• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problemy z Mechanikiem

Papitoo

Nowy
Dołączył
9.08.2023
Postów
3
Punktów
0
Cześć, otóż mam pytanie do doświadczonych mechaników. Sprawa wygląda następująco Mazda 3 1.6 BK była całkiem niedawno na wymianie dwóch rolek od pompy wody jak i samej pompy. Auto odebrane od mechanika, pojeździło trzy dni. W drodze do roboty się zagotowało i co się później okazało? Płynu chłodniczego brak a uszczelkę spod głowicy wypluło, przechodząc do rzeczy. Mechanik twierdzi że płynu nie ma BO uszczelka poszła, mi się wydaje że jest totalnie na odwrót. W końcu kiedy płyn by był to by się silnik nie grzał, nie bardzo rozumiem ale wydaje mi się że warsztat coś spi*dolił. W razie jakichkolwiek pytań z przyjemnością odpowiem.
 

Regaciarz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.03.2018
Postów
1166
Porady
1
Punktów
275
Wiek
32
Miasto
Wasilków
Co więcej w a6 C5 bodajże na przewodzie nagrzewnicy jest dziurka w przewodzie, można go delikatnie zsunąć i użyć jej do odpowietrzenia.
Co nie zmienia faktu, że sam się odpowietrzy, gdyby tak nie było to 3/4 aut po montażu gazu by umarło :D
Co do tematu głównego to uważam, że jeśli mechanik nie wlał płynu to samochód zagotowałby się niedługo po wyjeździe za bramę a nie za trzy dni.
Taki urok starego śmietnika, że nie znasz dnia ani godziny.
Uszczelka poszła( już nie chcę tłumaczyć na ile sposobów mogła strzelić) pewnie kompresja uciekła do kanału wodnego i wygoniła płyn.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
1802
Porady
2
Punktów
142
Nawet, jak sam się odpowietrza, to też potrzebuje temperatury roboczej, odpalenia nagrzewnicy...5 minut pracy.

A nie odpalenia i wyjazdu z warsztatu, bo następny w kolejce już czeka.

Może ma zabitą chłodnicę nagrzewnicę będzie dłużej się odpowietrzał. Szrot szrotowi nie równy. Przypadek przypadkowi.

Nie wiem jak było ch. mnie to obchodzi.
Automatyczne połączenie postów:

Wyższych obrotów.
Automatyczne połączenie postów:

Termostatu nie otworzyli i dziękuję.
 
Ostatnia edycja:

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
6801
Porady
1
Punktów
1874
Wiek
33
Miasto
Kaczory
1.6 HDi jak nie odpowietrzylem to przez tydzień nic się nie stało. Tylko ogrzewania nie było.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
1802
Porady
2
Punktów
142
@arni_poznań uważałem Cię za bardziej mądrzejszego od ekipy...ale widzę, że się przeliczyłem.
Czego nie rozumiesz? Udajesz, czy rzeczywiście jesteś aż tak...

Jak nie łapiesz co piszę, to ignor dla henia i wara od niego. A nie jakieś idiotyzmy wypisujesz.

Dla mnie zabawa i ekwilibrystyka literami, metaforami to dla Ciebie jakiś straszny wyczyn intelektualny, widzę.
Chłopie, jeżeli Ty tak na poważnie do mnie piszesz, to naprawdę Ci współczuję egzystencji w takiej postaci bytu na tym świecie.
 

M hd

SuperMechanior
Dołączył
16.12.2019
Postów
431
Porady
2
Punktów
70
Arni to co musi być typowy odpowietrznik do odkręcania żeby można odpowietrzyć, czy można w audi dziurkę nazwać odpowietrznikiem? A w 2.5 masz jeszcze z przodu silnika . Napełnić układ można też podcisnieniowo.
 

nanab

SuperMechanior
Dołączył
25.09.2020
Postów
1669
Punktów
443
Wiek
32
Miasto
Bydgoszcz
Tutaj niech inni się wypowiedzą bo ja osobiście tylko raz w życiu miałem przypadek gdzie silnik trzeba było odpowietrzyć odkręcając odpowietrzniki na przewodach chłodniczych (Rover214
W praktyce też nie trzeba, jeszcze tej śrubki nie ruszałem, a parę razy odpowietrzałem :D
W 600 są wyprowadzone w łatwo dostępne miejsca wężyki z nagrzewnicy i chłodnicy do odpowietrzania, ale pewnie też nikt tego nie używa
 

Regaciarz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.03.2018
Postów
1166
Porady
1
Punktów
275
Wiek
32
Miasto
Wasilków
Jedynie ze starymi BMW były cyrki i układ po montażu gazu napełniało się sposobem( w sumie wszystkie do E90/E60, potem normalnie się robiło).
Było kilka aut problemowych, które trzeba było nagrzać do otwarcia termostatu żeby się same odpowietrzyły( pamiętam VW 1.4, chyba szczególnie ze skodami były problemy, Citroen/peugeot z małym zbiorniczkiem).
Ogólnie był zakaz dotykania odpowietrzników w autach mających ponad 5 lat, po rozsypaniu się przewodu w citroenie i konieczności ściągania go z ASO też olałem temat. Nie widziałem szczególnej różnicy z odpowietrznikiem czy bez, reklamacji też nie było, czasami tylko ktoś przyjechał bo zauważył za mało płynu gdy układ się odpowietrzył, ale nikomu przez to głowicy nie wywaliło bo były to ilości poniżej 1l. A byłem odpowiedzialny za napełnienie płynem po montażu gazu w 4500-5000 aut przez całą moją karierę w autogazie.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
1802
Porady
2
Punktów
142
Nooo, opróżnij chłodnicę i nie otwórz termostatu (tak jak w tym przypadku)
Czyli założycielowi wątku trafił się zbieg okoliczności, bywa i tak.
 
Do góry Bottom