• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Po uruchomieniu chwilowo za niskie obroty na ciepłym silniku - Renault Scenic II 1.6 16v

Kpkp1985

Uczestnik
Dołączył
28.12.2020
Postów
29
Punktów
0
Szanowni,


Proszę o pomoc. (piszac kreski mam na myśli obroty, scenic obrazuje je w ten sposób)

Gdy uruchamiam silnik (tylko na ciepłym) to przez 2-3 sekundy obroty spadają co widać na liczniku są wtedy 3 kreski a po chwili już są 4 i obroty ok.

W czasie, gdy są wyświetlone 3 kreski na obrotomierzu czuć także, ze obroty są za niskie…


Na zimnym obrotomierz pokazuje zawsze 4 -5 kresek.


WYMIENIONO (ale nie wiem czy objaw był przed wymianami, bo ledwo co kupiłem auto i oddałem auto na serwis);
KZFR z rozrządem,
Świece,
Olej 5w40 Shell zalany + wymiana filtru


Byłem u elektromechanika gdzie…

WYKONANO (już po zauważeniu za niskich obrotów);
Czyszczenie przepustnicy z adaptacja

SPRAWDZONO;
Błędy na komputerze - brak,

Elektromechanik powiedział, ze nie ma potrzeby wymieniać elektrozaworu, bo chciałem to zrobić, natomiast mój obecny przeczyścił przy okazji, bez poprawy.


Dodam, ze wyczytałem z opinii, niektórych, ze może to być (nie sugerując);
-czujnik zmiennych faz rozrządu?
-czujnik temperatury powietrza na splocie?
-sprawdzić czy jest zakodowany właściwy alternator w UCH? (ale nie wiem o co chodzi)


Ponizej mój filmik z odpalania auta na ciepłym, gdzie występuje problem;



A to jeszcze filmik z uruchomienia na zimnym dla porównania;


Dziekuje i proszę o pomoc.
 

Kpkp1985

Uczestnik
Dołączył
28.12.2020
Postów
29
Punktów
0
Kurczę Panowie, ja nie mam wiedzy mechanicznej, ale draże temat.

kupilem kostke obd II, aby spróbować samemu odczytywać dane i np Wam pokazac lub moc sczytac ewentualne błędy.

zanim zacznę studiować to co lalek mi wysłał … proszę napiszcie mi tylko czy zachowanie rozruchu mojego auta jest niepoprawne czy ten typ tak ma?
-wg mnie coś jest nie tak

kolejna sprawa czemu odczuwać to najbardziej na ciepłym silniku… (na zimnym całkiem możliwe, ze tez spadają obroty, ale tego nie odczuwam, pewnie dlatego ze są jeszcze wyższe lub trzyma je tzn. ssanie)

Drugi2 ja jak mierzyłem to podłączyłem pod miernik kable do aku i sprawdzałem ile mam V i następnie uruchamiałem auto… i sprawdzałem ile jest V wtedy… ale widzę, ze mam pod alternator jakoś się podłączyć itd…
 

lalek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
5.03.2013
Postów
770
Porady
1
Punktów
256
Miasto
Jukei
zanim zacznę studiować to co lalek mi wysłał … proszę napiszcie mi tylko czy zachowanie rozruchu mojego auta jest niepoprawne czy ten typ tak ma?
-wg mnie coś jest nie tak
Jestem zdania ze cos sie tam dzieje, ale co jak i dlaczego to auto do mnie. Nie mam ochoty strzelac zebys wymienial na pale caly samochod, a - jak wczesniej pisalem - po co mam Ci cos radzic, skoro nie masz ani sprzetu, ani wiedzy zeby w ogole sie za to zabrac?
Oscyloskop i tester gdzie mozesz zrobic sobie dowolny diagram z danych rzeczywistych, do tego sensor simulator i manometr - bez tego mozemy sobie tak grac w ping ponga jeszcze rok i do niczego nie dojdziemy.
Nie pisze Ci tego zlosliwie, wspolczuje i rozumiem ze mozesz byc tak po ludzku wkurwiony, ze sie od drzwi odbijasz i problem jest dalej.
Ale tak jak pisalem - to nie jest sprawa do rozwiazania przez neta. Tak to widze.
Powodzenia z tematem
Pozdrawiam:)
 

Kpkp1985

Uczestnik
Dołączył
28.12.2020
Postów
29
Punktów
0
A może być przyczyna źle ustawienie rozrządu lub uszkodzenie kola zmiennych faz rozrządu? Jedzie dla jak widzicie już tyle czasu (lat) i teoretycznie bez zmian, jednak irytuje.
 

lalek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
5.03.2013
Postów
770
Porady
1
Punktów
256
Miasto
Jukei
Chyba Cię to jednak tak bardzo nie irytuje skoro z tym jeździsz tyle lat.

Spoko - jak pisałem dwa lata temu - możemy sobie grać w ping ponga, albo pici polo na małe bramki.
 

Kpkp1985

Uczestnik
Dołączył
28.12.2020
Postów
29
Punktów
0
Chyba Cię to jednak tak bardzo nie irytuje skoro z tym jeździsz tyle lat.

Spoko - jak pisałem dwa lata temu - możemy sobie grać w ping ponga, albo pici polo na małe bramki.
Mam jeszcze drugie auto to jest do jeżdżenia do pracy, co nie oznacza że go nie szanuje, ale w tej sprawie byłem już u kilku mechaników gdzie płaciłem i zero rezultatu…
 

Kpkp1985

Uczestnik
Dołączył
28.12.2020
Postów
29
Punktów
0
Wymienilem przepustnice dzisiaj i jest to samo… nie robilem stricte adaptacji komputerem tylko odpiąłem minusowa kleme itd. Zostawilem auto na wolnych obrotach bez obciazenia do wlaczenia wiatraka i potem zrobimem kilkadziesiat km i dupa… nie rozumiem tego auta zawsze jak uruchamiam silnik to przez kilka sekund to auto zycie swoim zyciem wtedy sa te niski obroty a potem podciąga je do wlasciwych , co odpowiada za obroty przez te krotka chwile… ?
 
Do góry Bottom