failed to execute, Security access failed” albo
Failed to execute, undefined error”
To wyglada tak jakby program raz dawal jedne komenty po CAN-ie innym razem inne. Bo rozne sa komunikaty przy tej samem procedurze.

W opcji osiowanie mam jeden error
„Received Radio/Radio Navigator Node (NRR/RMN) Removed” komunikat byl na czerwono. Czy to informacja o tym ze znienilem radio ???
Komunikat zniknal po przeprowadzeniu osiowania.

Jutro odpale moze FES-a i na nim sprobuje dodac klucze/ pilota

czy ktos moze mi ewentualnie podac procedure jak zrobic virgin z ECU jezeli zdecydowalbym sie na podnianke body ???
 

Załączniki

  • 7833213D-D824-4D2A-AF52-60E79BC89CC8.jpeg
    7833213D-D824-4D2A-AF52-60E79BC89CC8.jpeg
    115,7 KB · Wyświetleń: 12

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1442
Punktów
259
Miasto
Piaseczno
Żeby zrobić virgin ecu, trzeba mieć dostęp do eeprom, który jest z drugiej strony stera. Dwie kostki należy rozlutowac iodkrecik kilka śrubek aby mieć do niego dostęp. Avdi robi to po obd. Upa usb zrobi to jak masz kabelek zrobiony i polutujesz się do płyty ecu
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3449
Porady
2
Punktów
886
Wiek
35
Miasto
PGS
Po co virgin jak klucze w body ?
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1442
Punktów
259
Miasto
Piaseczno
A jak zmieniasz body, bez zmiany ecu, to Trzeba takie body na virgin zrobić czy jak?
Automatyczne połączenie postów:

Czy wystarczy zmienić body i zrobić osiowanie?
 
Ostatnia edycja:

kasper17

Początkujący
Dołączył
13.11.2022
Postów
20
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Łódź
A jak zmieniasz body, bez zmiany ecu, to Trzeba takie body na virgin zrobić czy jak?
Automatyczne połączenie postów:

Czy wystarczy zmienić body i zrobić osiowanie?
Tez obstawialem ze w przypadku body gdzie siedza klucze sa one rowniez powiazane z eppromem w sterowniku ECU. Wydawalo mi sie ze w przypadku zmiany body powinienem tak zmienic eeprom w ecu aby przyjal je z nowgo body i przeslal do kosci FLASH w ECU. Jezeli sie byle prosze o wyprowadzenie z błedu.

Eporom z ECU mysle ze jestem w stanie na stole zczytac programatorem. Chodzi jednak o to czym zrobie virgin????
Czy AVDI jest gdzies do kupienia w rozsadnej cenie ???
 

marianno3000

SuperMechanior
Dołączył
4.02.2020
Postów
245
Punktów
21
Miasto
Łódzkie
Moim zdaniem kolega tym sprzętem tego nie zrobi żeby lotnik działał i trzeba mieć dobry przygotowany kluczyk Tp +elektronika potem precode i kodowanie przez obd wtedy powinno to zadziałać.
 

kasper17

Początkujący
Dołączył
13.11.2022
Postów
20
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Łódź
Kurcze ale juz nawet nie zalezy mi na dodaniu nowego klucza. Powiedzcie mi czemu nie moge dodac oryginalnego pilota do oryginalnego BCM-u . Problem caly czas rozbija sie o to ze program po Canie nie potrafi wymusic od aterownika momentu aby ten zawolal code car. To jest tutaj problemem…. Czy nie odpowiednie masowanie w pojezdzie lub problem z wiazka moze to powodowac ?? I dlaczego w takim razie za ktoryms razem na BCM z innego pojazdu wrescie przeszedl do tego etapu poczatkowo tez nie dzialajac….
 

Karizmo

Początkujący
Dołączył
18.09.2016
Postów
10
Punktów
1
Wiek
38
Miasto
Łódź
Po 3 nieudanych próbach wpisania PIN body na 30 minut się blokuje, możliwe że masz zablokowany, odłącz go całkowicie na jaki s czas od zasilania. Były 2 typy elektroniki Delphi i MM nie są zamienne. Jak usunąłeś oryginalne klucze to bez przywracania eepromu nie dograsz powrotem. Nie chce mi się czytać całego watka bo tyle tu pierdół wypisujesz niepotrzebnych ze mała głowa. Robota na 10 minut a litania na 2 strony.

Co do virgin to ja to jak masz tam 15C7 czy 16c39 to się to robi na stole bez otwierania stera (przynajmniej ja to tak robię) lub otwiera i edytuje eeprom.
 
Ostatnia edycja:

kasper17

Początkujący
Dołączył
13.11.2022
Postów
20
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Łódź
Po 3 nieudanych próbach spisania PIN body na 30 minut się blokuje, możliwe że masz zablokowany, odłącz go całkowicie na jaki s czas od zasilania. Były 2 typy elektroniki Delphi i MM nie są zamienne. Jak usunąłeś oryginalne klucze to bez przywracania eepromu nie dograsz powrotem. Nie chce mi się czytać całego watka bo tyle tu pierdół wypisujesz niepotrzebnych ze mała głowa. Robota na 10 minut a litania na 2 strony.

Co do virgin to ja to jak masz tam 15C7 czy 16c39 to się to robi na stole bez otwierania stera (przynajmniej ja to tak robię) lub otwiera i edytuje eeprom.
Kwestia jest taka ze nic nie jest zablokowane bo nawet nie mialem mozlowosci podac prawidlowego kodu. MES wywala blad wtedy kiedy powinien poprosic o kod i to jest problemem. Zadne klucze nie zostaly usuniete !!!
W ECU jest eeprom 95P08 z tego co sie orientuje.
Jezeli moge Cie prosic to podaj mi solucje jak zgrac potrzebne dane ze starego ECU, zebym mogl kupiony identyczny zaprogramowac i zrobic virgin z niego. Testy wole robic na zapasowym niz na oryginale
 

Karizmo

Początkujący
Dołączył
18.09.2016
Postów
10
Punktów
1
Wiek
38
Miasto
Łódź
tak 95P08 trzeba go odczytać i w odpowiednich linijkach FF
 

Załączniki

  • Bez tytułu.jpg
    Bez tytułu.jpg
    397,1 KB · Wyświetleń: 21

kasper17

Początkujący
Dołączył
13.11.2022
Postów
20
Punktów
0
Wiek
35
Miasto
Łódź
tak 95P08 trzeba go odczytać i w odpowiednich linijkach FF
Super bardzo dziekuje, i co to wystarczy , nic nie trzeba juz we fleshu zmieniac w ECU??

czy da sie na stole jak jeden z komegow pisal to szczytac czy rozklejanie czeka ???
 
Do góry Bottom