• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Peugeot 206 1,4 hdi niby wszystko działa ale zapalić nie chce.

Mattii

SuperMechanior
Dołączył
16.02.2014
Postów
1251
Punktów
208
Miasto
Maszewo
Załóż menzurki na przelewy i zobacz co się dzieje z paliwem podczas kręcenia rozrusznikiem...
 

Polders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.07.2012
Postów
1660
Punktów
268
Mówiłeś że robiłeś przelewy, jeśli miał byś takie ubytki to pompa nie była by wstanie zbudować ciśnienia 370 bar. Do tego korekcja na jednym wtryskiwaczu była by duża.
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6783
Punktów
1127
Wiek
78
Miasto
Szczecin
Tak też jest możliwe, ale na testerze to widać , brak ciśnienia na szynie.
 

vwvzzz

SuperMechanior
Dołączył
10.12.2015
Postów
162
Punktów
16
Wiek
46
Miasto
Betonów
Doszukalem sie ze silnik zalozylem wraz z pomopa paliwa od puga 307 ktory ma pompe pomocnicza w baku dobpuga 206 ktory pomocniczej nie ma. Podobno moze to kolidowac i zablokowac start silnika. W poniedzialek rozwalam rozrzad przekladam stara pompe paliwa. Przeloze tez stare kolo pasowe rozrZądu z tarcza magnetyczna.
Przelewy takie jak napisalem wiswietla autocom.

Jedno pytanie. Jak ściągnac z walu kolo pasowe zeby go nie popsuc a szczegolnie tej tarczki.
 

Marek_S

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2012
Postów
15169
Punktów
1867
Miasto
Sląsk
nie sa to przypadkiem inne silniki ? moze lepiej wsadzić pompe ?
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6783
Punktów
1127
Wiek
78
Miasto
Szczecin
Koło na dole jest na wcisk, ale umiejętnie da się zdjąć.
Góra i dół na znakach na pompie wys. ciś. jest otwór pod kołek ustalający.
 

szachu41

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.05.2011
Postów
2560
Punktów
728
Wiek
37
Miasto
Ząbki
WWW
www.mechanikazabki.com.pl
Na kółku magnetycznym powinieneś mieć miejsca na wkręcenie śrubek. Zwykłe szóstki i raz jedną raz drugą.

Jeżeli była pompa wstępna a teraz jej nie ma to ni w ząb Ci nie odpali.

Sprawdź jeszcze raz rozrząd, jak będziesz w 100% pewny że jest dobrze to gruszka i jazda. Możesz go dłużej na plaku przytrzymać. Silniki HDi niestety mają to do siebie że trudniej je odpowietrzyć niż zwykłego diesla. I nie trzeba luzować przewodów WC do odpowietrzenia.
Możesz je jedynie poluzować, żeby w ogóle zobaczyć czy jest w nich paliwo. Coś w nich musi być. Na pompie też jest chyba regulator ciśnienia paliwa (w 1.6 na pewno jest a w 1.4 nie pamiętam) one po dłuższym postoju lubią stanąć. Wtedy parę razy trzeba w niego młotkiem i ruszy (nie żartuje - tak ostatnio naprawiłem taki regulator :p )
 

vwvzzz

SuperMechanior
Dołączył
10.12.2015
Postów
162
Punktów
16
Wiek
46
Miasto
Betonów
Przełożona jest pompa paliwa na której ostatnio pracował, nowy pasek rozrządu, ni z zaciągu ni z rozrusznika nie pali.

Na poprzedniej pompie kupionej z silnikiem w trakcie rozruchu na bloku pomiarowym widać było ze nabijała odpowiednie ciśnienie załapywał i ciśnienie szybko spadało. Na obecnej nabija żądaną wartość dochodzi nawet pod 400bar troszkę spada po czym się wyrównuje wartość żądana z rzeczywistą, ba nawet rzeczywista przewyższa żądaną i nie odpala mimo to. EGR stoi na otwarciu 99% synchronizacji nie ma zaczynam kręcić pokazuje synchronizacja ok sterownik zablokowany- nie, BSi błędów brak poza czujnikiem temp, zewnętrznej, sterownik silnika błędów brak. Jak go pomorduję na plaku wywala losowo wybrane błędy a to sterownik uszkodzony a to czujnik wałka rozrządu a to uszkodzenie procesora. Po skasowaniu nie wracają.
Czujniki wałka i wału są po 2 podmieniane oba w rożnych konfiguracjach nie pomaga.

Młotkiem po zaworach ani wtryskach nie waliłem.

Rozrząd nie był napięty w odwrotną stronę bo ktoś o tym pisał wcześniej.

Próba przelewowa na zwykłych strzykawkach po wymianie pompy wykazała po 4 krotnym pokręceniu rozrusznikiem równo po około 3mg w każdej strzykawce także fontanny z wtrysków nie było na przelewach.

Regulator ciśnienia chyba jest na listwie. Na pompie mam tylko jedna wtyczkę i jest to chyba czujnik ciśnienia paliwa. Regulatora niestety nie mam na podmianę.

Po zmianie paska rozrządu i pompy dłużej mu zajmuje zanim wyświetli synchro ok. Próbuje zapalać nie zapala.

Te zasrane kółko magnetyczne jest chyba z cyny zrobione gnie się jak plastelina nawet palcami a co dopiero narzędziem.

Na początku złe podałem parametry przepływki mierzy znacznie więcej nie 5mg tylko około 250 300 jak dobrze pamiętam co nie zmienia faktu ze czy z przepływką czy bez nie gada.

Obie pompy paliwa są boszowskie ale mają zupełnie inne numery części. Brak mi sił na ten gruz.

Może by jednak zajrzał do tego baku co jest z tym pływakiem, że wskaźnik leży na 0 mimo zatankowania 10ltr. Może ta "mundra" elektronika widząc brak paliwa nie pozwala odpalić temu gruzowi.

Czy to bezcelowe?
 
Ostatnia edycja:

Marek_S

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2012
Postów
15169
Punktów
1867
Miasto
Sląsk
bezcelowe , odepnij wtyczkę to zatrybi ale nie ma to wplywu na uruchomienie silnika , a jakieś testy zrobiłeś czy tak jak leci wymieniasz ?
 

Dalkowiac

SuperMechanior
Dołączył
15.01.2014
Postów
240
Punktów
37
Wiek
43
Miasto
Bydgoszcz
Sprawdź jeszcze ten EGR jak ma rozwalony mechanizm to będzie otwarty cały czas, a nastawnik będzie chodził luzem. Miałem kiedyś przypadek wprawdzie to był 1,3CDTI- że nie odpalał przez otwarty EGR...
 

szachu41

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.05.2011
Postów
2560
Punktów
728
Wiek
37
Miasto
Ząbki
WWW
www.mechanikazabki.com.pl
A w przewodach WC jest paliwo? Odepnij wtyczkę od EGR.

Na pompie masz regulator a na listwie WC masz czujnik ciśnienia paliwa. Sprawdź czy po włączeniu zapłonu zawór na pompie "klika"

BTW... Jest tam w ogóle kompresja???
 

vwvzzz

SuperMechanior
Dołączył
10.12.2015
Postów
162
Punktów
16
Wiek
46
Miasto
Betonów
Egr jest zwykly pneumatyczny nie na kostkę. To juz nie ma znaczenia. Pojechal na lawecie do elektronika.
 

MateuszFSO

Uczestnik
Dołączył
27.12.2015
Postów
33
Punktów
0
Wiek
27
Miasto
Chojnów
Miałem ostatnio taki przypadek w moim volvo v50 2.0D nie palił kręciłem rozrusznikiem ale za cholerę nie odpalił dopiero jak dostawał plaka do mieszanki, ale plak był wtryskiwany cały czas bo inaczej auto gasło. Wyszło że mamy takie zasyfione paliwo że trzeba było wymienić filtr paliwa i przewód paliwowy przed filtrem. Więc może tutaj być gdzieś nieszczelny przewód lub zawalony filtr.
 

Marek_S

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2012
Postów
15169
Punktów
1867
Miasto
Sląsk
dokładnie a że auta nie są nowe to i pewnie bak , miałem kiedyś taki przypadek z polonezem , wyciągamy pompę paliwa a tam wszystko czarne jakby pomalowane jakimś mazutem . Wymiana baku i pompy
 

vwvzzz

SuperMechanior
Dołączył
10.12.2015
Postów
162
Punktów
16
Wiek
46
Miasto
Betonów
Dawno mnie tu nie było, elektronik też nic nie wskórał, nie pamiętam dokładnie co zjebałem ale wtyczka od regulatora ciśnienia paliwa lub od czujnika ciśnienia paliwa była zamieniona z jakaś wtyczka sąsiadująca obok i o dziwo pasowała. Pierwszy raz grzebałem w 1,4 hdi wiec no cóż, moja wina.
 

dejot43

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.10.2015
Postów
4844
Punktów
2151
Miasto
Olsztyn
przy filtrze powietrza jest jedna luźna kostka i pewnie z nią zamieniłeś ;)
 
Do góry Bottom