• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Lunch X431 czy warto w 2021 roku jeszcze kupować.

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
Spis wersji Launch'y x431 seria profesional dedykowanych na rynek chiński :
EV v2.0 ,
PAD III v2.0 (HDIII) ,
PAD V (Smartlink) ,
PROMINI V3.0 ,
PRO5 (Smartlink) ,
PRO3S+ V2.0 (HDIII) ,
ADAS PRO ,
PRO3S+ v2.0 ,
PROS+ v4.0 .
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
Dalsza część informacji:
Uwaga na opisy . Cwany Launch wprowadził "micro płatności" tzn. za dodatkowe 199$ można na 12 miesięcy dokupić brakującą markę lub funkcję (dokupienie 10 opcji to 10 x 199$ co 12 miesięcy ) . Wielu sprzedawców w opisach piszą że interfejs obsługuje np.: 31 funkcji specjalnych tylko że zapominają dopisać , że tak jest po wykupieniu wszystkich płatnych subskrypcji !!!

Dalsza rozpiska rynków .

Europa :
EURO TAB II
EURO TAB
PAD V
EURO PRO HD
EURO PRO 5
EURO TURBO
EURO PRO HD+
EURO PRO 4

USA:
Throttle
PAD2
PAD3
Torque
PRO
PRO3
TURBO
HDIII

Reszta świat (Australia Afryka itd.) :
PAD II
PAD III V2.0
HD III
PAD III
PAD V
PAD VII
PRO GT
PRO(2017)
PRO3(2017)
PRO3 HDIII
PRO3 V4.0
PRO Lite
PRO V4.0

Wersje na rynek globalny czyli bez ograniczenia IP :
V+ HDIII
V+
Diagun IV
PROS MINI
V
Diagun V
PRO MINI

Ograniczenie IP można ominąć instalując dobry program VPN . W przypadku Surfsark jest to dodatkowe 250 zł na dwa lata .
 
Ostatnia edycja:

lukias

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.05.2013
Postów
449
Punktów
127
Miasto
Lubelskie
Już się skończyła tania diagnostyka. Trzeba bulić i inwestować w tester który obsługuje sgw i podnosić ceny lub zamykać biznes. UE już się nie opamięta i będzie coraz ciężej dla mniejszych warsztatów, a ci co przetrwają nie będą mieli lekko.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
Są dwa sposoby :
1. Jeśli robisz dużo wpięć to kupujesz tak jak jak Launch x431 euro pro 5 lite (9500zł) . Chyba , że uda ci sie jeszcze po taniości dorwać starego Launch x431 Euro Pro 4 . Ewentualnie dużo droższy x431 Euro Tab II
Prawdziwą obsługę sgw ma na ten moment tylko launch , texa , bosch kts . Tu podłączasz sie pod samochód , następnie w oprogramowaniu klikasz odblokuj pojazd i robisz diagnozę .

2. Używasz okazjonalnie . Kupujesz jakiś stary interfejs bez sgw np.: launch x431 pro (2500zl) . Do tego dokupujesz drugą głowicę obsługującą protokół PASSTHRUE (2500zł) i jak chcesz wpiąć samochód z sgw wykupujesz u producenta pojazdu dostęp do serwera i robisz wpięcie .
Takie rozwiązanie jest w interfejsach innych marek typu autel , g-scan , snap-on itd. Samochód bez sgw robisz normalnie fabrycznym oprogramowaniem , a jak chcesz ten z sgw to każe ci podpiąć interfejs pod laptopa i wykorzystywać go jako głowice z protokołem PASSTHRUE . Moim zdaniem takie trochę oszukiwanie klienta , chyba że na razie czekają z wprowadzeniem prawdziwego sgw aż bezie więcej samochodów z sgw i wtedy podpiszą umowy z koncernami i zaimplementują prawdziwe sgw a nie taką jak teraz jakby protezę.
Automatyczne połączenie postów:

Problem będą mieć klienci bo zamiast płacić 50 zł za podpięcie pod kompa będą płacić 50 euro . Dla Niemca czy Francuza nic sie nie zmieni w cenach . Jak teraz w Niemczech są sprzedawane samochody za granicę bo nie opłaca sie ich naprawiać tak teraz w Polsce masa "świeżych" samochodów będzie złomowana bo koszt naprawy będzie przewyższał ich wartość , gdzie już teraz nie które 10 letnie diesel'e nie opłaca sie naprawiać zgodnie ze sztuka .
 
Ostatnia edycja:

Danmar

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2015
Postów
385
Punktów
87
Wiek
29
Miasto
Poznań
Fajnie to opisujesz, dużo przydatnych rzeczy blayders ;). Mógłbyś powiedzieć coś o cenach licencji na launcha?
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
Ogólnie cena podstawowego abonamentu na rok to +/- 300$ samochody osobowe 500$ ciężarowe .
Po skończeniu abonamentu interfejs dalej działa oprócz funkcji online .
Cena dostępu do SGW dla jednego koncernu !!! na rok to wydatek 750 zł . Na razie nie wiem czy można kupić taniej zagranicom.
Także sgw dla fca + vag + kia\hynday + mercedes + renault i robi sie nie niezła kwota na rok .
Co nie blokuję SGW : w zależności od koncernu maksymalnie można odczytać błędy i live data .
Co blokuje SGW : całą resztę czyli kasowanie błędów , kasowanie inspekcji olejowej , adaptacje , kodowania itd.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5453
Porady
1
Punktów
2571
Cena dostępu do SGW dla jednego koncernu !!! na rok to wydatek 750 zł
Czyli żadne pieniądze...:)
Policzmy : 750 : 252 (tyle dni pracujących jest w 2021) = 2,97 złotego na dzień:)
Toż to bez problemu się zwraca po podpięciu 1 samochodu dziennie...:)
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
Niby tak . Ale standardowy abonament 1200 zł plus wszystkie sgw to jest 5000 zł plus amortyzacja sprzętu to już jest 27 zł na dzień a jak on robi jedno wpięcie na dzień po 30 zł bo chce być konkurencyjny to już się nie spina :)
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5453
Porady
1
Punktów
2571
No przy jednostanowiskowym warsztacie robiącym mydło i powidło, to rzeczywiście może być problem z opłacalnością...:)
No chyba, że nastawi się na jedną markę...:)
 

wjtek89

SuperMechanior
Dołączył
1.03.2018
Postów
337
Punktów
127
Wiek
32
Miasto
Rdm
eeeee tam.
Najwiekszy rynek to zwykły szary kowalski który jeździ 10-15 letnim autem. Jak tak dalej pójdzie to będziemy mieli tutaj Kube. Przeciętnego kowalskiego nie stać na pożądny serwis starej b5 a co dopiero auta z całym dobrodziejstwem "nowoczesnej motoryzacji". Ceny aut z drogim problematycznym serwiem będą spadać. Sprawny stary kapeć będzie trzymał cene. A u nas będzie bida i stare auta z niemiec jak na Kubie.

Chyba że mateusz z jarkiem dopłacą do elektryka hehe .
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
wjtek89 - współczuje ci że musisz grzebać w takich trupach . Ja serwisuje auta dużo młodsze . W tym miesiącu najmłodsze były dwa ducato z 2020 roku . Co do passata b5 to zdziwiłby sie gdyby ktoś chciał coś do niego dołożyć przecież to w najlepszym przypadku 17 letni samochód . Kuby tu nie będzie , nawet nie zdajesz sobie sprawy jak nasi perfekcyjnie udają biedaków .
 
Do góry Bottom