• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

R134a na r1234yf

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16270
Punktów
3314
Wiek
42
Miasto
PZ
Duze zaklady maja instalacje schladzania hal produkcyjnych systemem rur z kwasu otulonych. Do tych rur pompuje agregat na amoniak zimna wode. Na halach sa odwrócone nagrzewnice.
No tak amoniak też jest czynnikiem chłodniczym
 

elektryk1234

SuperMechanior
Dołączył
4.11.2019
Postów
546
Punktów
56
Amoniak to jeden z najstarszych czynników. Przed fluoro chloro shitami
 

obser

SuperMechanior
Dołączył
18.02.2013
Postów
278
Punktów
68
Miasto
Inowrocław
Najnowsze auta będą na najtańszy, najmniej szkodliwy dla środowiska czynnik CO2 i potentaci chemiczni się już boją. Zarobią tylko producenci urządzeń serwisowych Texa już je ma w swojej ofercie.
 

elektryk1234

SuperMechanior
Dołączył
4.11.2019
Postów
546
Punktów
56
Szczerze watpie z tym dwutlenkiem. Uklad jak w koparce hydrauliczny musiałby byc.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16270
Punktów
3314
Wiek
42
Miasto
PZ
Szczerze watpie z tym dwutlenkiem. Uklad jak w koparce hydrauliczny musiałby byc.
W Mercedesach już są :) także aspekty techniczne nie są przeszkodą, kiedyś ABS w Mercedesach był rewolucją... Aby tylko producenci R1234YF nie przeszkadzali a wszystko będzie dobrze i CO2 na stałe zagości w autach
 

elektryk1234

SuperMechanior
Dołączył
4.11.2019
Postów
546
Punktów
56
Merc to auto dla dzianych. Alum zamienia w stal bo cisnienia. Owszem stal stosujemy w ciezarowkach ale one zarabiaja. Do CO2 ida duze cisnienia. Dwutlenek jest silnie kwasowy i korozyjny. Next super wynalazek jak silnik wankla
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16270
Punktów
3314
Wiek
42
Miasto
PZ
Merc to auto dla dzianych. Alum zamienia w stal bo cisnienia. Owszem stal stosujemy w ciezarowkach ale one zarabiaja. Do CO2 ida duze cisnienia. Dwutlenek jest silnie kwasowy i korozyjny. Next super wynalazek jak silnik wankla
Aluminium zamienia w stal mówisz, ciekawe że kiedyś właśnie stal była stosowana zamiast aluminium w klimatyzacji, historia zatacza koło
 

nanab

SuperMechanior
Dołączył
25.09.2020
Postów
1700
Punktów
463
Wiek
33
Miasto
Bydgoszcz
Na co2 czynnik może będzie tani(do czasu jak nie wprowadzą na niego dodatkowych podatków) ale urządzenie i naprawy nadrobią. Z drugiej strony jak już będzie przygotowane pod takie ciśnienia to może nie będzie takie delikatne, że byle kamyczkiem rozwalimy skraplacz.
 

elektryk1234

SuperMechanior
Dołączył
4.11.2019
Postów
546
Punktów
56
I jak gaśnice śniegowe podrozeja i gaz do spawania. Może dojść znowu do jakiejś paranoi .Jeszcze nie wiadomo co ulęgnie sie w tych chorych ekologicznych mozgach
 

elektryk1234

SuperMechanior
Dołączył
4.11.2019
Postów
546
Punktów
56
Rzeczywiscie mercedes na maxa chce zapakować dwutlenek do aut. Ciekawy jestem budowy takiego urządzenia do napelniania. Nie trzeba by robic odzysku bo wszystko w powietrze. Jaki olej do tego idzie? Pompa do przelewu cieklego nie musi miec wspanialych parametrow pod warunkiem że gaz bedzie ciekły. Teoretycznie to tylko dobra waga i przewody hydrauliczne na 640bar plus butla do spawania i impreza sie zaczyna
Automatyczne połączenie postów:

Pompy o podwojnym tloku napedzane ppwietrzem. Np pompa 50 do 1 to przy 6 barach powietrza da 300 bar gazu. Panowie to bedzie rozrywka zbudowac nastepna stacje
Automatyczne połączenie postów:

Pompy serii DGG widze ze obskakuja transmisje gazów cieklych takich jak dwutlenek. No to wchodzimy na teren diagnostyki hydraulicznej cisnien rzedu setek barow.
 
Ostatnia edycja:

Pawel23

SuperMechanior
Dołączył
7.03.2018
Postów
770
Porady
2
Punktów
115
Wiek
32
Miasto
Wołomin
Bo to wszystko ma być Eco. Jeszcze trochę to tylko rowerami będziemy zdpier*** A rolnicy wrócą do konia bo jeszcze coś truje planete i truje .
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16270
Punktów
3314
Wiek
42
Miasto
PZ
Rzeczywiscie mercedes na maxa chce zapakować dwutlenek do aut. Ciekawy jestem budowy takiego urządzenia do napelniania. Nie trzeba by robic odzysku bo wszystko w powietrze. Jaki olej do tego idzie? Pompa do przelewu cieklego nie musi miec wspanialych parametrow pod warunkiem że gaz bedzie ciekły. Teoretycznie to tylko dobra waga i przewody hydrauliczne na 640bar plus butla do spawania i impreza sie zaczyna
Automatyczne połączenie postów:

Pompy o podwojnym tloku napedzane ppwietrzem. Np pompa 50 do 1 to przy 6 barach powietrza da 300 bar gazu. Panowie to bedzie rozrywka zbudowac nastepna stacje
Automatyczne połączenie postów:

Pompy serii DGG widze ze obskakuja transmisje gazów cieklych takich jak dwutlenek. No to wchodzimy na teren diagnostyki hydraulicznej cisnien rzedu setek barow.
Ciśnienia rzędu setek i tysięcy barów już od dawna istnieją w hydraulice i w układach CR
 

obser

SuperMechanior
Dołączył
18.02.2013
Postów
278
Punktów
68
Miasto
Inowrocław
Już na rynku od jakiegoś czasu jest Texa na CO2. Z tego co wyczytałem, to robii wszystkie procedury jak w normalnych czynnikach (odzysk, próżnia, test, olej,napełnianie). Tylko 33 tysiaki i możesz wywieszać szyld, że obsługujesz ten czynnik.
 

elektryk1234

SuperMechanior
Dołączył
4.11.2019
Postów
546
Punktów
56
Uklad CR to malenstwo. Uklady hydrauliczne to czasem setki litrow oleju. Ale to ciecze a nie gazy
Automatyczne połączenie postów:

Po co odzysk
 
Ostatnia edycja:

elektryk1234

SuperMechanior
Dołączył
4.11.2019
Postów
546
Punktów
56
Nie zalezy mi na opinii uposledzonego z autyzmem dziecka. To tylko upośledzeni zachwycaja sie takimi. Obser jak juz rzeczywiscie wejdzie dwutlenek to bedzie sie na lewo trzepac hajs bez texy za 33tysiaki. Madremu wystarczy ołówek głupiemu i caly piórnik nie pomoże. A handlarze lubia taaaniooo.
 

obser

SuperMechanior
Dołączył
18.02.2013
Postów
278
Punktów
68
Miasto
Inowrocław
Sytuacja tak w temacie czynników i w tej dyskusji staje się chora. Jak przejście z r12 na r134a w motoryzacji uważam za słuszne posunięcie i tak powinno zostać. I póki nie będzie na chleb i nie będę miał wolne ze 40 tysi (maszyna+analizator) nie dotknę yf. Biedni ludzie kupujący stacje na yf bez analizatora. Klient zezna, że jest pierwszym właścicielem, nikt układu nie ruszał, trzeba dopełnić. I będzie mówi prawdę, a w układzie przy dobrych wiatrach będzie r134a. Szczególnie pozaunijne auta 2012-2015, przychodziły z pustymi układami. A odrobić 40 tysi przy cenach yf potrwa trochę czasu. Zostawmy CO2. To był tylko przykład, bo kiedy te auta do nas trafią? Już teraz 95% nabywców aut tej klasy bierze je w leasing, lub wypożyczenie z 5 letnią gwarancją. Po gwarancji dostają bardzo rozsądną propozycję ASO na dalsze serwisowanie, nawet na zamiennikach jak sobie Klient zażyczy.
 

vwvzzz

SuperMechanior
Dołączył
10.12.2015
Postów
162
Punktów
16
Wiek
46
Miasto
Betonów
Odkopię wam kotleta a co, temat coraz bardziej aktualny wbrew pozorom. Na pewnej stacji obslugi pojazdów, na której maszyna od klimatyzacji nie stygnie, nikt za bardzo nie przejmuje się co tam było wczesniej w układzie bo zazwyczaj są puste, taka zwyczajowa leasingowa toyota 2018r. ma rurki od klimy tak cienkie że peszel który je osłania przeciera je nagromadzonym pyłem i piaskiem. Do układów dedykowanych na 1234yf trafia bez żadnych ceregieli r134a i działa nikt nie marudzi. na przewodach klimy jest nabite jak byk 1234yf/r134a, nikt tego nie płucze. Jakoś nie słyszałem od niech aby cokolwiek wróciło, ze źle działa albo sie sprezarka zatarła...
 
Do góry Bottom