• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Nabijanie klimatyzacji samemu ?

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11562
Punktów
2124
Wiek
38
Miasto
PZ
Się narobiło dwóch speców od klimy i dwa różne punkty widzenia wyczuwam kolejny temat do zamknięcia :confused:
 

schaboszczak

Uczestnik
Dołączył
20.03.2012
Postów
33
Punktów
1
Wiek
31
Powietrze zawiera wilgoć a co z "blokiem przygotowania powietrza" ?
Weź pod uwagę że nei wszyscy sprężarki używają tylko do pompowania opon.
 

ObelixSP

SuperMechanior
Dołączył
1.04.2012
Postów
456
Punktów
86
Wiek
48
Miasto
Łódź
Panowie to jest jak z wymiana końcówki drążka kierowniczego jeden weźmie ściągacz i zrobi .
Drugi weźmie młotek i wali i tez zrobi tylko będą skutki uboczne .
Kolega Aamo ma tu racje w 100%
Ja również stosuje Azot do sprawdzania nieszczelności w układzie klimatyzacji.
Klimę napełniam po niskim ciśnieniu
a nie wiem czemu kolega nabija po wysokim .
a w warsztacie mamy kompresor śrubowy do tego osuszacz powietrza elektryczny wielkości 1\3 kompresora
a woda i tak od czasu do czasu zapiernicza ciurkiem z przewodów jak podłącze klucz pneumatyczny.
 

edek29

Początkujący
Dołączył
15.08.2012
Postów
7
Punktów
0
Wiek
33
Miasto
Warszawa
Jak w temacie może już ktoś poczynił takie próby?z tego co wyczytałem do napełnienia klimatyzacji są potrzebne manometry pompa próżniowa i czynnik czy ktoś z szanownych forumowiczów ma doświadczenia w tej branży ? Nie chodzi mi o zakup maszyny do obsługi klimatyzacji bo koszta ale zrobienie czegoś podobnego we własnym zakresie do użytku prywatnego

Tak słyszałem o takim kombinowaniu z lodówką... Ale ja tam wolę tradycyjnie, do serwisu. Drogie to przecież nie jest ;d
 

DARO37PL

Bywalec
Dołączył
29.10.2012
Postów
59
Punktów
0
Wiek
47
Miasto
Belgia bruxelles
Witam panowie posiada moze ktos opis dzialania klimy do Opla Vektry B 2.5litra v6 170koni dodam ze klimatyzacja jest sterowana elektronicznie moze byc nawet sam schemat co gdzie siedzi za pomoc bende wdzienczny milego dnia zycze a pzy okazji to samo do Mercedesa C-klasa 220CDI W-203 po lifcie 2004 rok
 
S

S-LINE

na wysokim cisnieniu trzeba przeciez wtlaczac gaz pompa bo to strona tloczna...na niskim robi sie podcisnienie bo w butli jest okolo 10-12 barow a przy dobrym odparowaniu na ssacej jest niecale 2 bary przy zerze...azot jest gazem suchym i tylko tym sprawdzam szczelnosc instalacji...ja pompe prozniowa zrobilem sobie z pompy vacum i silnika elektrycznego robie proznie na ssacej i tlocznej, wale gaz na niskie cisnienie i sprawdzam...jezeli mowimy tu o nabijaniu amatorskim czyli prozniawka manometry i butla z gazem :D
 

Menos

Nowy
Dołączył
22.01.2013
Postów
1
Punktów
0
Wiek
28
Witam , naprawdę nie ma co się w to bawić sam próbowałem i efekt był taki , że musiałem jechać do firmy specjalizującej się w klimach ponieważ miałem nie szczelną chłodnice co dopiero wykazało jak wpuścili azot o ciśnieniu 20 atmosfer ! Pozdrawiam
 

Luku

Dekoder
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.11.2011
Postów
1575
Punktów
315
Wiek
30
Miasto
Nottingham
To jak się nie umie to się nie powinno bawić idź lepiej do mojego znajomego grabarza z Pleszewa, może tam coś samemu będziesz mógł zrobić.
 

Mechanika-Pojazdowa

SuperMechanior
Dołączył
7.05.2014
Postów
102
Punktów
2
Wiek
29
Witam dołączam się do tematu
w niskim ciśnieniu trzeba zrobić podciśnienie czy w wysokim ?
 

ObelixSP

SuperMechanior
Dołączył
1.04.2012
Postów
456
Punktów
86
Wiek
48
Miasto
Łódź
Witam dołączam się do tematu
w niskim ciśnieniu trzeba zrobić podciśnienie czy w wysokim ?
Gdzie byś nie zrobił i tak próżnia będzie w całym układnie.
przecież układ klimatyzacji to jeden zamknięty układ
w stanie spoczynku czyli przy wyłączonej klimie ciśnienia są takie same tu czy tu.
Dopiero podczas pracy , czyli przy włączonej klimie rozróżniamy wysokie ciśnienie po stronie tłoczenia czyli od kompresora do zaworu rozprężnego lub dyszy rozprężnej z reguły cienki przewód i cieły. i niskie ciśnienie po rozprężeniu się gazu od zaworu lub dyszy rozprężnej z powrotem do kompresora , zimny przewód jeśli klima działa poprawnie,ale nadal jest to ten sam zamknięty i połączony ze sobą układ.
Oczywiście po drodze są jeszcze inne podzespoły ale piszę w największym skrócie dla zrozumienia.
Panowie zanim zaczniemy cokolwiek naprawiać poznajmy zasadę działania.
 

Mechanika-Pojazdowa

SuperMechanior
Dołączył
7.05.2014
Postów
102
Punktów
2
Wiek
29

ObelixSP

SuperMechanior
Dołączył
1.04.2012
Postów
456
Punktów
86
Wiek
48
Miasto
Łódź
super dzięki :)
powoli się uczę obsługi klimatyzacji tzn kupiłem sobie
takie cudo http://allegro.pl/zestaw-tester-napelniania-miernik-do-klimatyzacji-i4194640565.html

i robię pompkę vacum z agregatu
i jeszcze czekam na gaz i olej i bede probówał nabić klime w astre g i w golfie 4
aż jestem ciekawy co z tego będzie dosyć dużo się naczytałem na temat ale tego nie umiałem znaleść

ty masz zamiar tym sprzętem świadczyć jakieś usługi ? czy tylko do własnej potrzeby?

nie wiem czego się naczytałeś ale żeby nabić w ogóle klimę tym sprzętem potrzebujesz w jakiś cudowny sposób zmierzyć ilość czynnika. nie napisałeś że zakupiłeś wagę do tego
no chyba że żonie podprowadzisz z łazienki.
 
Ostatnia edycja:

Mechanika-Pojazdowa

SuperMechanior
Dołączył
7.05.2014
Postów
102
Punktów
2
Wiek
29
usługą tego nie mogę nazwać chce to zrobić sobie i koledze, tak kupiłem wage 3okg w jakiś sposób musze zważyć ile już poszło gazu a co uważasz ze to się nie nadaje bo juz czytałem różne opinie o chciałbym poznać twoją :)
 

ObelixSP

SuperMechanior
Dołączył
1.04.2012
Postów
456
Punktów
86
Wiek
48
Miasto
Łódź
usługą tego nie mogę nazwać chce to zrobić sobie i koledze, tak kupiłem wage 3okg w jakiś sposób musze zważyć ile już poszło gazu a co uważasz ze to się nie nadaje bo juz czytałem różne opinie o chciałbym poznać twoją :)

dasz radę
ja bym to zrobił tak
dokupił jeszcze dozownik oleju, próżnie zrobił po wysokim
pod niskie podłączył dozownik oleju w zależności co tam było robione i ile oleju trzeba podać.na końcu dozownika butla z gazem która soi na wadze,zaworem do góry, patrzysz ile waży butla zanim odkręcisz zawór.
Jak już zrobisz próżnie zakręcisz zawór od waku co byś sobie oleju do waku nie naciągnął ,odkręcasz niebieski na którym jest dozownik z olejem i na końcu butla z gazem i obserwujesz
jak ci waga spada na butli.
Czyli na przykład chcesz podać 500 gram w butli masz 3 kilo
to musi ci wyraźnie z butli ubyć 500 gram czyli zostać 2500 gram.

potem zakręcasz butle i odpalamy auto .Załonczamy klimę i jak elektrycznie będzie sprawna i nie będzie dziury w układzie musi działać.

Gdyby ci nie chciał gaz wchodzić w układ możesz podgrzać lekko butle opalarką
ale wszystko z umiarem.
jak odpalisz klimę obserwuj manometry w ten sposób zobaczysz czy klima pracuje poprawnie.
niskie spada wysokie rośnie tak w skrócie no i wentylatory muszą działać kiedy potrzeba .
Z czasem zostaniesz specyjalistą od klimy :)

ogólnie to nie polecam tego sposobu napełniania można też z braku wiedzy narobić sobie więcej szkody niż pożytku .Ale wszystkiego się kiedyś trzeba nauczyć i niema to jak właśnie na swoim aucie lub na kolegi :)
bo gdyby to wszystko było takie proste nikt by nie wymyślał stacji za 15000zł
a i nikt by ich nie kupował .
 

shrek

Moderator Car Audio
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
6.11.2011
Postów
3298
Punktów
1303
Miasto
Pyrlandia
WWW
koddoradia.blogspot.com
Bardzo dobra instrukcja ;)
Lat temu kilka taka metodą napełniał prawie każdy mechanik bo kto słyszał o automatach do Klimy
Ta metoda działa w 100% i do dziś tak napełniane są układy w chłodziarkach bo nikt nie taszczy do bloku żadnego automatu do Klimy ;)
Do podciśnienia idealnie nadaje się właśnie kompresor ze starej chłodziarki
Choć do sprawdzania szczelności układu i tak zaopatrzył bym się w butle z azotem
Czasem w kurza mnie w automacie brak pominięcia niektórych czynności
Ile razy zdążyło się że po zrobieniu wszystkiego okazuje się że zaworek skopany
Po wymianie zaworka wystarczyło by dobić gazu a tu duxxxxa i powtarzamy proces
Troszkę zniesmaczony tym faktem nabyłem ustrojstwo do wymiany zaworków bez rozszczelniania układu .
 

kamaro111

Początkujący
Dołączył
15.05.2011
Postów
17
Punktów
0
Wiek
42
Miasto
Bydgoszcz
A ja jednak zaryzykowałem i zmajstrowałem sobie sprzęt.Zacząłem od lodówki na działce która słabo chłodziła,fakt że doszło lutowanie czego w aucie bym nie zrobił bo nie mam sprzętu do lutowania aluminium.Na początek wyciąłem zalutowane rurki wstawiłem zawory schradera zalutowałem całość.Do podciśnienia użyłem sprężarki od lodówki ze zbiornikiem 10litrów po starej gaśnicy sprężarka chodziła u mnie jakoś 30 minut.Po tym podłączyłem butlę z r134a odwracając ją zaworem do dołu napompowałem więcej niż przewidział producent około 90gram i śmiga aż miło .Co do klimatyzacji w aucie,okazało się że jest nieszczelność na korpusie częsta dolegliwość sprężarek montowanych w renault megane scenic .Czeka aż nadejdzie urlop żebym znalazł na nią czas .


Meritum sprawy....
Pytałem czy można zrobić to samemu bo....
Auto odprowadziłem do serwisu carman podłączyli sprzęt i coś tam robił próżnie itd.powiedziano mi że został dodany czynnik uv w razie nieszczelności .Po 2 tygodniach klima umarła, pojechałem z reklamacją powiedziano mi że niema nieszczelności bo pod uv nic nie widać co najwyżej na skraplaczu a tego nie zrobią bo muszą połowę auta rozpruć .Wizyta na Ul.Kossaka w Bydgoszczy koleś niesamowity ,pasjonat sprawdza azotem zero czynnika uv odkręca węzę dochodzące do sprężarki wylewa olej ,olej czysty !!!! bez oznak dodania czynnika uv.Wpuszcza czynnik uv dopuszcza azot 5 minut wychodzi nieszczelność korpusu cena za usługę 0pln pytam gościa jak to , odpowiada Panie nic nie zrobiłem nic nie zarobiłem.
Reasumując,nawet najlepsza maszyna nie zastąpi człowieka który zna klimę od podstaw , który zainteresuje się problemem a nie portfelem człowieka który przyjechał sprawdzić klimę , i w razie poprawności działania napełnić ją .Nie sztuką jest napełnić pusty układ nie sprawdzając szczelności co w moim przypadku zrobił carman ta usługa kosztowała mnie 200zł za używanie klimy 2 tygodnie .
 

mechanik.k

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
3.02.2015
Postów
4880
Punktów
1743
Miasto
London
WWW
mechanic-diagnostics-pl-london.mycylex.co.uk
Samemu
Najprostszy sposób na sprawdzenie wydajności klimatyzacji to pomiar temperatury powietrza wydobywającego się z głównego nawiewu. Sprawny układ ustawiony na maksymalne chłodzenie powinien bez problemu zejść poniżej 7-8 stopni Celsjusza – najbardziej wydajne systemy osiągają wyniki poniżej 4 stopni. Temperatura powyżej 10 kresek oznacza, że układ nie jest w pełni sprawny i trzeba będzie udać się do warsztatu i użyć odpowiedniego sprzętu
 
Do góry Bottom